2017-11-10, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hade det varit jag hade jag gömt mig fram till jul och skämts ögonen ur mig.

Nu är det ju bara en dryg månad till jul så det hade väl inte gett så mkt....
Citera
2017-11-10, 15:07
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippiraya
De pratar om sorg ilska och hat och att hon ska fokusera på sig själv och sin familj... hur uttrycker sig sorg ilska och hat hos Anna, på ett sätt vänner jobbat med i åratal och som gått ut över vänner och familj?

det låter som att hon torterar folk men använder hållhakar för att hålla dem nära, och tysta dem. Bara som grupp och genom att skriva ett öppet brev (för att alla ska fatta vem som ligger bakom om nåt händer dem) kan de komma undan.

Nja .. Ja de tycker att hon ska fokusera på sig själv och sin familj ..
Men jag tolkar breven , som att de har försökt att hjälpa henne med något .. Och att det är pga av detta `problem `som de tillslut trots flera försök inte längre vill vara vän/vänner .

Och jag tror att det är pga av något missbruk .. och under sin påverkan hon visar sin fulaste sida .. men det är vad jag tror .
Citera
2017-11-10, 15:11
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Och jag tror att det är pga av något missbruk .. och under sin påverkan hon visar sin fulaste sida .. men det är vad jag tror .
Har hon droppat några hintar någonsin om att hon skulle ha problem med missbruk? Med tanke på hur mycket av sitt liv hon delar med världen känns det inte särskilt troligt om hon lyckats hålla detta hemligt. Dessutom känns det osannolikt att hon inte skulle ha utnyttjat sitt missbruk för att gråta ut i Aftonbladet om det nu hade stämt.
Citera
2017-11-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Har hon droppat några hintar någonsin om att hon skulle ha problem med missbruk? Med tanke på hur mycket av sitt liv hon delar med världen känns det inte särskilt troligt om hon lyckats hålla detta hemligt. Dessutom känns det osannolikt att hon inte skulle ha utnyttjat sitt missbruk för att gråta ut i Aftonbladet om det nu hade stämt.

Aldrig att hon skulle hintat nå’t sånt! Hon är ju perfekt! Hon dricker ytterst sällan (nästan aldrig) alkohol men likt förbannat finns massor med klipp på YouTube där hon är dyngrak! Typiskt missbrukarsnack!
Citera
2017-11-10, 19:06
Medlem
Pippirayas avatar
Citat:
Nja .. Ja de tycker att hon ska fokusera på sig själv och sin familj ..
Men jag tolkar breven , som att de har försökt att hjälpa henne med något .. Och att det är pga av detta `problem `som de tillslut trots flera försök inte längre vill vara vän/vänner .

Det låter ju rätt sannolikt. Det är dessutom vanligt att missbrukare själva är de sista som vill förstå att de är just missbrukare
Citera
2017-11-10, 22:32
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
De pratar om sorg ilska och hat och att hon ska fokusera på sig själv och sin familj... hur uttrycker sig sorg ilska och hat hos Anna, på ett sätt vänner jobbat med i åratal och som gått ut över vänner och familj?

det låter som att hon torterar folk men använder hållhakar för att hålla dem nära, och tysta dem. Bara som grupp och genom att skriva ett öppet brev (för att alla ska fatta vem som ligger bakom om nåt händer dem) kan de komma undan.

Nej nej nej, hon är kleptoman och mytoman. Och har dessutom dåligt humör. Hade hon inte snott så mycker småprylar av sina fd vänner hade de säkert tolererat henne.
Citera
2017-11-11, 10:56
Medlem
Har hon gått upp i vikt ännu?
Citera
2017-11-11, 12:01
Medlem
godboys avatar
Citat:

Tunnan är psykiskt sjuk (oklar diagnos). Ingen i hela världen borde ens bry sig om denna människa. Hon är inte klok någonstans.
Citera
2017-11-11, 13:49
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tunnan är psykiskt sjuk (oklar diagnos). Ingen i hela världen borde ens bry sig om denna människa. Hon är inte klok någonstans.

Tror diagnosen är på lekmannaspråk är "dum i huvudet med massivt pinsamhetssyndrom".

Jag kan inte sluta tänka på all mat dom lagar. Jag vet att det är tunnan minsta bekymmer men.
1. Hur mycket LAGAR SOM egentligen?
2. Hur mycket slänger dom? Anna har sagt att hon lagar mat för DAGAR men jag tror nog att det gick typ så mkt mat innan med tanke på att det verkar est vara gener om man är överviktig i den familjen (skyller inte Annas över vikt på mystisk sjukdom men tittar man på familjens män verkar dom iaf ha bättre förbränning än dom två vuxna kvinnorna). Tror inte Anna lärt sig att laga mat för en normalätande familj än. Hade hon gjort det hade nog inte äldsta dottern haft problem men jag antar att Anna genom sin egen osäkerhet fört över varenda kass matvanor hon haft/har på dottern.

Sen pratade någon om att missbrukaren förnekar missbruk. Anna förstår hur inte att hennes tidigare förhållande med mat var en ätstörning så nu fattar hon ju inte ALLS när folk ifrågasätter om det kan vara åt andra hållet.

Kvinnan tror ju att hon har full koll 24/7. Som någon sorts Mamma kardashian (som LYCKADES med konsten att marknadsföra ett sextape). Men det blir liksom bara... Anna Book.
Citera
2017-11-11, 17:07
Medlem
Royal.Armadas avatar
A B C
Jag är lite CP

C D E
Och inte så lite

E F G
Operar pattarna i teve
Citera
2017-11-11, 17:07
Medlem
Minkybabys avatar
Anna Book siktad idag vid tretiden på Lidl, Solna. Hon var i sällskap med mannen och yngsta dottern.
Som vanligt (jag brukar stöta på henne då och då i grannskapets köpcentrum och butiker) i full makeup, perfekt hår och snyggt klädd, denna dag i ljusrosa jacka.

PS. Lidl har ingen kundtoalett ifall någon undrar
Citera
2017-11-11, 17:14
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Så nu vill hon att alla män ska vilja kladda på henne om jag förstod det rätt ?

Jag minns nåt av J Lopez offentliga brev , där de ville lämna vänskapen & bli lämnade ifred .. då uttryckte hon det som att ”A” hade visst sina fina sidor .. men sedan hade hon någon sida som inte alls var så fin .. och att de hade försökt hjälpa henne ...

Vad var det de syftade på ., hjälpa med vad ?
Jag kan inte tro att man syftade på kleptomani eller mytomani ., det är väl inget man kan få hjälp med av vänner direkt .. är väl mer psykiatriker , kbt ..
hjälpa någon med .. då tänker jag på missbruk .. ? !

Det står ju klart och tydligt i brevet vad Denise syftar på.
Anna har väl en personlighet som helt enkelt nöter på
hennes omgivning.Hennes man är en klippa för henne.
Kommer ihåg att Anna var med i ett program, där Linda Rosing
pratade om sin ADHD.Anna menade på att det hade hon nog med.
Hennes moster var grav alkoholist, hennes mamma är det oklart med.
Men sånt påverkar naturligtvis personligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in