2009-03-30, 14:55
  #901
Medlem
.-.-.s avatar
Media måste jubla över denna historia.
Ett gäng svenskar som våldtagit och ställt till med allt möjligt dårskap.

Hade det varit invandrare som gjort exakt samma sak så är jag ganska övertygad om att vi inte hade hört ett pip om det här.
Dom tvekade inte ens att hänga ut en av dom direkt. Har aldrig sett en mörk våldtäkts-gang bangare på bild. Men det har väl att göra med att det är bara svennar som gör sig skyldiga till gruppvåldtäkter.

Hur som helst så är det ett gäng sjuka jävlar som måste låsas in resten av livet och knullas av araber i evighet tills dom spyr pungsvett och tvingas att äta sin egen skit.
Citera
2009-03-30, 15:30
  #902
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
[Detta _är_ OT - får raderas vid någon kommande stor trådstädning]

Som en av dem som gnällt att allt inte riktigt är OnT, så vill jag påpeka att jag inte gjort det för att stoppa en del av kring-diskussionen, utan för att jag tycker att den är intressant, och det vore lättare att föra den på en plats där tonvikten inte låg på personuppgifter och onyanserade uttryck för äckel.

Mja, fast eftersom, som du poängterar, det hela i så fall ligger och väger mellan alt-sex, juridik och prostitution kan det lika gärna stanna här IMO (och tills mod säger annorlunda). Diskursen kommer nämligen svårligen att kunna undgå att bli "lika" OT i något av dess fora. Plus att denna tråd redan är etablerad.

Så dyk in du för attan! Låt inte knoghuvvena sätta agendan.
Citera
2009-03-30, 15:30
  #903
Medlem
hmhs avatar
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1516687/nu-borjar-rattegangen-i-sexbrottsharvan-om
Citera
2009-03-30, 15:35
  #904
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Min kursivering i citatet.

Från Beckroths blog: http://beckroth.se/?p=6275

Min kursivering. Iom. att vi inte vet alla detaljer så är det inte säkert att det är samma flicka det rör sig om, men det säger något tydligt om förövarnas metodik.

Det är dock bara en eskalering av ett redan ytterst vidrigt handlande av förövarna. antonivansson slår huvudet på spiken i sin post längst ner på s.72 i denna tråd. Även om man väljer att spela på KortKäpps planhalva och acceptera statements som att det är normalt för 60-plusare att vara kåta på 13 till 16-åringar (om än i praktiken sällsynt) och att det är lika normalt för 13 till 16-åringar att vara kåta på 60-plusare (om än i praktiken obefintligt), så begår förövarna, de vuxna, ett moraliskt brott när de väljer att följa sina begär istället för att ta den vuxnes ansvar.

Det spelar ingen roll hur mycket tonåringen lockar eller bjuder ut sig (om det är så man anser att världen funkar), eller rentav "horar". Som vuxen är det moraliskt förkastligt att dra nytta av detta. Den domen kommer förövarna välförtjänt att få bära med sig resten av sina liv, oavsett om de blir dömda för brott eller inte.

Sedan undrar jag vad skaran av apologeter egentligen har för erfarenheter av detta. Flera users här har ju uppenbarligen erfarenhet av situationer liknande den som flickorna befinner sig i, vilket stärker historien så som flickorna beskriver den. Har FCKD m.fl. erfarenheter som styrker deras påståenden eller är det löst hypotetiskt filosoferande?

@KortKäpp

Jag tror att samtliga som följer denna tråd har uppfattat din käpphäst vid det här laget. Man ska inte förfasa sig över typen av sex, åldersskillnader m.m. utan bara själva brotten. Fine. Kan du sluta spamma tråden med OT nu? Vill du så gärna diskutera detta vidare, skapa en egen tråd. Du vet lika väl som vi andra att utbrott av moralisk indignation kommer fortsätta oavsett hur ivrigt du missionerar för din sak. Tråden är stor nog som den är.

Haller med dig fullstandigt.

Jag har erfarenhet av att ha blivit "groomed" som 12 och 13 aring, samt att jag har flera vaninnor som blivit utsatta for bade det ena och det andra, men nagot ens i narheten av det som hant med dom har flickorna har jag ingen erfarenhet av.
Citera
2009-03-30, 15:46
  #905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
En av dessa tjejer skriver på sin blogg

"Jag gjorde det för uppskattning, för någon ville ha mig. folk blev kåta av mig, MIG!"

och nu ska hon vittna och sätta dit dom?
hur hänger det ihop? först är hon med på att sättas på av gubbar, sedan vittnar hon i rätten?

vem satte en pistol emot hennes huvud och tvingade henne suga en massa gubbkukar för pengar? hundar och vettifan allt som dom inte "hade råd med"

Länk till den bloggen tack.
Citera
2009-03-30, 16:12
  #906
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Media måste jubla över denna historia.
Du har så rätt-Pascalidou jublar
Citat:
Gruppvåldtäkt – ett Östermalmsfenomen?
http://www.metro.se/2009/03/30/3649/gruppvaldtakt-ett-ostermalmsfenomen/


__________________________
Citera
2009-03-30, 16:32
  #907
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Du har så rätt-Pascalidou jublar

http://www.metro.se/2009/03/30/3649/gruppvaldtakt-ett-ostermalmsfenomen/


__________________________

Ännu en sjuk person ger sig in i debatten och använder sig av avskyvärda handlingar och en hemsk tragedi enbart för sina egna syften. Är inte flickorna redan tillräckligt illa tilltygade?
Citera
2009-03-30, 16:40
  #908
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Massa text...

Var och en får tro det den vill...

Åter till ämnet: är det någon här med kontakter i åkeribranschen och som vet hur det går för Kregerts åkeri efter alla avslöjanden?
Citera
2009-03-30, 17:05
  #909
Medlem
olvert01s avatar
Sambo

Det har antytts att Thxmas Jxbenius har en sambo som varit medveten om hans gillande av gruppsex/gangbang och vetat om vad han har hållit på med..

Borde inte denna
Anx Lxnda Mxrie Jxhnssxn
19740311-XXXX

plockas in och åtalas för skyddande av brottsling??

Vad tycker ni?
Citera
2009-03-30, 17:08
  #910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olvert01
Det har antytts att Thxmas Jxbenius har en sambo som varit medveten om hans gillande av gruppsex/gangbang och vetat om vad han har hållit på med..

Borde inte denna
Anx Lxnda Mxrie Jxhnssxn
19740311-XXXX

plockas in och åtalas för skyddande av brottsling??

Vad tycker ni?
'

näe. Att man samtycker till att mannen sätter på andra i grupp, och att veta om att de våldtar småflickor är helt skilda saker.

BTW. Skulle inte disskusionen om beckroth och dennes vendettor och sådant hållas UTANFÖR denna tråd? Tänkte på tidigare mod inlägg...

De finns ju en tråd för det.
Citera
2009-03-30, 17:16
  #911
Medlem
RallyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
'

BTW. Skulle inte disskusionen om beckroth och dennes vendettor och sådant hållas UTANFÖR denna tråd? Tänkte på tidigare mod inlägg...

De finns ju en tråd för det.

Eftersom Beckroth inte får diskuteras i en egen tråd här på flashback (yttrandefrihet?) så blir det ganska oundvikligt att hennes förehavanden diskuteras i de trådar som berör de ämnen som hon för stunden härjar i.
Citera
2009-03-30, 17:27
  #912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
'

näe. Att man samtycker till att mannen sätter på andra i grupp, och att veta om att de våldtar småflickor är helt skilda saker.

BTW. Skulle inte disskusionen om beckroth och dennes vendettor och sådant hållas UTANFÖR denna tråd? Tänkte på tidigare mod inlägg...

De finns ju en tråd för det.

Nu är ju huvudmannen i ligan, som ni syftar på, inte heller åtalad för våldtäkt. Det är andra som är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in