Min kursivering i citatet.
Från Beckroths blog:
http://beckroth.se/?p=6275
Min kursivering. Iom. att vi inte vet alla detaljer så är det inte säkert att det är samma flicka det rör sig om, men det säger något tydligt om förövarnas metodik.
Det är dock bara en eskalering av ett redan ytterst vidrigt handlande av förövarna. antonivansson slår huvudet på spiken i sin post längst ner på s.72 i denna tråd. Även om man väljer att spela på KortKäpps planhalva och acceptera statements som att det är normalt för 60-plusare att vara kåta på 13 till 16-åringar (om än i praktiken sällsynt) och att det är lika normalt för 13 till 16-åringar att vara kåta på 60-plusare (om än i praktiken obefintligt), så begår förövarna, de vuxna, ett
moraliskt brott när de väljer att följa sina begär istället för att ta den vuxnes ansvar.
Det spelar ingen roll hur mycket tonåringen lockar eller bjuder ut sig (om det är så man anser att världen funkar), eller rentav "horar". Som vuxen är det moraliskt förkastligt att dra nytta av detta. Den domen kommer förövarna välförtjänt att få bära med sig resten av sina liv, oavsett om de blir dömda för brott eller inte.
Sedan undrar jag vad skaran av apologeter egentligen har för erfarenheter av detta. Flera users här har ju uppenbarligen erfarenhet av situationer liknande den som flickorna befinner sig i, vilket stärker historien så som flickorna beskriver den. Har FCKD m.fl. erfarenheter som styrker deras påståenden eller är det löst hypotetiskt filosoferande?
@KortKäpp
Jag tror att samtliga som följer denna tråd har uppfattat din käpphäst vid det här laget. Man ska inte förfasa sig över typen av sex, åldersskillnader m.m. utan bara själva brotten. Fine. Kan du sluta spamma tråden med OT nu? Vill du så gärna diskutera detta vidare, skapa en egen tråd. Du vet lika väl som vi andra att utbrott av moralisk indignation kommer fortsätta oavsett hur ivrigt du missionerar för din sak. Tråden är stor nog som den är.