2009-03-28, 13:09
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aegster
Nån som kan lägga upp Efterlyst-avsnittet på TPB eller liknande?

I second that.
Citera
2009-03-28, 13:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
I second that.
Duger det inte att se det på nätet?

http://www.tv3.se/play
Citera
2009-03-28, 13:11
Medlem
Sanningsägarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Absolut är våldtäckt inte ok, någonsin!

Men har dom fallit, är ngn dömd för våldtäckt redan i fallet menar du?

Sex med blod avite betyder inte våldtäckt, bättre kan du. Vem fan har sagt att hon inte gått med på alla handlingar, från data alt tel trafik om möte osv till sex med hårda inslag.

Att köpa sex är i mina ögon helt ok trots förbud. Frivillig sex mellan två eller flera mot pengar är en gammal fin tradition.

Finna en uppsjö polisanmällningar där frivvillig sex resulterat i ånger eller hämndbegär efterpå. Därav skyddar man sin egen skitiga buk enligt mig.

Ja jösses, är lagar till för att brytas tycker du?
Citera
2009-03-28, 13:17
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Om tar detta till ett högre plan så skulle jag vilja påstå att detta är en utslag av synen på den kvinnliga sexualiteten där man antingen är hora eller madonna. Som tjej är det fortfarande inte fullt ut socialt accepterat att gilla sex, att ha många partners eller att gilla andra varianter av sex än missionären om man ska hårddra det hela. Detta tycker jag också avspeglas i det här fallet. Sexet går utanför standardramen, då måste det fördömas, därav drevet. Men det menar jag inte att BROTTEN är ok, men det är inte mer olagligt att köpa oralsex än analsex.

Jepp. I grunden är det samma logik som menar att en våldtagen kvinna automatiskt har fått SITT LIV FÖRSTÖRT(tm) och leder till att Kurdiska tonåringar kan förmås att puttat sina syrror från balkongen för att dom haft en pojkvän.

Det är en av dom mekanismer som massmedia kannibaliserar på, och som lägger extra last på tjejerna i alla led av händelserna. Tex: om det vore ok för en tjej att ha gangbang skulle det också vara lättare att snacka med någon om hon känner obehag/tvekan efteråt. Vetskapen att hon inte skulle målas ut som en smutsig hora eller korkat offer om det hela kom ut skulle också göra henne MYCKET mindre sårbar för påtryckningar. Tankar av typen "vad är jag för en dålig människa som gör såhär" med tillhörande känslor är knappast heller något som stärker tjejens känsla av agens och värde...
Senast redigerad av KortKäpp 2009-03-28 kl. 13:46.
Citera
2009-03-28, 13:19
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rowtheboat
Carliz och kortkäpp är förmodligen själva dömda för sexbrott, alternativt släkt till de åtalade. Har ni någon bekant som har drabbats av våldtäkt eller på annat sätt tvingats till sex?

Oh no! Busted!

Idiot..
Citera
2009-03-28, 13:21
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Tja, jag läser i tidningen att Lisa Persdotter 27, har vinkat av sin man miljardären (kommer inte ihåg vad han heter) som ska på rymdresa. Han är 67 år. Det gör en ålderskillnad på 40 år. Antar att dom har sex. Är det ett BROTT? Eller vad kallar du det?

Nej värre - det är SJUKT och ÄCKLIGT.

Tabun i de flesta kulturer handlar väldigt ofta om just orenhet.
Till den grad att de känslomässiga reaktioner de väcker - med tillhörande fysiologiska markörer, som ansiktsuttryck - är dessamma som om man öppnar en påse och hittar en varm, ångande bajskorv.
Citera
2009-03-28, 13:23
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Har svårt att att se någon annan förklaring till att dessa två så helhjärtat tar våldsmännen i försvar.

En sådan tolkning kräver en svartvit moralsyn som din: Antingen 100% mot (och skrik ut det högt så ingen tror något annat!) eller för.

Stenålder.
Citera
2009-03-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Lite strukturering:

J*benius
Åtalad för grovt koppleri, försök till grovt koppleri, medhjälp till våldtäkt, köp av sexuell handling av barn och köp av sexuell tjänst.

Has*e Å*s
Åtalad för köp av sexuell handling av barn.

B*rgenheim

Eriksson

Ek
Begärd häktad för våldtäkt. Förhandling lördag eftermiddag.

Kr*gert
Häktad för våldtäkt.

Hjälp mig gärna om något av ovanstående är fel.

Har du tillgång till FUP?
Citera
2009-03-28, 13:24
Medlem
Citat:
En sådan tolkning kräver en svartvit moralsyn som din: Antingen 100% mot (och skrik ut det högt så ingen tror något annat!) eller för.

Stenålder.

Ah, stenålder att reagera på uppenbart våld?
Citera
2009-03-28, 13:25
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det är, enligt mig, inte lika tänkbart att det är så. Inte i samtliga fall iaf. Och tänk nu efter innan du svarar.

Um, inte i samtliga fall nej. Men kom gärna ut med din poäng i stället för att leka listig.
Citera
2009-03-28, 13:26
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Nä ,de kommer aldrig hitta en vettig partner.Så länge tjejerna INTE tar ansvar för sina liv/handlingar .De kommer ALLTID ha ett sviktade omdöme och råka illa ut i livet.
Det är samma psykologiska situation när en kvinna är utsatt för misshandel stannar kvar i relationen - träffar nya män som också misshandlar henne.Tjejerna förstår inte i början varför det händer igen och igen osv..
Misshandeln kan hon inte rå för men valet av partner och att hon stannar kvar i hemsk situation är bara hennes val.

Att dessa tjejer anmält tyder på att de börjar ta ansvar lär sig rätt och fel. Får inte kärlek/respekt av dysfunktionella män – mår inte bra av prostitution när man är så ung.Sex bedövar bara inre smärtan för en kort stund.

Då är ditt råd till dem att leva i celibat och gå i terapi tills dom är "friska" eller? I en idealisk värld kanske.
Citera
2009-03-28, 13:29
Medlem
Citat:
Jajjemen, det droppar in med en regelbundenhet som tidvattnet:

"Antingen tycker du som vi att man ska skita i rättsäkerheten, ELLER så vill du att du själv/din lilla dotter/mormor ska få ett rostigt spett i analen. Vilket blir det?"

Lika övertygande varje gång.

Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med detta inlägg.
Men det räcker med att titta på dina föregående för att skapa sig en tydlig bild av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in