Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
När han stöter på motstånd så ändrar han ståndpunkt lite grann och försvarar sin nya position, han lindar in sina pedosynpunkter.
Dumheter. Jag vänder mig mot att man skiter i fakta och dömer i förväg, och dom ståndpunkterna står fast. Mina ståndpunkter i det konkreta fallet modifieras i takt med att fler fakta kommer fram.
Men i slutändan är jag inte intresserad av att döma - det finns det tillräckligt många som gör ändå - utan förstå sammanhang. Det är nämligen bara då man kan minska sannolikheten att det händer igen. Ungefär som en kirurg inte kan sätta sig och grina och skrika över hur hemskt det är att någon fått benet krossat utan måste kolla HUR detta gått till för att kunna fixxa det. Och genom forskning och andra meningsfulla, långsiktiga, intelligenta åtgärder kunna bidra till att olycksrisker reduceras.
Det är så typisk stereotyp manlig dumhet att i sådana här fall till 100% fokusera på att vilja straffa förövarna vid övergrepp mot oskyldiga offer (framför allt i kategorierna kvinnor och barn, dvs inte män) och inte ägna många sekunders tanke åt offrens behov eller hur man skulle kunna förebygga fler fall. Och att skita i all rättssäkerhet är också bara ett tecken på hur väldans reko och renhårig man är. Jajjemensan!
Nä, bara man får fantisera om att slå sönder någon duming, eller i sin enfald teletracka förövarnas familjer (som om dom inte också var offer!

) eller annat okonstruktivt så kan man känna sig som en schysst kille. "Öh, faaan, alla jälla våldtäcktsäckel borde kastreras med en rostig kniv bah!"
Kom också gärna med exempel på "peddosynpunkterna" du nämner. Borde ju vara lätt och gå fort eftersom dom är så "uppenbara".