2009-04-06, 12:43
  #1297
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Absolut ,jag känner inte till hans sexdagbok


Det är inte alltid männen får chans till att få veta att tjejen mår dåligt.Sexkunder är liksom inga man anförtror sig åt utan ofta håller dem på avstånd via artistnamn, falsk ålder etc. det är en knepig relation ...

Jasså gör du inte*S*

Borde inte sexkunder förstå det kan man tycka, prostituerade har ju inte speciellt bra rykte hos allmänheten ialf inte moraliskt det borde väl torskarna vara medvetna om.
Dom kan ju inte känna sig speciellt förvånade menar jag...
Citera
2009-04-06, 13:08
  #1298
Bannlyst
Det verkar som om förundersökningen håller på att publiceras nu http://beckroth.se/?p=6565
Citera
2009-04-06, 15:35
  #1299
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Kan vi inte enas om några saker:

1. Männen har köpt flickorna. I något fall har det eventuellt gått över styr och utvecklat sig till en våldtäkt.

2. Flickorna har utnyttjat männen för att skaffa sig pengar och saker.

3. Enligt svensk lagstiftning är det ett brott att köpa sexuella tjänster. Moraliskt är det dock ytterligt tveksamt om det är värre än att sälja sex.

4. På sätt och vis så har affärstransaktionerna inneburit en win/win-situation för samtliga parter. Männen har fått hålla på med sina perversioner och flickorna har fått bra betalt.
Nja, kan inte riktigt hålla med dig här. Männen är minst dubbelt så gamla jämfört med flickorna. Från 40 år och uppåt. Mogna män med andra ord! Det har inte varit en uppgörelse på lika villkor, utan tvärtom flickorna har varit i underläge hela tiden. No win to win situation i mina ögon.

Frågan är vem som får betala det högsta priset?
Citera
2009-04-06, 16:05
  #1300
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
4. På sätt och vis så har affärstransaktionerna inneburit en win/win-situation för samtliga parter. Männen har fått hålla på med sina perversioner och flickorna har fått bra betalt.

Tror inte dom som åkt dit håller med dig riktigt...

Ang det andra så kasnke vi får svar på det i kväll, om FUP:n kommer upp
Citera
2009-04-06, 17:55
  #1301
Bannlyst
Beckroth har lagt upp förundersökningen nu, någon som har lyckats sortera sidorna?
Citera
2009-04-06, 20:58
  #1302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Beckroth har lagt upp förundersökningen nu, någon som har lyckats sortera sidorna?
... måste vara mer än 1 våldtäkt?
Det här låter inte klokt.
Citera
2009-04-06, 21:09
  #1303
Bannlyst
Har snart tagit mig igenom ett målsägarförhör och det känns som om jag redan sett filmen! Ung naiv tjej som vill tjäna pengar och som är väl medveten om vad hon går med på och inte helt novisen vid spisen från början eftersom hon bl.a kan uttala sig om att "det var den där sortens handbojor som är lätta att öppna". Visst offer...offer för sin egen dumhet, hon blöder och spyr och har ont i ändan i flera dagar, men ändå...på´t igen! Och "hallicken" har vid ett tillfälle tagit pengar av henne till en fika! Jag måste vara riktigt oempatisk för jag kan inte klämma fram en enda tår, men det kanske kommer?
Citera
2009-04-06, 21:33
  #1304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Har snart tagit mig igenom ett målsägarförhör och det känns som om jag redan sett filmen! Ung naiv tjej som vill tjäna pengar och som är väl medveten om vad hon går med på och inte helt novisen vid spisen från början eftersom hon bl.a kan uttala sig om att "det var den där sortens handbojor som är lätta att öppna". Visst offer...offer för sin egen dumhet, hon blöder och spyr och har ont i ändan i flera dagar, men ändå...på´t igen! Och "hallicken" har vid ett tillfälle tagit pengar av henne till en fika! Jag måste vara riktigt oempatisk för jag kan inte klämma fram en enda tår, men det kanske kommer?

Jag är benägen att hålla med dig. Jag försvarar ingen av de åtalade, men detta är till stor del en form av häxprocess vars avslut redan är förutbestämt, i Sverige finns bara svart eller vitt när det kommer till den här typen av åtal, i ett rättsamhälle önskar man att det finns ett större spektra (minst fyra nyanser av brunt?).
Citera
2009-04-06, 21:43
  #1305
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Har snart tagit mig igenom ett målsägarförhör och det känns som om jag redan sett filmen! Ung naiv tjej som vill tjäna pengar och som är väl medveten om vad hon går med på och inte helt novisen vid spisen från början eftersom hon bl.a kan uttala sig om att "det var den där sortens handbojor som är lätta att öppna". Visst offer...offer för sin egen dumhet, hon blöder och spyr och har ont i ändan i flera dagar, men ändå...på´t igen! Och "hallicken" har vid ett tillfälle tagit pengar av henne till en fika! Jag måste vara riktigt oempatisk för jag kan inte klämma fram en enda tår, men det kanske kommer?
För FAN! Läser du inte något mellan raderna. Hon förstår inte hur kränkt, utnyttjad och förnedrad hon blir. Hon vet inget annat. Jag kan verkligen inte först hur du kan vara så synisk. Jag har aldrig läst ett målsägarförhör där jag är så säker på att det inte finns några överdrifter i det. Jag instämmer i dina egna rader när du skriver att du är riktigt oempatisk om du tror att det är ett val flickan har gjort för att hamna i dessa situationer.
Citera
2009-04-06, 21:50
  #1306
Bannlyst
Jämför datumen i bloggen med vad hon berättar i förhören.
http://majbebis08.blogg.se/2009/april/
Citera
2009-04-06, 21:52
  #1307
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Jag är benägen att hålla med dig. Jag försvarar ingen av de åtalade, men detta är till stor del en form av häxprocess vars avslut redan är förutbestämt, i Sverige finns bara svart eller vitt när det kommer till den här typen av åtal, i ett rättsamhälle önskar man att det finns ett större spektra (minst fyra nyanser av brunt?).
Är det en allmän reflektion du gör eller bygger du den på en genomläsning av målsägarförhöret? Jag hoppas det är det förstnämnda för jag instämmer i att ingen skall dömas i förväg.
Citera
2009-04-06, 22:00
  #1308
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Jämför datumen i bloggen med vad hon berättar i förhören.
http://majbebis08.blogg.se/2009/april/
Är hon i bloggen ett av fnasken? henne hade man ju kunnat haft lite skoj med, undrar om hon kommer ut på marknaden igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in