2012-02-16, 20:06
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
artwood skrev

Du menar säkert GL. Jobenius visar själv med sin annons i utländsk tidning 2005 (finns i tråden) att hans våldsnätverk varit igång sedan 2000. Svenskor, baltiskor mfl nationaliteter.

Nix.
Citera
2012-02-17, 14:23
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jag själv skrev

Nej.

Nu är jag säker.

"Hallickens unga offer har väntat på åtal i tre år

En Stockholms-vd i 60-årsåldern misstänks för grovt koppleri och tre män misstänks för sexköp av barn.

Utredningen mot Stockholmsdirektören har genomförts i det tysta och vandrat mellan olika åklagare sedan våren 2009, då den lyftes ut ur det uppmärksammade kopplerimålet där bland annat en högt uppsatt chef och en lärare redan dömts.

Många involverade i utredningen har förgäves sökt förklaringar till den utdragna rättsprocessen, som legat på Erika Lejnefors bord sedan mitten av 2010, och enligt uppgift innehåller omfattande bevisning."

http://www.metro.se/nyheter/hallickens-unga-offer-har-vantat-pa-atal-i-tre-ar/EVHlat!DMBdiF6O7TA/

Det är väl klart att dom inte är intresserade av att väcka åtal, då vet man ju inte vad för otrevliga saker som kan surfa upp till ytan. Dessutom har en av deras egna fastnat med kuken i brevlådan.
Citera
2012-02-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nu är jag säker.

"Hallickens unga offer har väntat på åtal i tre år

En Stockholms-vd i 60-årsåldern misstänks för grovt koppleri och tre män misstänks för sexköp av barn.

Utredningen mot Stockholmsdirektören har genomförts i det tysta och vandrat mellan olika åklagare sedan våren 2009, då den lyftes ut ur det uppmärksammade kopplerimålet där bland annat en högt uppsatt chef och en lärare redan dömts.

Många involverade i utredningen har förgäves sökt förklaringar till den utdragna rättsprocessen, som legat på Erika Lejnefors bord sedan mitten av 2010, och enligt uppgift innehåller omfattande bevisning."

http://www.metro.se/nyheter/hallickens-unga-offer-har-vantat-pa-atal-i-tre-ar/EVHlat!DMBdiF6O7TA/

Det är väl klart att dom inte är intresserade av att väcka åtal, då vet man ju inte vad för otrevliga saker som kan surfa upp till ytan. Dessutom har en av deras egna fastnat med kuken i brevlådan.

I september 2010 tog kammaråklagare Erika Lejnefors beslut angående Julian Assange om misstanke om sexuellt ofredande i fyra fall. Detta var tydligen mer angeläget än att åtgärda de betydligt mer allvarliga brott som Kregert är ansvarig för.
Citera
2012-02-18, 10:26
Medlem
Citat:
"Toppolitiker avgår efter sexskandal"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12103505.ab

Nu på Facebook:

http://sv-se.facebook.com/ake.blomqvist

Intressen:
Hela världen, Svenska kyrkans internationella arbete, Södra Latin, Stockholm

Blomqvist är verkligen inte särskilt diskret eller tillbakadragen. Knappast heller ångerfull. Saknar förmodligen förmåga att skämmas.
Citera
2012-02-18, 17:46
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
artwood skrev
I september 2010 tog kammaråklagare Erika Lejnefors beslut angående Julian Assange om misstanke om sexuellt ofredande i fyra fall. Detta var tydligen mer angeläget än att åtgärda de betydligt mer allvarliga brott som Kregert är ansvarig för.

Det är mycket underligt det här. Varför lyfts utredningen av Kregert ut från ur det ursprungliga kopplerimålet? Gjorde man likadant med utredningen av TJ? I ett tidigare inlägg nämns fyra olika förundersökningar. Jag har tyvärr inte läst stämningsansökan.
Citat:
Jacobe skrev
Stämningsansökan http://www.megaupload.com/?d=BHPK6N0O där framgår att fyra olika förundersökningsprotokoll "röd", "grön", "blå", "lila" åberopas som bevisning. Undrar vilken av dessa som fanns på nätet (via Politiskt Inkorrekt)?

I samband med utredningen av det ursprungliga kopplerimålet har Ewa Carlenfors, Trolles chef, och Trolle inga problem att uttala sig om hemliga sexnätverk och sadistiska gangbangs.
Citera
2012-02-18, 18:44
Medlem
Citat:
Det är mycket underligt det här. Varför lyfts utredningen av Kregert ut från ur det ursprungliga kopplerimålet? Gjorde man likadant med utredningen av TJ? I ett tidigare inlägg nämns fyra olika förundersökningar. Jag har tyvärr inte läst stämningsansökan.

I samband med utredningen av det ursprungliga kopplerimålet har Ewa Carlenfors, Trolles chef, och Trolle inga problem att uttala sig om hemliga sexnätverk och sadistiska gangbangs.

Det är väl Kregert och kommunalrådet Blomqvist som separeras från det ursprungliga kopplerimålet. I det ingår Jobenius, Åhs, Bergenheim, Eriksson, Ek och kanske någon mer. Trots att ÅB vid våldtäkten hade några av dessa i sin lägenhet och att Kregert varit mycket drivande och organiserande som hallick.

Så nog är det hela klart märkligt.
Citera
2012-02-18, 19:23
Medlem
Citat:
Jag vet inte om man får enbart ett strafföreläggande för köp av sexuell handling av barn. Det Kregert åtalades för, var sexköp av barn. Han erkände köp av sexuella tjänster. Det troliga är kanske att han sa att han inte visste hur gammal personen var och klarade sig undan med köp av sexuella tjänster.

En framgångsrik företagare
i sextioårsåldern misstänks för våldtäkt på en sextonårig flicka. Brottet ska ha skett i samband med ett sexköp i stockholmsförorten Vällingby 2007. Han greps i sin bostad på Östermalm den 24 mars i år.

Misstankarna om våldtäkt mot en eventföretagare i sextioårsåldern avskrevs nyligen, men mannen står nu åtalad för sexköp av barn. Mannen erkänner köp av sexuella tjänster men inte att det gäller minderåriga barn.

http://www.dn.se/sthlm/flera-inblandade-i-koppleriharva
Jag tolkar DN:s artikel som att det är två olika personer, Kregert är den första. Den andra är nog Åhs. Såvitt jag vet har Kregert aldrig åtalats. Strafföreläggande får man istället för åtal.
Citera
2012-02-18, 19:28
Medlem
Citat:
Det är mycket underligt det här.

Visst är det underligt att inte Kregert åtalades för koppleri tillsammans med TJ, men det är i alla fall gott att veta att utredningen mot honom inte är nedlagd, även om jag har svårt att tro att den så här långt efteråt kommer att leda till åtal.

Citat:
Varför lyfts utredningen av Kregert ut från ur det ursprungliga kopplerimålet?

En rimlig anledning till det vore om Kregert ska stämas för många eller allvarliga brott som inte har med resten av gänget runt Jobenius att göra, t.ex. hallick-verksamhet med helt andra tjejer/torskar.

Citat:
Gjorde man likadant med utredningen av TJ?

Nu förstår jag inte vad du menar, TJ var ju huvudman i den rättegång som hölls.
Citera
2012-02-18, 23:07
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jacobe skrev
Jag tolkar DN:s artikel som att det är två olika personer, Kregert är den första. Den andra är nog Åhs. Såvitt jag vet har Kregert aldrig åtalats. Strafföreläggande får man istället för åtal.

Helt korrekt. Var trött när jag skrev det inlägget.
Citera
2012-02-18, 23:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jacobe skrev

Visst är det underligt att inte Kregert åtalades för koppleri tillsammans med TJ, men det är i alla fall gott att veta att utredningen mot honom inte är nedlagd, även om jag har svårt att tro att den så här långt efteråt kommer att leda till åtal.

Utredningen ledde ju inte till åtal och utredningen är ju nedlagd:

"Kopplerimålet är avskrivet mot en direktör som misstänktes ha förmedlat sexköp av två tonårsflickor till tre män. Ärendet skulle höra ihop med en omfattande sexhärva i Stockholm och på andra håll i Sverige."
http://gd.se/nyheter/inrikes/1.4356215-sexmal-nedlagt-efter-tre-ar

Trots att:
"Många involverade i utredningen har förgäves sökt förklaringar till den utdragna rättsprocessen, som legat på Erika Lejnefors bord sedan mitten av 2010, och enligt uppgift innehåller omfattande bevisning."

Varför har Åklagare Erika Lejnefors bara låtit den ligga trots den omfattande bevisningen?

Citat:
Jacobe skrev

En rimlig anledning till det vore om Kregert ska stämas för många eller allvarliga brott som inte har med resten av gänget runt Jobenius att göra, t.ex. hallick-verksamhet med helt andra tjejer/torskar.

Mycket möjligt. Men konstigt ändå. Metro skriver:

"Två unga skolflickor misstänks ha sexutnyttjats i en av landets mest omskrivna kopplerihärvor någonsin. Efter tre års brottsutredning väntar brottsoffren fortfarande på åtalsbeslut. En Stockholms-vd i 60-årsåldern misstänks för grovt koppleri och tre män misstänks för sexköp av barn.

– Jag har fortfarande inget besked att ge, säger åklagare Erika Lejnefors."

Citat:
Jacobe skrev

Nu förstår jag inte vad du menar, TJ var ju huvudman i den rättegång som hölls.

Jo, Jag var bara lite fundersam över dom olika förundersökningsprotokollen.
Citera
2012-02-19, 13:54
Medlem
Citat:
Utredningen ledde ju inte till åtal och utredningen är ju nedlagd:

"Kopplerimålet är avskrivet mot en direktör som misstänktes ha förmedlat sexköp av två tonårsflickor till tre män. Ärendet skulle höra ihop med en omfattande sexhärva i Stockholm och på andra håll i Sverige."
http://gd.se/nyheter/inrikes/1.4356215-sexmal-nedlagt-efter-tre-ar

Jag missade den artikeln. Upprörande att Kregert verkar gå fri. Men visst fick han i alla fall ett strafföreläggande för köp av sexuellt tjänst 2009? Jag vill minnas att du hittade det E.Merckx, stämmer det?
Citera
2012-02-19, 14:27
Medlem
Med anledning av det nedlagda åtalet mot Leif Kregert, vill jag passa på att påminna om vad som står om hans brottslighet i tingsrättsdomen i åtalet där Jobenius var huvudman.

Citat:
Ursprungligen postat av Målsägare B, ur tingsrättsdomen, Solna tingsrätt B-6645-08
Det var egentligen mest Leif som arrangerade träffar åt henne, men Thomas Jobenius arrangerade även en del av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Målsägare B
Hon har även varit med om ett gang bang på "Haga Video" som är en porrbutik. Hon var där tillsammans med Leif. Leif köpte vodka till henne och hon tog kokain. Eftersom träffen inte var bestämd på förhand fick hon inte betalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Målsägare B
Leif ville att hon skulle träffa män hela tiden och genom att sälja sex kunde hon köpa droger. Hon började med droger för att kunna klara av att sälja sex.

Citat:
Thomas Jobenius och Leif kom dessutom ofta till skolan och hämtade henne.

Citat:
Vid ett annat tillfälle åkte hon med Thomas Jobenius till Stockholm för att det skulle bli ett gang bang där som en man vid namn Leif skulle ordna. Det dök dock bara upp en person, en man som hette Bengt och som ville träffa henne separat men det blev inte något av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt Bergenheim, ur domen
Han och Thomas Jobenius hade träffats på chatten och även i verkliga livet, det kan ha varit på ett gang bang på Skolvägen för kanske 3-4 år sedan. Det var Leif Kregert som hade tillgång till lägenheten på Skolvägen, han tror att han disponerade lägenheten år 2005 eller 2006.

Jobenius dömdes till 4 års fängelse. Kregert slapp åtal. Fy fan! Jag hoppas att tjejerna tillsammans med målsägarbiträdet begär överprövning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in