2009-03-27, 23:21
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Bra skrivet av Ragata. Jag själv var oerhört naiv när jag var fjorton. Ni kan ju tänka er att tjejerna mådde skit efter den första våldtäkten och antagligen var helt apatiska. Skulle inte förvåna mig om den manipulative 40-åringen ringde och tjatade hål i huvudet på dem för att de skulle göra om det, fastän det var så hemskt första gången. Han verkar jävligt slipad, den jävla ormen.

Spekulation igen va? Lätt att "tänka sig" saker som sedan genast blir "sanning".

Citat:
En av flickorna var dessutom drogberoende.

Men vissa debatterar som om dom alla givetvis var det...

Citat:
Som någon sa här förut, bara för att man KAN göra något behöver det inte betyda att man bör göra det.

Men bara för att man gör något man inte bör (vilket jag helhjärtat håller med om i detta fall - skulle inte ta i något sådant här med tång) kanske man inte bör straffas och hängas ut heller?

Citat:
Hela den här diskussionen visar hur hela samhället dömer kvinnor väldigt hårt när det handlar om sex. Så länge som samhället har den här synen på prostituerade kommer det aldrig vara möjligt att legalisera prostitution. Det kommer alltid att finnas kvinnor som vill ta sig ur prostitutionen och hur ska de göra det när de blir så hårt kritiserade och stigmatiserade av samhället? Fy fan!

Jag tror också att det varit ett ordentligt trauma för dom (som jag förstått det) åtta av nio tjejer som INTE polisanmälts när dom kontaktats som konsekvens av utredningen av det första fallet...
Citera
2009-03-27, 23:29
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatan
Hade jag hamnat i en sådan situation hade skammen över min dumhet förmodligen fått mig att inte erkänna mitt underläge och dumhet och därmed inte anmält. Rädslan över hur arg mina föräldrar hade blivit hade fått mig att göra allt för att det inte skulle uppdagats.

Återigen en negativ biverkning av bilden av den "rena" unga kvinnan som kan "fördärvas" av "oren" sexualitet. Vore det ok för tjejer som ville att ha gangbang med "gubbar" skulle det säkert göra det lättare för dom som inte vill (säkert dom flesta) att säga nej, eller hur?
Citera
2009-03-27, 23:31
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ställer man det du berättar emot en slipad affärsmans manipulativa förmåga att få sin vilja genom så bör man förstå att det här har inget med en ömsesidig uppgörelse att göra. Det är den starke som utnyttjar den svage och ingenting annat. Det är moraliskt, juridiskt och mänskligt fel så det skriker om det.

Fast det gäller väl nästan alla människors samtliga "uppgörelser" med sina arbetsgivare, banker, försäkringsbolag, staten etc också om du tänker efter?

Det är SEXET och tabut kring det som gör att detta ses som annorlunda - inte ojämlikheten mellan parterna.
Citera
2009-03-27, 23:32
Medlem
slugs-Ps avatar
Nämner man inte att ca 9män har varit med vid något tillfälle, tror ni alla kommer åtalas eller ännu fler?
Citera
2009-03-27, 23:34
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Jag hoppas att det som i vissa länder blir förbjudet att för vuxna att ens ta kontakt med minderåriga på nätet.

Det är ett bra sätt att avskräcka pedofiler på nätet.

Um. Majoriteten av tjejerna var över 15. En var väl under 15 vid första kontakten enligt media. Du menar alltså att man inte ska få maila någon som man lagligen får knulla med? Oooook...

Ingen av flickorna var väl i närheten av prepubertala, så pedofili är knappast aktuellt i detta fall.
Citera
2009-03-27, 23:35
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Du har ingen aning om hur kontakt har tagits.
Du har ingen aning om hur flickornas psyke ser ut.
Du har ingen aning om vad som lockat flickorna.
Du har ingen aning om hur manipulativa dessa män är.
Du vet inte om flickorna har svarat på annonsen.
Du har ingen aning...

Ändå utgår du ifrån att flickorna bär en del av ansvaret.

Jättebra inlägg!

Vi HAR INGEN ANING om massor av relavanta omständigheter. I stället gissar var och en utifrån sina förutfattade meningar...
Citera
2009-03-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Finns det inget skvaller om dom här gubbarna? Någon som känner någon som känner någon av gubbarna? Eller som träffat dom i jobbet och som kan skvallra?

Jag har lite skvaller om Jobenius

Han o VD Peter Rejler har varit på många bordeller ihop! Undras om inte Peter rejler är inblandad!

Dessutom har Thomas sambo Linda Jonsson inget arbete. Hon går hemma o passar hundar. Man har ett flott hus i Ängelholm o ett jättehus nybyggt i Förslöv
Kan man klara det på en lön? Kan hon tro att hus bara kommer in som skänk från ovan? Dumma blondiner finns det (?) men finns det inga gränser på godtrogenhet?

Dessutom har Thomas en gammal vapendragare som heter R*lf S*anberg som jag misstänker e inblandad!

Är det *vapendragaren* som gripits idag tro? Hur känner man såna männskor
Citera
2009-03-27, 23:37
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Mer än jag som tänker på en våldtäkt där advokaten försökte få gärningsmannen frikänd pga offrets kläder... Varför är det berättigat med övergrepp å våldtäkt pga tjejens utsende betende eller sociala status?

Tja om "beteendet" är att komma till ett avtalat möte med tio män för att ha gangbang under förnedrande former lär det ju ändra parametrarna för vad som är ett rimligt beteende från dessa män jämfört med om man träffats för att dricka hallonsaft i parken...
Senast redigerad av KortKäpp 2009-03-28 kl. 00:13.
Citera
2009-03-27, 23:39
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det finns film och fotobevis av många av övergreppen. Så att det handlar om våldtäkt i de fallen står helt klart.

Du har alltså tagit del av dessa och känner till kontexten så att du kan bedöma detta? Intressant - berätta gärna mer. :I
Citera
2009-03-27, 23:39
Medlem
Eomins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Bra inlägg där du försöker ta upp dom mer komplexa känslorna i sådana här sammanhang, tycker jag.

MEN i den del jag citerar ovan spekulerar du va? Eller har du någon källa på att det är så det gått till? Väldigt lätt att bara anta sig från A till B till C till allmänt fördömande och lynchmob utan att se nyanser. Och av det lär man sig noll.

Men dina fina kommentarer på alla inlägg i den här tråden är ju också rena spekulationer, så det känns lite onödigt. Vad har du för bevis för att dessa tjejer var helt olika alla andra tonåringar och inte hade något bekräftelsebehov, inte blev duperade, älskar män som är gamla nog att vara deras morfar utan att från barndomen ha någon traumatisk upplevelse i bagaget som gör att de ser gamla män som normen för sexualpartners?
Citera
2009-03-27, 23:41
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
...

oki vill du mig nå vettigt så kan du skicka pm i stället för att sabba tråden.
Troligen sista gången jag svarar dig här.
Citera
2009-03-27, 23:42
Medlem
cobra33359s avatar
Sjukt

Ett stort nätverk med 100.000+ frivilliga medlemmar som låtsas vara tjejer på alla möjliga chat sidor, och hitta dom som raggar skulle avskräcka en hel del, inte alla självklart, men idag finns det inget skydd alls när föräldrarna sitter i vardagsrummet och barnen vid datorn, för några år sen visste man i stort sätt vilka ens barn umgicks med, kolla idag på deras Msn listor etc när dom är inloggade och hitta djupa nätverk av bekantskaps kretsar som dessa monster bevakar, tänk er själva en halvmobbad tjej som inte har nån självkänsla och kan manipuleras så grovt att deras framtida tankesätt och lycka blir förstörd .
Jag och min polare ville se hur många pedo jävlar det fanns på aftonbladet chatt för två år sen, vi döpte oss till Lisa 8, inom sekunder fick vi ett 20 tal skamliga kommentarer, erbjudanden och andra som bad om msn adress eller liknande bönande och bad gjorde dom också.

Dom som gör sånt är idag otroligt anonyma eftersom att det bara finns 3-4 poliser på nätet i landet sa Leif GW för ett tag sen på Efterlyst.

Det skulle självklart inte förhindra allt på långa vägar men 100.000 målmedvetna pedofil spanare som engagerar sig för att skydda barn på nätet på samma sätt som att man skulle ingripa vid en våldtäckt, det skulle försvåra det för dom för just nu har dom fritt fram. det kan vara nån minut i veckan man ägnar, men bara att alla gör nått. Kriminellt.com har chatt rapport men där ligger det bara ett eller två case med såna som har rapporterat. Nått seriöst företag borde ta tag i det, göra det till ett seriöst community och efter ett tag när man har samlat in msn konversationer och skapa register med profiler på varje misstänkt msn adress person eller liknande.
Senast redigerad av cobra33359 2009-03-27 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in