2009-04-02, 14:02
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Självklart är ett nej alltid ett nej. Vad som kan komplicera bevisläget när det gäller den filmade misstänkta våldtäkten är om männen hävdar att det fanns en överenskommelse att nej var ersatt av ett speciellt stoppord. Att verbalt och fysiskt motstånd var en del av spelet men att det fanns en regel att ett nonsensord skulle stoppa allting.
Jag tror inte att det problemet föreligger. Utifrån kontexten av ett uselt arrangemang och säkerligen obefintliga bevis för att det skulle ha funnits ett annat stoppord såväl som vilket ord, liksom bildbevis som tydligen är tillräckligt bra för att åklagaren ska vara nöjd, kan man inte dra slutsatsen att det är en ord mot ord-situation.

Citat:
Det spelar inet en jävla roll om de kontaktat männen för att ha sex med dem, är man under 15 är det inte okej enl lag ändå. Säger tjejerna NEJ, då är det våldtäkt, när de än säger det.
Skulle vilja påstå att om reaktionen hos en man 40+ på att bli kontaktad av en tjej under 18 (inte bara 15) för sex är att hala fram snoken så är det något som inte står rätt till hos vederbörande.
Citera
2009-04-02, 14:57
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Skulle vilja påstå att om reaktionen hos en man 40+ på att bli kontaktad av en tjej under 18 (inte bara 15) för sex är att hala fram snoken så är det något som inte står rätt till hos vederbörande.

Du skulle ju själv göra det så varför spela gentleman?
Citera
2009-04-02, 16:11
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Jag tror inte att det problemet föreligger. Utifrån kontexten av ett uselt arrangemang och säkerligen obefintliga bevis för att det skulle ha funnits ett annat stoppord såväl som vilket ord, liksom bildbevis som tydligen är tillräckligt bra för att åklagaren ska vara nöjd, kan man inte dra slutsatsen att det är en ord mot ord-situation.

Det räcker väl att man bevisar att hon var under 15 så blir det våldtäkt.
Jag misstänker att dom som är misstänkta för våldtäkt har varit med tjejen som var 14, eller eventuellt 13 som det ryktas om med.
Citera
2009-04-02, 16:14
Medlem
Ollads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Men snälla, är de pga av etniciteten? De ser så ut i mina ögon.

Det spelar inet en jävla roll om de kontaktat männen för att ha sex med dem, är man under 15 är det inte okej enl lag ändå. Säger tjejerna NEJ, då är det våldtäkt, när de än säger det.

Tror man ska ta det varligt vad gäller saker som Beckroth skriver på sin blogg. Hon har inte alla kameler i förrådet, så att säga.
Citera
2009-04-02, 16:16
Medlem
Ollads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Det räcker väl att man bevisar att hon var under 15 så blir det våldtäkt.
Jag misstänker att dom som är misstänkta för våldtäkt har varit med tjejen som var 14, eller eventuellt 13 som det ryktas om med.

Enligt efterlyst så finns det ju film, på i alla fall den senaste killen som häktades, när han sätter på en tjej som säger åt honom att inte göra det. Det är våldtäkt.

under 15 år torde också vara våldtäkt per automatik, men jag minns f-n inte
Citera
2009-04-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Självklart är ett nej alltid ett nej. Vad som kan komplicera bevisläget när det gäller den filmade misstänkta våldtäkten är om männen hävdar att det fanns en överenskommelse att nej var ersatt av ett speciellt stoppord. Att verbalt och fysiskt motstånd var en del av spelet men att det fanns en regel att ett nonsensord skulle stoppa allting.

Spelar ingen roll, är filmen av den art att hon helt uppenbart blir fasthållen, och att hon då skriker nej flera gånger, kommer bedömningen göras att oavsett annat stoppord, oavsett lekar eller regler, borde man slutat där.
Citera
2009-04-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollad
Tror man ska ta det varligt vad gäller saker som Beckroth skriver på sin blogg. Hon har inte alla kameler i förrådet, så att säga.

Tja, man måste väl ta allvarligt på vad hon skriver är sina egna åsikter? Och de ger jag inte många öre för just nu.. Speciellt när man skrver om att det bara är uteslutande utländska kvinnor först, och sen at tman inte tror dem sen...
Citera
2009-04-02, 16:39
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:

Ja hur hon kan känna sog osäker nu om hon haft hela förundersökningen tillgänglig låter inte så lite mysko, det kan inte vara sant helt enkelt.

Tycker många drar fel slutsatser här och förstår inte att det handlar om en massa folk och olika gärningar. Ena gången har det varit en avsugning i en bil där tjejen kanske varit 18-19år och tagit lite stålars för det helt frivilligt och det är inte i mina ögon en stor grej, nån läser detta å tror att samma saker har hänt alla andra.(dock fortfarande ett brott)

Men andra gånger har man manipulerat tjejer 15års åldern som har drogproblem och i en utsatt position som man säger i åtalet, domma har kanske blivit regelrätt våldtagna av en 5-6 gubbar.

Det är ganska stora skillnader på dessa gärningar.
Citera
2009-04-02, 17:03
Medlem
Att vara utan möjligheter eller förmögenhet, utan jobb, utan socialt nätverk - kan ge en frihetskänsla, och en absolut maktkänsla. Det kan bara erfaras av dem som varit i den situationen. Med sådana förutsättningar blir man lätt en våldtagare. Förutsatt...

Om man är rik, förmögen, har alla möjligheter, och ett mer eller mindre fungerande socialt nätverk [av något slag] kan ge en frihetskänsla, en känsla av absolut makt, och det är många av dagens bortskämda människor som kan förstå detta. Ur denna grupp, ju mäktigare individen är, föds våldstäktsmannen, det sexistiska våldet. Förutsatt...

...att man är lika korkad som många av dessa kvinnoföraktande män och pojkar som skriver på detta forum. Rejält psykopatisk, m.a.o.

Är det ballt? Frågar sig en humanist och människovän.
Citera
2009-04-02, 17:56
Medlem
Ollads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Tja, man måste väl ta allvarligt på vad hon skriver är sina egna åsikter? Och de ger jag inte många öre för just nu.. Speciellt när man skrver om att det bara är uteslutande utländska kvinnor först, och sen at tman inte tror dem sen...

Absolut. Men det är just åsikter, och kanske inte alltid så väl underbyggda sådana.
Citera
2009-04-02, 17:58
Medlem
Ollads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Ja hur hon kan känna sog osäker nu om hon haft hela förundersökningen tillgänglig låter inte så lite mysko, det kan inte vara sant helt enkelt.

Tycker många drar fel slutsatser här och förstår inte att det handlar om en massa folk och olika gärningar. Ena gången har det varit en avsugning i en bil där tjejen kanske varit 18-19år och tagit lite stålars för det helt frivilligt och det är inte i mina ögon en stor grej, nån läser detta å tror att samma saker har hänt alla andra.(dock fortfarande ett brott)

Men andra gånger har man manipulerat tjejer 15års åldern som har drogproblem och i en utsatt position som man säger i åtalet, domma har kanske blivit regelrätt våldtagna av en 5-6 gubbar.

Det är ganska stora skillnader på dessa gärningar.

japp... ! och utan en helhetsbild blir det lite svårt att tolka allting. Själv känner jag att jag koll på ungefär en tredjedel av det som pågår. Så jäkla rörigt allting.

Men att beckrot.se har förundersökningen är ju ingen överraskning. Den blir ju offentlig i samband med att åtal väcks. Vissa delar är sekretessade, men de har hon nog inte tillgång till heller.
Citera
2009-04-02, 18:14
Bannlyst
Citat:
japp... ! och utan en helhetsbild blir det lite svårt att tolka allting. Själv känner jag att jag koll på ungefär en tredjedel av det som pågår. Så jäkla rörigt allting.

Men att beckrot.se har förundersökningen är ju ingen överraskning. Den blir ju offentlig i samband med att åtal väcks. Vissa delar är sekretessade, men de har hon nog inte tillgång till heller.

Sen kanske hon blir osäker när det trillar in flera förundersökningar, det första åtalet gäller väl de fyra männen och 9 målsägare, sedan tillkommer väl fler förundersökningar beträffande Ek och Kregert och kanske är det dom två som hon är fundersam över. Svårt att veta när hon är så kryptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in