2009-03-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carliz
Tack för rättelsen.

Men tycker du då att dom som grips för stöld automatiskt är skyldiga till mord också?

BoISaren - jag beundrar dig för ditt tålamod.
Citera
2009-03-28, 09:20
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Tack för rättelsen.

Men tycker du då att dom som grips för stöld automatiskt är skyldiga till mord också?
Hur kan du läsa in det i mitt inlägg?

Lika lite som att alla i den här härvan är skyldiga till våldtäkt, är inte alla i mitt fall skyldiga till mord. Jag trodde att det klart framgick.

Däremot anser jag inte att debatten är onyanserad för att man diskuterar just mordet i högre utsträckning än stölderna (jmfr våldtäkt kontra Köp av sexuella tjänster).
Citera
2009-03-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag rekommenderar dig att läsa mina tidigare inlägg i den här tråden, om du inte redan har gjort det. Kanske finns det något i dem som säger dig något.

Jag har läst alla inlägg i det här ämnet. Det som gör mig illa berörd är att det är en sån hysteri och ett mediadrev som saknar proportion vilket gör att rättegången inte sker i domstolen utan den är i praktiken redan avgjord. Det är bara att titta på det faktum att man har bytt ut alla ledamöterna i rätten.

Förundersökningen har skett under sträng sekretess. Rättegången sker bakom stängda dörrar. Det mesta som skrivs är vinklingar av små fragment som rycks ur sina sammanhang och där ordvalet syftar till att spela på våra känslor, vilket bidrar till masshysteri.

Jag skulle vilja se en debatt på hur man kan stötta unga tjejer så att dom inte söker bekräftelse genom desktruktiva sexuella kontakter på nätet. Eller annat destruktivt beteende.

Så länge som vi gör dem till offer kommer de inte att må bättre. Var och en har ansvar för sitt eget liv, sen behöver vissa mycket stöd och hjälp för att kunna och orka ta det ansvaret.
Citera
2009-03-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Tack för ett vettigt inlägg, jag är av samma åsikt. Gubbslem som jag äcklas över.

Pengar har varit deras verkliga makt över de här flickorna. Något som hela gänget av gubbarna varit medvetna om.

En seriös Master behöver inte köpa flickor. Han leker tillsammans med kvinnor som är både skärpta och starka psykiskt och han respekterar sin kvinna.

Dessa unga flickor som köptes till slemgubbarnas lila krets var i psykiskt obalans och socialt utsatta, vilket gör händelserna än värre.

Exakt - det som gör det hela så vidrigt - ett brott att likna vid Josef Fritzls illdåd, är just att dessa ungdomar var socialt utsatta. Något de här gubbarna, borde haft kännedom om.
Citera
2009-03-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hur kan du läsa in det i mitt inlägg?

Lika lite som att alla i den här härvan är skyldiga till våldtäkt, är inte alla i mitt fall skyldiga till mord. Jag trodde att det klart framgick.

Däremot anser jag inte att debatten är onyanserad för att man diskuterar just mordet i högre utsträckning än stölderna (jmfr våldtäkt kontra Köp av sexuella tjänster).

Jag läste inte in det i ditt inlägg, det var därför jag ställde en fråga.

Men faktum kvarstår, att när man rycker ut vissa brottstycken ur sitt sammanhang så blir det onyanserat. Det är min uppfattning.
Senast redigerad av carliz 2009-03-28 kl. 09:37.
Citera
2009-03-28, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
De flesta av flickorna är socialt utsatta.
Borde inte vuxna ta ett ansvar och inte utnyttja trasiga ungdomar - särskilt med tanke på deras höga ställning i samhället?
Det är inga friska killar som vill ha sex med en trasig tjej.
Finns en orsak till varför killarna vill ha unga tjejer som trasdockor.
Stark tjej sätter gränser och har säkerhets tänknde hamnar inte i dessa situationer inte friska killar heller.
Citera
2009-03-28, 09:42
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jag har läst alla inlägg i det här ämnet. Det som gör mig illa berörd är att det är en sån hysteri och ett mediadrev som saknar proportion vilket gör att rättegången inte sker i domstolen utan den är i praktiken redan avgjord. Det är bara att titta på det faktum att man har bytt ut alla ledamöterna i rätten.

Förundersökningen har skett under sträng sekretess. Rättegången sker bakom stängda dörrar. Det mesta som skrivs är vinklingar av små fragment som rycks ur sina sammanhang och där ordvalet syftar till att spela på våra känslor, vilket bidrar till masshysteri.

Jag skulle vilja se en debatt på hur man kan stötta unga tjejer så att dom inte söker bekräftelse genom desktruktiva sexuella kontakter på nätet. Eller annat destruktivt beteende.

Så länge som vi gör dem till offer kommer de inte att må bättre. Var och en har ansvar för sitt eget liv, sen behöver vissa mycket stöd och hjälp för att kunna och orka ta det ansvaret.
Mitt fetstilta: Just det, det mesta som skrivs.

Debatten om om ungas destruktiva leverne, och hur man kan hjälpa dem ur det alt. förhindra att påbörjas, är viktig men hör hemma i en annan tråd. Den är alltför omfattande för att tas i den här tråden där själva brotten diskuteras.

Citat:
Jag läste inte in det i ditt inlägg, det var därför jag ställde en fråga.
OK
Citera
2009-03-28, 10:07
Medlem
Friskt och trasigt!

Två trasiga människor som har sex då alltså!

Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Det är inga friska killar som vill ha sex med en trasig tjej. Finns en orsak till varför killarna vill ha unga tjejer som trasdockor.
Stark tjej sätter gränser och har säkerhets tänknde hamnar inte i dessa situationer inte friska killar heller.
Citera
2009-03-28, 10:20
Medlem
BoISarens avatar
Vidrigt, skamligt och sjukt!
Citat:
Offren i sexhärvan är nio skolflickor som har raggats upp genom chattforum på nätet.
I förhör berättar de om hur de tvingats till våldsamma och förnedrande sexlekar med flera män samtidigt.
- Tårarna bara rann, säger en av flickorna.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1514519/sa-vittnar-flickorna
Citera
2009-03-28, 10:26
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Det har inte någonstans i någon artikel stått någonting om på vilket sätt tjejerna skulle vara tvingade till det här. Det har inte heller stått någonting om hot eller på vilket sätt någon av tjejerna skulle ha känt sig hotad.
Precis
Citat:
Flickan som våldtogs av flera män på ett hotell i Stockholm berättar hur hon blödde från stjärten efteråt.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1514519/sa-vittnar-flickorna
Citera
2009-03-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Två trasiga människor som har sex då alltså!
Två ???det fler som är åtalade.
Normala gifta män utsätter inte sina barn och fru/flickvänner för liknande, de åker inte fast för sexköp eller våldtäkt eller koppleri.
Stackars barn som har en sån pappa och Richard Eriksson kommer förhoppningsvis förlora sitt jobb finns ingen skola som vill ha en lärare med sådan kvinnoattityd.
Kommer inte ha mycket kvar i livet ….
Citera
2009-03-28, 10:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Well, nu skall rubriker i dagsblaskor samt repotage tas med en rejäl nypa salt.

Ingen är dömd ännu o det finns alltid två sidor på ett mynt. Tjejerna bjöd ut sig, kanske till o med lockade med gruppsex o sedan blev uppgiften övermäktig.

Att de ens tog steget in i en värld fylld av fönedring mot pengar gör att de måste insett allvaret innan mötet. En grupp män tar sig inte till ett hotellrum/lägenhet med inställningen att spela fia med knuff om det rör sig om ett gruppsexmöte.

Nej, då skall det pålas o tjejen är ju medveten om detta. Svårt att tro på ngn av töserna då de troligtvis gått med på¨allt själva o sedan efter kännt sig billiga/utnyttjade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in