Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag rekommenderar dig att läsa mina tidigare inlägg i den här tråden, om du inte redan har gjort det. Kanske finns det något i dem som säger dig något.
Jag har läst alla inlägg i det här ämnet. Det som gör mig illa berörd är att det är en sån hysteri och ett mediadrev som saknar proportion vilket gör att rättegången inte sker i domstolen utan den är i praktiken redan avgjord. Det är bara att titta på det faktum att man har bytt ut alla ledamöterna i rätten.
Förundersökningen har skett under sträng sekretess. Rättegången sker bakom stängda dörrar. Det mesta som skrivs är vinklingar av små fragment som rycks ur sina sammanhang och där ordvalet syftar till att spela på våra känslor, vilket bidrar till masshysteri.
Jag skulle vilja se en debatt på hur man kan stötta unga tjejer så att dom inte söker bekräftelse genom desktruktiva sexuella kontakter på nätet. Eller annat destruktivt beteende.
Så länge som vi gör dem till offer kommer de inte att må bättre. Var och en har ansvar för sitt eget liv, sen behöver vissa mycket stöd och hjälp för att kunna och orka ta det ansvaret.