2009-09-19, 01:22
  #1513
Medlem
MagicaDeHex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDeHex1
Minns inte exakt hur det stog, men hon sa nåt om att det var en dum grej som hon och hennes kompis kommit på.

Men allt finns i fup:en på PI och det finns en massa mailkonversation osv mellan matilda och den där beckroth som åklagaren tydligen begärt in av CB.
Citera
2009-09-19, 19:20
  #1514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDeHex1
Dom är inte ute efter att presentera fakta eller seriöst grävande. Dom är ute efter besökare till sin hemsida så dom kan värva fler medlemmar till sdu. Då skriver man vad som helst, bara det lockar till läsning. Ungefär som aftonbladet.

Håller med till fullo. Kan inte förstå hur de kan kalla sig för politiskt inkorrekt. Om det är något som är politiskt KORREKT så är det väl att hänga ut de som är anklagade för den typ av brott som är fallet i Jobeniusmålet. Media drevet var ju "ganska" snabba att hänga på med att hänga ut de åtalade. Men vad var det nu som kännetecknare en rättsstat? Nä fram för lite alternativa perspektiv typ varför insjuknade rättensordförande, varför är det två ordförande i omgång två? Hur vanligt är det med ett "dubbelt" ordförandeskap i en tingsrättsprocess? Någon på FB som har koll på när det hände senast? Oj det blir många frågor. Men det är helt klart något som inte stämmer i all den här soppan.
Citera
2009-09-20, 01:28
  #1515
Medlem
Fup

Citat:
Ursprungligen postat av bluenight
Håller med till fullo. Kan inte förstå hur de kan kalla sig för politiskt inkorrekt. Om det är något som är politiskt KORREKT så är det väl att hänga ut de som är anklagade för den typ av brott som är fallet i Jobeniusmålet. Media drevet var ju "ganska" snabba att hänga på med att hänga ut de åtalade. Men vad var det nu som kännetecknare en rättsstat? Nä fram för lite alternativa perspektiv typ varför insjuknade rättensordförande, varför är det två ordförande i omgång två? Hur vanligt är det med ett "dubbelt" ordförandeskap i en tingsrättsprocess? Någon på FB som har koll på när det hände senast? Oj det blir många frågor. Men det är helt klart något som inte stämmer i all den här soppan.
Kolla med han som läst hela fupen, han sitter nog inne med en hel del, han jobbar säkert kvar i den koncernen där Jobenius jobbade, det var väl bara Jobenius, Peter rejler och nån annan typ Svanberg som nämndes. Förmodligen är de "stora" och rika nog att muta även den svagaste länken. Varför dra med sig ett vinstrikt företag på grund av några stackars tjejer från stockholmsförorterna, när man kan rädda ett helt företag. Hoppas resten av bordellgubbarna frusit fast i vad jobenius skyddar dem från. Han måste ju få en ordentlig hacka för att hålla käften om vad han och Peter rejler pysslat med. Och den andra grobianen som ingen av töserna vågar namnge. än är väl inte domen fastslágen, såg att några sökt hjälp mot sexmissbruk. Finns det någon som kan förmedkla det till dom tjejer som varit utsattas.
Citera
2009-09-20, 06:53
  #1516
Medlem
Jag hoppas äcklen får rejäla dommar, även om det är osannolikt.
Citera
2009-09-20, 07:00
  #1517
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5ettan
Förmodligen är de "stora" och rika nog att muta även den svagaste länken. Varför dra med sig ett vinstrikt företag på grund av några stackars tjejer från stockholmsförorterna, när man kan rädda ett helt företag.

Är du imbecill eller bara korkad? Det går inte till på det sättet som du tror. Det spelar ingen roll i Sverige hur mycket pengar man har. Finns det grund för åtal, så finns det grund för åtal, oavsett vilka pengar man har. Punkt, slut.
__________________
Senast redigerad av Apologeten 2009-09-20 kl. 07:07.
Citera
2009-09-20, 07:44
  #1518
Medlem
Hur har alla inblandade herrar det i sina familjer idagsläget? Står familjerna bakom sina herrar eller har fruarna "sparkat" ut männen?
Citera
2009-09-20, 16:03
  #1519
Medlem
MagicaDeHex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacobell
Hur har alla inblandade herrar det i sina familjer idagsläget? Står familjerna bakom sina herrar eller har fruarna "sparkat" ut männen?

En av gubbarna hade ju blivit av med sitt hem så han är sannolikt utsparkad. Vild gissning på att det är Ek :-) Skulle dock gissa att den utsparkade har större sannolikhet att fortsätta med sitt beteende än dom som fruarna behåller och kräver att dom tar hjälp för sexmissbruk osv.
Citera
2009-09-20, 16:06
  #1520
Medlem
MagicaDeHex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluenight
Håller med till fullo. Kan inte förstå hur de kan kalla sig för politiskt inkorrekt. Om det är något som är politiskt KORREKT så är det väl att hänga ut de som är anklagade för den typ av brott som är fallet i Jobeniusmålet.

Precis.
Citera
2009-09-21, 21:15
  #1521
Medlem
Göteborg

Det fanns en lägenhet, hyrd av Rejlers, i Gbg också, den disponerades av Jobenius vapendragare. Han har, enligt rykten, fått sluta på Rejlers och åkt ut från lägenheten. Någon som vet om även denna lägenhet användes för ändamålet?
Citera
2009-09-23, 16:58
  #1522
Medlem
Ändamålet

Citat:
Ursprungligen postat av CC
Det fanns en lägenhet, hyrd av Rejlers, i Gbg också, den disponerades av Jobenius vapendragare. Han har, enligt rykten, fått sluta på Rejlers och åkt ut från lägenheten. Någon som vet om även denna lägenhet användes för ändamålet?


Vad menar du med ändamålet? Är den här vapendragaren ochså åtalad? Varför fick han sluta på rejlers annars. Vart i göteborg låg den här lyan? Kan hända jag vet nåt. Vad media kablat ut så finns väl inget om göteborg i alla fall vad gäller sexhandel med minderåriga. fattas bara att det dyker upp en ny härva, finns nog en del som har kalla fötter nu, men dom håller väl ihop och låter en eller ett par ta straffet Som andra kriminaldårar gör.
Citera
2009-09-23, 17:05
  #1523
Medlem
Imbecill

Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Är du imbecill eller bara korkad? Det går inte till på det sättet som du tror. Det spelar ingen roll i Sverige hur mycket pengar man har. Finns det grund för åtal, så finns det grund för åtal, oavsett vilka pengar man har. Punkt, slut.


Varken det ena eller det andra. menar inte att man mutar ämbetsmän och domare utan den som åkt fast så att ens eget skinn/företag räddas. dåligt formulerat om det uppfattades som en taskig amerikansk mutdeckare
Citera
2009-09-23, 17:11
  #1524
Medlem
vapendragare

Citat:
Ursprungligen postat av CC
Det fanns en lägenhet, hyrd av Rejlers, i Gbg också, den disponerades av Jobenius vapendragare. Han har, enligt rykten, fått sluta på Rejlers och åkt ut från lägenheten. Någon som vet om även denna lägenhet användes för ändamålet?


Är den sk vapendragaren samma som nämts innan. vart håller en sådan typ till nu då om han fått sparken och inte nånstans bo, ute på nya erövringar? har han ochså familj och barn? hoppas dom åker dit allihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in