Citat:
Ursprungligen postat av bluenight
Håller med till fullo. Kan inte förstå hur de kan kalla sig för politiskt inkorrekt. Om det är något som är politiskt KORREKT så är det väl att hänga ut de som är anklagade för den typ av brott som är fallet i Jobeniusmålet. Media drevet var ju "ganska" snabba att hänga på med att hänga ut de åtalade. Men vad var det nu som kännetecknare en rättsstat? Nä fram för lite alternativa perspektiv typ varför insjuknade rättensordförande, varför är det två ordförande i omgång två? Hur vanligt är det med ett "dubbelt" ordförandeskap i en tingsrättsprocess? Någon på FB som har koll på när det hände senast? Oj det blir många frågor. Men det är helt klart något som inte stämmer i all den här soppan.

Kolla med han som läst hela fupen, han sitter nog inne med en hel del, han jobbar säkert kvar i den koncernen där Jobenius jobbade, det var väl bara Jobenius, Peter rejler och nån annan typ Svanberg som nämndes. Förmodligen är de "stora" och rika nog att muta även den svagaste länken. Varför dra med sig ett vinstrikt företag på grund av några stackars tjejer från stockholmsförorterna, när man kan rädda ett helt företag. Hoppas resten av bordellgubbarna frusit fast i vad jobenius skyddar dem från. Han måste ju få en ordentlig hacka för att hålla käften om vad han och Peter rejler pysslat med. Och den andra grobianen som ingen av töserna vågar namnge. än är väl inte domen fastslágen, såg att några sökt hjälp mot sexmissbruk. Finns det någon som kan förmedkla det till dom tjejer som varit utsattas.