Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-22, 18:54
  #1
Medlem
turennes avatar
Här kan ni dela med era historier där ni lånat ut bilen till någon som inte haft respekt för den.
Citera
2009-03-22, 18:57
  #2
Medlem
Necrobutchers avatar
Jag lånade ut min bil till en polare som bytte den mot en liten del av Peru.
Citera
2009-03-22, 18:58
  #3
Medlem
SebbeBoys avatar
En bekant körde omkring i en bil jag ägde.
Han lyckades med att förstöra.

-Bromsarna
-bakgre stötdämparna
-låsa in nycklarna så vi fick bända upp dörren och fiska med ståltråd (dörren blev skev efter det)
-3an samt backen slutade fungera.

Pja det var nog allt
Citera
2009-03-22, 19:03
  #4
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turenne
Här kan ni dela med era historier där ni lånat ut bilen till någon som inte haft respekt för den.
Jag lånade ut min bil till min bror för att han skulle sälja den åt mig. Han släppte iväg den till sin knarkar-grannkärring som skulle till sin mor för att hämta handpenning, knarkarkärringen skulle köpa den alltså.

Jo tjena, en vecka senare fick jag hämta bilen på polisstationen i grannstaden, full i kopparskrot, kanyler, gamla korvpaket, förstörd inredning och med oljan drypande p g a sprängd trågpackning (hur fan bär man sig åt?). Pengarna kan jag ju titta i stjärnorna efter, någon inkomst har hon ju inte haft det senaste millenniet så fogden kan inte göra mycket heller.

Gammal bil så pengamässigt handlar det inte om mer än några tusen. Jävligt störande dock.
Citera
2009-03-22, 20:15
  #5
Medlem
turennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Jag lånade ut min bil till min bror för att han skulle sälja den åt mig. Han släppte iväg den till sin knarkar-grannkärring som skulle till sin mor för att hämta handpenning, knarkarkärringen skulle köpa den alltså.

Jo tjena, en vecka senare fick jag hämta bilen på polisstationen i grannstaden, full i kopparskrot, kanyler, gamla korvpaket, förstörd inredning och med oljan drypande p g a sprängd trågpackning (hur fan bär man sig åt?). Pengarna kan jag ju titta i stjärnorna efter, någon inkomst har hon ju inte haft det senaste millenniet så fogden kan inte göra mycket heller.

Gammal bil så pengamässigt handlar det inte om mer än några tusen. Jävligt störande dock.

vart det utskällning+1 ?
Citera
2009-03-22, 20:16
  #6
Medlem
Vuxenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Jag lånade ut min bil till en polare som bytte den mot en liten del av Peru.

hahahaha, vafan?
Citera
2009-03-22, 20:21
  #7
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lånade ut bilen o fick samtal efter ca 10 min från en uteservering av en annan vän, han sa att vederbörande blåste genom stan i över 100.

Kan nämna att han aldrig fick låna en bil av mig igen
Citera
2009-03-22, 21:01
  #8
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turenne
vart det utskällning+1 ?
Ja, det kan man säga.

Tur i oturen var att jag blev en jättefin tratt, en slang, en tom reservdunk samt en stor bryt-mejsel rikare (låg i skuffen). Undrar vad de grejerna använts till.
Citera
2009-03-22, 21:11
  #9
Medlem
Biatchs avatar
Min käre fittiga psykgranne kasta ägg på min bil....
Men jag ska allt hämnas rejält!! Thinner, lackbortagningsmedel och surströmming som stått ute i solen i en hel sommar...

Resten kan ni nog klura ut..
Citera
2009-03-22, 21:22
  #10
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Min käre fittiga psykgranne kasta ägg på min bil....
Men jag ska allt hämnas rejält!! Thinner, lackbortagningsmedel och surströmming som stått ute i solen i en hel sommar...

Resten kan ni nog klura ut..
Tryck fast det i kylaren och kläm inälvor i utblåset så de blir en surprutt i starten
Citera
2009-03-22, 21:32
  #11
Medlem
turennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Tryck fast det i kylaren och kläm inälvor i utblåset så de blir en surprutt i starten

nee, klipp några jack i vindruterokarna
Finns inget värre än när det blir massa jobbiga vattenspår
Citera
2009-03-22, 21:37
  #12
Medlem
Skulle sälja en 245a som bes. var just till att gå ut på, satte priset så de skulle gå kvickt. När köparen provstartar hörs det ett djävulskt bankande från motorn, jag blir väldigt förvånad då den inte låtit så innan.

Min kompis som körde den senast sa att den lät inte så när han ställde den heller, men han hade nog inte varit värst snäll, men det var nog den sammanlagda behandlingen av den bilen under gångna veckan som gjort sitt.

Kärringen till köparen prutar en femhundring sen rullar de nöjt hemåt, jag var givetvis också väldigt nöjd med det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback