Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ett lagom namn tycker jag, det räcker väl så?
Jag bor i Solna Centrum, d v s "mitt i smeten" om man säger så och kanske därav lite min rädsla och oro inför detta fenomen. Varför måste man kravalla i samband med match liksom? Kan man inte vara hedervärd nog att endast ta boxen på avskilda platser? Den röda tråden i mina dubier är den ilska och det hat blotta åsynen av en "motståndare" skapar vilket ju är det som leder till trashade krogar, skrämda Svenssons och annat skit? Hur kan det vara så?
Jag visste/trodde faktiskt inte att detta var så utbrett och nu såg jag Boltic dyka upp också, är det sant? Slåss de mot Färjestad eller är de vänner med dem mot 08-or eller hur funkar det?
Ja, det är intressant att läsa hur samma situation kan uppfattas så diametralt olika?

Hade jag varit grabb så hade jag nog mer sett till att göra upp bättre, d v s boka avlägsen plats, ha samma antal grabbar och smäll på en gång för alla och se vem som vinner utan snack för som det är nu så verkar snacket/hetsningen viktigare än slagsmålen i sig?
igen...det är målet att mötas avskilt...nummer tummas normalt sett inte på mot de stor ligorna, men vi har gjort en hel del undantag, senast i allsvenska premiären mot gais körde vi bara ner med 40 man, dem var 60...detta för att få igång dem och vidga scenen, fler exempel finns. Det har också hänt att vi inte fått ihop folk, som mot wm i trollhättan, vi körde ändå 40 mot 120...ajjjj, det gör ont när knoppar brista

...ett litet tillägg, vi erkänner alltid när vi har torskat, vilket vi gjort vid ett flertal tillfällen, så är det. Jag har i denna tråd också uttryckt mitt missnöje med den växande ligistkulturen i huligansammanhang, också sagt att vi borde göra rätt för oss om privatpersoner drabbas fysiskt eller ekonomiskt, men att det är svårt då rättvisans kvarnar gärna maler på om man ger sig till känna...det finns säkert sätt att komma runt det och jag ska ta upp det med mina kamrater....1-2-3