2008-02-10, 21:25
Medlem
Cineastens avatar
Vicesquad: Ärlig fight är väl roligare än att vara en feg skit och sparka den som ligger? Vari ligger poängen att hoppa på en liggande persons huvud? Gör man det är man inte ute efter att "skada". Då är man ute efter att döda och jag betvivlar att de flesta som hamnar i slagsmål (uppgjorda eller inte) är ute efter att döda sin motståndare.
Citera
2008-02-11, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaFru
på tal om ingenting...
Har Gais en stor firma? Hur ligger dom till i "ranking" sas?
Dom har nästan inte kört nåt alls på flera år så dom går inte att ranka och när vann dom senast ett box? Dom åkte ju senast nu i förra veckan mot blåvitts yngsta 10 v 10 i ett spontan box så du kan ju tänka det hur dom skulle stå sig mot en äldrefirma.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vicesquad: Ärlig fight är väl roligare än att vara en feg skit och sparka den som ligger? Vari ligger poängen att hoppa på en liggande persons huvud? Gör man det är man inte ute efter att "skada". Då är man ute efter att döda och jag betvivlar att de flesta som hamnar i slagsmål (uppgjorda eller inte) är ute efter att döda sin motståndare.

Att sparka på nån som ligger ner kan vem som helst göra så det finns inget "tillfredställande" i att göra det. Tycker man det är kul att sparka på saker som inte är kapabla till att göra motstånd kan man ju lika gärna slåss mot pensionärer eller småbarn.

Sen är det ju skillnad att sparka på nån som åkt på en smäll och som är helt groggy pga det och nån som tappat balansen och ramlat, är personen i fråga i fullt medvetande så är det inget fel med att sparka/slå på honom.
Citera
2008-02-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insolent
Kom fram några huliganer i helgen här i sthlm till mig och mina helt normala festkompisar och började tjaffsa. De var tillräckligt gamla för helskägg... Detta hände inte en gång heller, utan två.
Vad är nödvändigheten med att gå fram till normala svenskar och kaxa upp sig? Någon som känner igen sig?
Hur som, inget hände för att vi inte brydde oss ett skit om vad som sas, vi bara skrattade åt dem.

Frågan är dock lite också om de kan ha kommit för att en kompis tidigare på kvällen, 1h innan, gett en liten huliganklädd grabb lite stryk.. men de nämnde inget sånt iaf.

hur vet du att dem var huliganer... om dem sa det ska du inte ta för givet att dem var det, många vill nyttja detta just till att starta onödiga bråk på helgerna... och om det var huliganer så är dem inte representativa för casuals i stort, ofta har vi inget intresse för dessa "svensson-bråk" av två anledningar. För det första så får vi utlopp för detta i andra mer organiserade sammanhang dessutom har vi troligtvis polisens ögon på oss mer än gemene man och därmed alldeles för mycket att förlora på en sådan situation, dock ingen regel utan undantag...1-2-3
Citera
2008-02-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Vettigt tycker jag och jag trodde nog det var fler som drogade för att våga men fick ju insikt i det tidigare i tråden också. Tyvärr, mest för er, så tror ju "vi" på det som står i media och så länge ni inte dementerara och påvisar hur saker är med er "kultur" så får ju Aftonbladet härja fritt.

Återigen då, om ni varenda gång, i det tysta, boxades ett par mil från stan så skulle ni slippa såväl journalister som "farbror blå".

Jag trodde någonstans vidare att ni, oavsett klubb, var mer tajta ihop och respekterade varandra men det verkar ju, inte minst om man ser till denna tråd, vara en sandlåda utan like?

vad tänker du på när du säger att det är en sandlåda... jag uppfattar oss som relativt tighta och golning existerar ju som bekant inte...men man måste också komma ihåg att det är en ganska löst sammansatt grupp med stora skillnader internt. Åldersspannet vid ett stort box sträcker sig mellan åldrarna 18 till 45. Det finns som tar för mycket droger och folk som tycker att dem är pundare. Det finns folk som lever mycket normal svenssonliv med radhus, barn och ordentliga jobb. Det finns dem som är mer eller mindre yrkeskriminella, svensson tycker dem är parasiter. osv osv osv...Detta ger den naturliga följden att Hammarby är den sammanhållande länken, det vi brinner för, som gör att vissa inte tar konflikt oavsett vad dem tycker om personen ifråga. vid vissa samlingar är vi upp emot 200 man...vore märkligt om vi kunde vara hur tighta som helst med dem skillnader jag beskrivit och dessutom alla vardagsskillnader, som politik, social status, uppväxtförhållanden etc...1-2-3
Citera
2008-02-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Nej viljan att slåss är stark hos vissa men måste man inte känna sig väldigt löjlig när man använder amatöridrott som skäl för att slåss? Det stora problemet är väl att folk aktar sig för att gå på derbymatcher p.g.a. alla tattare. Jag vet några riktiga fotbollsfans som inte går när det är derby och definitift aldrig skulle ta med sina barn på en match mellan Djurgården och AIK.

Du har rätt i att töntar inte har något liv och frågan är hur meningslöst ens liv måste vara för att man ska skämma ut sig i Leksand som supporter till ett hockeylag som snart inte finns? Du kan nog besvara en hel del av mina frågor då du av dina inlägg att döma är just en 15 årig "hulligan" på 40 kilo som saknar mening med livet. Och vad gör du för vettigt förutom att på internetforum förneka att du väger 40 kilo och hävda att du är jättetuff när det är tjugo mot en i nackareservatet?

Jag är helt överrens med dig om att de s.k. fotbollshulliganerna får för stor uppmärksamhet i media då det rör sig om vilsna smorungar. Men misshandel är ett grovt brott som kostar sjukvården oerhörda pengar. Jag hävdar att polisen med enkla medel skulle kunna skrämma bort tattarungarna.

Om man vill slåss kan man väl ordna fighter utan att blanda in idrottsklubbar som inte vill ha med er att göra? Varför förpesta andras liv istället för att träffas där ingen blir störd?

Du säger att det är viktigt att stå för sin åsikt även om ett gäng 40-kilos fjortisar står mitt emot ute i nacka reservatet. Det är helt oviktigt anser jag, däremot är det viktigare hur många 40-kilos fjortisar som kan stå för sitt agerande även om mamma och pappa lyssnade.

kvaliteten på idrotten har ingenting att göra med hur mycket man brinner för en förening... man ska komma ihåg att det är så mycket mer än att "heja på ett lag"...det handlar om livsstil, uppfostran, social bitar, och mycket mer ändå, det finns dem som anser detta vara ett fattigt liv...jag vet inte jag, vi brinner för det vi gör - vilket är så mycket mer än att boxas...vi ordnar med tusen och en saker, vi reser land och rike runt och framför allt- det är vi som tar strid med föreningen, polismakten, domstolar, media... 1-2-3
Citera
2008-02-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ps. Jag är också, vilket inget svarat på än, intresserad av att se vad Hammarbyarna säger om sin "briljanta" insats uppe i Leksand? Kan de hävda att de gör det de gör för kärlek till det laget? Respekt i så fall... Ds.
Av den renaste av kärlekar gjorde vi vad vi gjorde uppe i leksand, notera dock att allt är uppförstorat av media...mängden huliganer var begränsat, men mängden bajen-hjärta obegränsat... det är vi, inga andra, som reser och följer Hammarby i vått och torrt, visst det blev en partyresa med några incidenter, framför allt mot snuten och den striden kommer vi alltid att ta...åtminstonde tills dem slutar bruka övervåld och arrestera folk för absolut ingenting till höger och vänster... sen är det viktigt att veta vid sådana här tillfällen att gossarna från landsorten inte är sen att provocera oss...stå och skrika, gestikulera när vi sitter i bussen, då blir det en blixtattack!!! dem brukar dock inte stå kvar ... ytterligare en förklaring är att detta börjar bli en tradition- att åka till leksand och ställa till lite oreda, och detta beror på dess polis, supportrar, och deras attityd att dem är hockeyns motsvarighet till oss...dumt va!!! 1-2-3
Citera
2008-02-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ett lagom namn tycker jag, det räcker väl så?

Jag bor i Solna Centrum, d v s "mitt i smeten" om man säger så och kanske därav lite min rädsla och oro inför detta fenomen. Varför måste man kravalla i samband med match liksom? Kan man inte vara hedervärd nog att endast ta boxen på avskilda platser? Den röda tråden i mina dubier är den ilska och det hat blotta åsynen av en "motståndare" skapar vilket ju är det som leder till trashade krogar, skrämda Svenssons och annat skit? Hur kan det vara så?

Jag visste/trodde faktiskt inte att detta var så utbrett och nu såg jag Boltic dyka upp också, är det sant? Slåss de mot Färjestad eller är de vänner med dem mot 08-or eller hur funkar det?

Ja, det är intressant att läsa hur samma situation kan uppfattas så diametralt olika? Hade jag varit grabb så hade jag nog mer sett till att göra upp bättre, d v s boka avlägsen plats, ha samma antal grabbar och smäll på en gång för alla och se vem som vinner utan snack för som det är nu så verkar snacket/hetsningen viktigare än slagsmålen i sig?

igen...det är målet att mötas avskilt...nummer tummas normalt sett inte på mot de stor ligorna, men vi har gjort en hel del undantag, senast i allsvenska premiären mot gais körde vi bara ner med 40 man, dem var 60...detta för att få igång dem och vidga scenen, fler exempel finns. Det har också hänt att vi inte fått ihop folk, som mot wm i trollhättan, vi körde ändå 40 mot 120...ajjjj, det gör ont när knoppar brista ...ett litet tillägg, vi erkänner alltid när vi har torskat, vilket vi gjort vid ett flertal tillfällen, så är det. Jag har i denna tråd också uttryckt mitt missnöje med den växande ligistkulturen i huligansammanhang, också sagt att vi borde göra rätt för oss om privatpersoner drabbas fysiskt eller ekonomiskt, men att det är svårt då rättvisans kvarnar gärna maler på om man ger sig till känna...det finns säkert sätt att komma runt det och jag ska ta upp det med mina kamrater....1-2-3
Citera
2008-02-11, 22:40
Medlem
Pinsamt att läsa vad ni skriver. GAIS har inte kört på flera år, vem fan är du ? din jävla tomte !

malmö sommar 06 (getinge)
RFK vår 07 (redberg)
BBS/KGB vår 07 (gamlestan)
FL sommar 07 (Hjällbo)
FL (instält deras knas) 07 sommar (hbg)
Malmö (instält snutpartaj) 07 sommar (kortedala)

DU ÄR EN RIKTIG MUPP !
Citera
2008-02-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Pinsamt att läsa vad ni skriver. GAIS har inte kört på flera år, vem fan är du ? din jävla tomte !

RFK vår 07 (redberg)
FL sommar 07 (Hjällbo)
FL (instält deras knas) 07 sommar (hbg)
Malmö (instält snutpartaj) 07 sommar (kortedala)

DU ÄR EN RIKTIG MUPP !

Saken är den att ni fortfarande suger och inte ens är i närheten av de fem bästa.
Citera
2008-02-12, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway

RFK vår 07 (redberg)
FL sommar 07 (Hjällbo)

DU ÄR EN RIKTIG MUPP !

Skrev att ni knappt kört nåt på flera år, 4 box på 2 år är inte mkt vad du än tror.
  1. Mot malmö fölorade ni.
  2. Kan ni ens räkna rfk det var väl bara nån pubstormning eller nåt sånt va?
  3. Mot bbs/kgb förlorade ni.
  4. Mot frontline förlorade ni.

När vann ni senast? Har ni någonsin vunnit? När ska ni våga möta blåvitt?

förresten, kan man inte få en kommentar om 10 v 10 boxet GM förlorade mot blåvitts yngsta eller förnekar du det? (antar att du är GM och då borde du ju hört nåt om det eller du kanske till och med var där.)

Om jag är mupp vad fan är inte gm då

God jul!
Citera
2008-02-12, 08:44
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirjoniboy
vad tänker du på när du säger att det är en sandlåda... jag uppfattar oss som relativt tighta och golning existerar ju som bekant inte...men man måste också komma ihåg att det är en ganska löst sammansatt grupp med stora skillnader internt. Åldersspannet vid ett stort box sträcker sig mellan åldrarna 18 till 45. Det finns som tar för mycket droger och folk som tycker att dem är pundare. Det finns folk som lever mycket normal svenssonliv med radhus, barn och ordentliga jobb. Det finns dem som är mer eller mindre yrkeskriminella, svensson tycker dem är parasiter. osv osv osv...Detta ger den naturliga följden att Hammarby är den sammanhållande länken, det vi brinner för, som gör att vissa inte tar konflikt oavsett vad dem tycker om personen ifråga. vid vissa samlingar är vi upp emot 200 man...vore märkligt om vi kunde vara hur tighta som helst med dem skillnader jag beskrivit och dessutom alla vardagsskillnader, som politik, social status, uppväxtförhållanden etc...1-2-3
Jag menade mer respekten gentemot andra firmor för oavsett vad så tillhör ni ju samma kultur och borde stå över den sandlådan som blir när ni, riktigt ofta, hoppar på varandra för vilka som sprang, vem som sparkade på liggande, vilka som trashade vilken krog, nummer, vilka som hade vapen o s v, o s v...
Citera
2008-02-12, 08:47
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirjoniboy
Av den renaste av kärlekar gjorde vi vad vi gjorde uppe i leksand, notera dock att allt är uppförstorat av media...mängden huliganer var begränsat, men mängden bajen-hjärta obegränsat... det är vi, inga andra, som reser och följer Hammarby i vått och torrt, visst det blev en partyresa med några incidenter, framför allt mot snuten och den striden kommer vi alltid att ta...åtminstonde tills dem slutar bruka övervåld och arrestera folk för absolut ingenting till höger och vänster... sen är det viktigt att veta vid sådana här tillfällen att gossarna från landsorten inte är sen att provocera oss...stå och skrika, gestikulera när vi sitter i bussen, då blir det en blixtattack!!! dem brukar dock inte stå kvar ... ytterligare en förklaring är att detta börjar bli en tradition- att åka till leksand och ställa till lite oreda, och detta beror på dess polis, supportrar, och deras attityd att dem är hockeyns motsvarighet till oss...dumt va!!! 1-2-3
Detta hade jag nog redan fått svar på och förstått så det är lugnt men jag har svårt att fatta det jag fetat i din text, d v s hur fan kan man bry sig liksom? Hur är man funtad då? Att rusa ut och slåss för ett uppställt mittfinger känns lite väl i min värld...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in