2010-12-24, 21:33
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDIF1891
Är inte så insatt i det här med firmor, så jag undrar hur gamla är dom yngsta som är med? Alltså läste i början av denna tråd att det fanns typ DY ( Djurgårdens Yngsta) och någon yngre yngst? Nån kanske redan har frågat detta och någon kanske har svarat men orkar inte läsa igenom allting.

17-18 årsåldern och massa fjortisar som klär sig käschual för att vara häftiga. Många skulle nog platsa i valfritt kickersgäng istället.
Senast redigerad av b0gfetto 2010-12-24 kl. 21:37.
Citera
2010-12-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
17-18 årsåldern och massa fjortisar som klär sig käschual för att vara häftiga. Många skulle nog platsa i valfritt kickersgäng istället.

Killen med koll.
Citera
2010-12-24, 22:22
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VV
Killen med koll.

Vad stämmer inte menar du?
Citera
2010-12-24, 22:55
Medlem
OscarDIF1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto

Okej, Jag trodde det va typ 13-15 åringar.. :$
Citera
2010-12-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Men majoriteten tycker inte om att folk som anser att det är kul att slåss gör det under matcher, utanför arenor och vid våra favoritpubar. Vi gillar inte den grejen. Speciellt inte när ni försöker rättfärdiga ert handlande med en massa skrönor.

"Vi slåss bara mot andra firmor"
"Vi behövs för skydda "julgranarna""
"Vi slåss bara långt bort ifrån arenan"

Eller den gamla klassikern... "det var inte vi det var någon annan..."

Tror nog att dom flesta vet hur du ställer dig till allt detta efter dina dagliga inlägg i över 1 års tid i denna tråd.
Citera
2010-12-25, 00:34
Medlem
Citat:
Okej, Jag trodde det va typ 13-15 åringar.. :$

13-15 är väl lite i nederkant men det händer att 15åringar deltar i baby box. Skulle dock generellt säga att 16-18 är babys, alltså 92-94or~. Skjuts ju dock ned en generation med varje år och nyrekrytering.
Citera
2010-12-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Då vet du säkert vad som föranlädde bråken? Om inte kan jag informera att efter 1-1 målet tyckte en rad aikare (sittande bredvid DIF-klacken, mitt bland barnfamiljer) att det var en bra ide att ställa sig och hetsa och håna DIF-klacken, dessa aikare var inga kat-c utan vanliga supportrar. Är det konstigt med en reaktion då? Klart det går bra för dem att hetsa med rader av batong-glada poliser som skydd.

Såg inte just det faktiskt. Jag satt på andra sidan mot AIK klacken.
Men, det var väl kanske inte så jävla smart av de personerna....
Citera
2010-12-25, 16:09
Medlem
OscarDIF1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
13-15 är väl lite i nederkant men det händer att 15åringar deltar i baby box. Skulle dock generellt säga att 16-18 är babys, alltså 92-94or~. Skjuts ju dock ned en generation med varje år och nyrekrytering.

Aha okej, helt sjukt..
Citera
2010-12-25, 17:02
Medlem
Citat:
Aha okej, helt sjukt..

På vilket sätt? Slogs du aldrig på skolgården, fritids eller någon annan stans som liten? Att få utlopp för sina känslor är någon människan har hållit på med sedan urminnes tider, den enda skillnaden är att folk väljer andra forum för det nu än förr.
Citera
2010-12-25, 17:56
Medlem
Morrissons avatar
Citat:
På vilket sätt? Slogs du aldrig på skolgården, fritids eller någon annan stans som liten? Att få utlopp för sina känslor är någon människan har hållit på med sedan urminnes tider, den enda skillnaden är att folk väljer andra forum för det nu än förr.

Ge dig. Det handlar om barn. Jag höll själv på vid 13 års ålder, men inte fan har jag mage att försvara något sådant. Det handlar om ungar, som ska hålla sig för sig själva. Inte deltaga i organiserade slagsmål med 25-40 åriga gubbar som drar i snören.

Låt småkillarna slåss mellan skolor, bråka på skolgården och misshandla varandra när dom dricker folköl - men låt dom inte organisera våldsamheter där äldre människor är aktiva. Det är ett steg i fel riktning. Det är en stor skillnad på fotbollsvåld och slagsmål på skolgården, vilket till och med du borde förstå.

Det handlar inte om "att folk väljer andra forum för det nu än förr", utan det handlar om rätt och fel. Precis som alltid.
Citera
2010-12-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson
Ge dig. Det handlar om barn. Jag höll själv på vid 13 års ålder, men inte fan har jag mage att försvara något sådant. Det handlar om ungar, som ska hålla sig för sig själva. Inte deltaga i organiserade slagsmål med 25-40 åriga gubbar som drar i snören.

Låt småkillarna slåss mellan skolor, bråka på skolgården och misshandla varandra när dom dricker folköl - men låt dom inte organisera våldsamheter där äldre människor är aktiva. Det är ett steg i fel riktning. Det är en stor skillnad på fotbollsvåld och slagsmål på skolgården, vilket till och med du borde förstå.

Det handlar inte om "att folk väljer andra forum för det nu än förr", utan det handlar om rätt och fel. Precis som alltid.

Måhända men det är förklaringen i alla fall. Orkar inte bry mig eller argumentera för om det är moraliskt rätt eller fel, det sker och så är det.

Det jag menade med att folk väljer andra forum är att generellt springer inte vuxna män runt och slåss nu som förr, utan har hittat andra saker att pyssla med istället som att vänster prassla, köpa sex osv.. Alltså att man bryter mot normen om man styr upp ett box istället för att sitta hemma och titta på en action rulle.
Citera
2010-12-25, 19:41
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Måhända men det är förklaringen i alla fall. Orkar inte bry mig eller argumentera för om det är moraliskt rätt eller fel, det sker och så är det.
Att inte alla bara släpper skiten, orka argumentera med alla moralbögar som dyker upp i tråden titt som tätt. Det är kul att slåss, enough said.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in