Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Läste ni sportbladet nyss och behöver skriva av er lite eller vad är det med er?
Ja folk slåss för de tycker det är roligt på matcher och utanför, i grusgropar och vid din favorit pub i centrum.
Och?
Starta en "stoppa fotbollsvåldet" organisation likt Free dawit och spara ihop pengar till "offer", till er stora förvåning kommer de flesta som vill ha ersättning ha blivit misshandlade eller påkörda av poliser som inte fått ligga kvällen innan, eller något. Vad vet jag?
Nej, läste inte sportbladet. Jag var där.
Nej, ni slåss inte, ni står och vässar mest. Precis som små kärringhundar, skäller och gapar.
Om ni verkligen ville slåss är det väl bara sätta igång?
Du säger "och"... matchjäveln som folk pröjsar för höll på att avbrytas pga småhundar. Vuxna/barn blir skrajja och slutar stödja sitt lag matchdagar. Fattar du det? Går det in? Är det någon hemma?
Den organisationen får heta "Stoppa småhundarna" och pengarna får gå till att få bort såna som står och viftar med armarna åt snuten.
Jag är nyfiken på våldet själv och kan förstå tjusningen, men lägg ner tramset som inte leder någonstans. Det ser bara fjantigt ut.