2010-12-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Läste ni sportbladet nyss och behöver skriva av er lite eller vad är det med er?

Ja folk slåss för de tycker det är roligt på matcher och utanför, i grusgropar och vid din favorit pub i centrum.

Och?

Starta en "stoppa fotbollsvåldet" organisation likt Free dawit och spara ihop pengar till "offer", till er stora förvåning kommer de flesta som vill ha ersättning ha blivit misshandlade eller påkörda av poliser som inte fått ligga kvällen innan, eller något. Vad vet jag?

Men majoriteten tycker inte om att folk som anser att det är kul att slåss gör det under matcher, utanför arenor och vid våra favoritpubar. Vi gillar inte den grejen. Speciellt inte när ni försöker rättfärdiga ert handlande med en massa skrönor.

"Vi slåss bara mot andra firmor"
"Vi behövs för skydda "julgranarna""
"Vi slåss bara långt bort ifrån arenan"

Eller den gamla klassikern... "det var inte vi det var någon annan..."
Citera
2010-12-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Men majoriteten tycker inte om att folk som anser att det är kul att slåss gör det under matcher, utanför arenor och vid våra favoritpubar. Vi gillar inte den grejen. Speciellt inte när ni försöker rättfärdiga ert handlande med en massa skrönor.

"Vi slåss bara mot andra firmor"
"Vi behövs för skydda "julgranarna""
"Vi slåss bara långt bort ifrån arenan"

Eller den gamla klassikern... "det var inte vi det var någon annan..."

Ja, och?

Läs:
Starta en "stoppa fotbollsvåldet" organisation likt Free dawit och spara ihop pengar till "offer", till er stora förvåning kommer de flesta som vill ha ersättning ha blivit misshandlade eller påkörda av poliser som inte fått ligga kvällen innan, eller något.
Citera
2010-12-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ja, och?

Läs:
Starta en "stoppa fotbollsvåldet" organisation likt Free dawit och spara ihop pengar till "offer", till er stora förvåning kommer de flesta som vill ha ersättning ha blivit misshandlade eller påkörda av poliser som inte fått ligga kvällen innan, eller något.

Läs.

Sluta sabba för våra lag.

Gå och lek någon annanstans.
Citera
2010-12-23, 19:52
Medlem
Ganjafussballs avatar
flback: Tyvärr så är det ju så att ju närmare fotbolls/ishockey-sammanhanget knaset kommer desto större risk är det att allmänheten kan hamna i kläm. Och i takt med att åkerboxen minskar så ökar det vanliga kaoset runt arenorna. Den utvecklingen tycker jag mig kunna se iaf! Bra, för det är ingen jäkla gängverksamhet vi bedriver, det heter FOTBOLLSvåld av en anledning...
Citera
2010-12-23, 23:24
Medlem
birabirabiras avatar
ofta ett jävla gnäll om hårdhänta OV.

Ja dom som åkte på däng nu lär ju inte bli mjukare nu....

Själv skulle man ju försöka minnas nyllet på förövaren och "ge igen"...
Citera
2010-12-24, 00:42
Medlem
DSBIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birabirabira
ofta ett jävla gnäll om hårdhänta OV.

Ja dom som åkte på däng nu lär ju inte bli mjukare nu....

Själv skulle man ju försöka minnas nyllet på förövaren och "ge igen"...
Kompetensen hos ordningsvakterna är skrämmande. De går på matcher för att få slåss, det är ingen nyhet. Och som alla vet så är dessa individer också dörrvakter i vanliga fall vilket säger en hel del.

Hoppas innerligt att kravet för att bli en ordningsvakt höjs så man slipper dessa idioter.
Citera
2010-12-24, 01:22
Medlem
z00ms avatar
Så kul att kolla på faktiskt, 4-5 pers som vevar sen 300 andra som leker huliganer med maskerna på springer fram, kollar om dom andra är bakom, nehe det var dom inte springer tillbaka och sen fram och tillbaka såna jävla töntar, gå och fajtas i skogen iallafall så slipper resten se och betala för skiten,
Citera
2010-12-24, 08:42
Medlem
Citat:
Läste ni sportbladet nyss och behöver skriva av er lite eller vad är det med er?

Ja folk slåss för de tycker det är roligt på matcher och utanför, i grusgropar och vid din favorit pub i centrum.

Och?

Starta en "stoppa fotbollsvåldet" organisation likt Free dawit och spara ihop pengar till "offer", till er stora förvåning kommer de flesta som vill ha ersättning ha blivit misshandlade eller påkörda av poliser som inte fått ligga kvällen innan, eller något. Vad vet jag?

Nej, läste inte sportbladet. Jag var där.

Nej, ni slåss inte, ni står och vässar mest. Precis som små kärringhundar, skäller och gapar.
Om ni verkligen ville slåss är det väl bara sätta igång?

Du säger "och"... matchjäveln som folk pröjsar för höll på att avbrytas pga småhundar. Vuxna/barn blir skrajja och slutar stödja sitt lag matchdagar. Fattar du det? Går det in? Är det någon hemma?

Den organisationen får heta "Stoppa småhundarna" och pengarna får gå till att få bort såna som står och viftar med armarna åt snuten.

Jag är nyfiken på våldet själv och kan förstå tjusningen, men lägg ner tramset som inte leder någonstans. Det ser bara fjantigt ut.
Citera
2010-12-24, 11:59
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantsjuk
Nej, läste inte sportbladet. Jag var där.
Då vet du säkert vad som föranlädde bråken? Om inte kan jag informera att efter 1-1 målet tyckte en rad aikare (sittande bredvid DIF-klacken, mitt bland barnfamiljer) att det var en bra ide att ställa sig och hetsa och håna DIF-klacken, dessa aikare var inga kat-c utan vanliga supportrar. Är det konstigt med en reaktion då? Klart det går bra för dem att hetsa med rader av batong-glada poliser som skydd.
Citera
2010-12-24, 12:12
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Smällde det nåt på stan efter matchen?
Citera
2010-12-24, 19:56
Medlem
Här har ni era våldsrunkare: http://www.youtube.com/watch?v=ofo3XzCb3Ag
Citera
2010-12-24, 21:25
Medlem
OscarDIF1891s avatar
Är inte så insatt i det här med firmor, så jag undrar hur gamla är dom yngsta som är med? Alltså läste i början av denna tråd att det fanns typ DY ( Djurgårdens Yngsta) och någon yngre yngst? Nån kanske redan har frågat detta och någon kanske har svarat men orkar inte läsa igenom allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in