2011-03-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crabkiller
Vapen är tillåtet, dock inte pistoler, järnrör och bollträ är dom mest populär, och våld mot liggande får endast göra 20 sekunder efter dom trillat, sen går man över gränsen.

Hade en incident där WM möte Landskrona Boyz och en i Boyz gick över gränsen, han hade sänkt en wm-grabb och var osäöker på hur fan reglerna va, så han väntade i 20 sekunder och börja därefter misshandla honom med sparkar och pussar. WM grabben dog, hans kompis med för den delen, å de va bara för att han tittade på, men hans mamma visste inte han var med så han kom hem sen, i säkert förvar.

Men detta är väl typ så en fight går till, typ
Vapen är ej tillåtet om det inte så är bestämt innan uppgörelser. Men annars inga vapen, eller slag mot folk på marken.
Citera
2011-03-29, 18:14
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Vapen är ej tillåtet om det inte så är bestämt innan uppgörelser. Men annars inga vapen, eller slag mot folk på marken.

Och ni tror förstås att han var seriös med sitt inlägg? Kul tråd som jag har följt länge. Höjdpunkterna är vid såna här tillfällen.
Citera
2011-03-29, 19:21
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-b
Att godtyckligt frihetsberöva människor kring fotbollen känns ju jävligt fräscht. Anser du att det vore värt att underminera rättssäkerheten för samtliga människor i Sverige endast för att stoppa de få box som sker i samband med idrott? För som du säkert vet så spiller alltid rättsliga åtgärder alltid över på hela samhället och stannar aldrig vid den målgrupp som insatserna först riktades mot. T.ex. övervakningssamhället och den organiserade brottsligheten.

Vad är det för djävla snack? Och så presenterar du det med 'som du säkert vet'! Vad grundar du det på?

Polisen värnar om säkerheten inklusive rättssäkerheten bla genom att i möjligaste mån förhindra er från att slåss, skada varandra eller utomstående och kosta skattepengar ex genom sjukhusvistelser. Polisen sänder också en signal, ett normtryck, om att våld inte är ok vilket ju är ganska viktigt. Dvs majoritetens säkerhet förbättras på bekostnad av att lille du nog upplever att din rättssäkerhet minskar. Fair enough, att någon snorunge går runt och grinar för att han inte får slåss är ett litet pris att betala för att trygga något mycket viktigare.

Den stora majoriteten har inget som helst problem med att det finns lagar som tryggar allmänhetens säkerhet i samband med stora folksamlingar. Jag känner mig overhuvudtaget inte alls hotad av något övervakningssamhälle, har aldrig blivit arresterad eller suttit i fängelse. Det har mig veterligen ingen av mina många vänner heller. Jag känner mig inte och har aldrig upplevt mig förtryckt eller på något vis utsatt av rättsstaten. Men så försöker jag att inte göra något olagligt heller.

Och sen är det ju naturligtvis så att ingen blir godtyckligt frihetsberövad. Även om misstag sker kommer den stora majoriteten av de frihetsberövade att tillhöra den grupp människor polisen anser hota säkerheten för den fredliga stora massan. Dvs polisen gör en bedömning, identifierar en riskgrupp och utövar inte godtycke. Härligt och solidt förankrat i svensk lag sedan lång tid.

Allvarligt talat, sluta lipa om polisinsatserna. För det är patetiskt.
Citera
2011-03-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Allvarligt talat, sluta lipa om polisinsatserna. För det är patetiskt.

Allvarligt talat, träffa en polis i en "pressad" situation. Även om du gjort något eller inte kommer du få smaka, så är det.

Kom hit sedan och säg att alla poliser "värnar om folks säkerhet", gör det.
Citera
2011-03-29, 20:55
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Allvarligt talat, träffa en polis i en "pressad" situation. Även om du gjort något eller inte kommer du få smaka, så är det.

Kom hit sedan och säg att alla poliser "värnar om folks säkerhet", gör det.

Jag kan mycket väl tänka mig att en polis som är under press tappar koncepterna och vevar lite väl friskt. Men det är väl bara att ge fan i att pressa poliserna eller undvika situationen då tänker jag i mitt stilla sinne. Som sagt, varken jag eller någon jag känner har någonsin fått 'smaka' vare sig på match eller i någon annan setting.

Men annars så värnar naturligtvis poliserna i stort och definitivt som samhällsfunktion om den stora massans säkerhet. Dom värnar säkerligen mindre om din, i egenskap av apadjävels, säkerhet men det är ju förstås logiskt. The greater good vettu!

Har för övrigt träffat hundratals av er och era offer på diverse akutmottagningar och intensivvårdsavdelningar genom åren. Vet du hur mycket en intensivvårdsplats kostar per dygn?Tydligen har ni inget emot att erhålla dyr sjukvård på skattebetalarnas bekostnad? Då passar det att vara medborgare igen. När ni sitter på undersökningsrummet med en promille på 2 och fyllelipar med alkoholblandat snor rinnande från näsan. Jag om någon här vet vilka rädda små djävlar ni egentligen är.

Och kom inte och säg att ni minsann oxå betalar skatt. För det gör ni inte. Kommer heller inte och snacka om att ni har kontroll på våldet för det har ni då rakt inte.

Dessutom är de skador ni orsakar och drabbas av fullt möjliga att undvika genom att ge fan i att slåss. Därmed sorterar ni bland andra parasiterande 'samhällsbärare' som rattfyllerister...
Senast redigerad av Chamoniard 2011-03-29 kl. 21:00.
Citera
2011-03-29, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghal-maraz
Okej då förstår jag. Men det måste väl vara vanligt att regler bryts eller? Klarar ni hålla på "ilskan" när ni är igång? Jag vet att jag själv inte hade kunnat hålla mig från att vidare puckla på snubben som ligger om han nyligen har försökt lägga mig! Hemskt att det ska gå så långt som incidenten du berättade om.

Med ett bollträ är det väl förövrigt ganska "enkelt" att döda någon med bara ett välriktat slag? Hur kan det tillåtas?

Nja de beror på var man siktar, glömde säga att "slag-mot-höva" är tämligen och strängligen förbjudna på scenen, slår du mot höva så blir det poäng avdrag, fast olles mamma tycker det är fel.

Nåt mer du undrar över?
Citera
2011-03-30, 12:13
Medlem
Brukar knogjärn användas eller är det räknat som vapen?
Nån som sitter på nån info ang kommande allsvenska premiären tillika stockholmsderbyt? Lär bli stökigt..
Citera
2011-03-30, 15:57
Medlem
Britpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warlok
Brukar knogjärn användas eller är det räknat som vapen?
Nån som sitter på nån info ang kommande allsvenska premiären tillika stockholmsderbyt? Lär bli stökigt..

Ja, 14:37 är möte bestämt vid hemköp. Nån som vet om/vad det blir något/för tifo?
Citera
2011-03-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Jag kan mycket väl tänka mig att en polis som är under press tappar koncepterna och vevar lite väl friskt. Men det är väl bara att ge fan i att pressa poliserna eller undvika situationen då tänker jag i mitt stilla sinne. Som sagt, varken jag eller någon jag känner har någonsin fått 'smaka' vare sig på match eller i någon annan setting.

Men annars så värnar naturligtvis poliserna i stort och definitivt som samhällsfunktion om den stora massans säkerhet. Dom värnar säkerligen mindre om din, i egenskap av apadjävels, säkerhet men det är ju förstås logiskt. The greater good vettu!

Har för övrigt träffat hundratals av er och era offer på diverse akutmottagningar och intensivvårdsavdelningar genom åren. Vet du hur mycket en intensivvårdsplats kostar per dygn?Tydligen har ni inget emot att erhålla dyr sjukvård på skattebetalarnas bekostnad? Då passar det att vara medborgare igen. När ni sitter på undersökningsrummet med en promille på 2 och fyllelipar med alkoholblandat snor rinnande från näsan. Jag om någon här vet vilka rädda små djävlar ni egentligen är.

Och kom inte och säg att ni minsann oxå betalar skatt. För det gör ni inte. Kommer heller inte och snacka om att ni har kontroll på våldet för det har ni då rakt inte.

Dessutom är de skador ni orsakar och drabbas av fullt möjliga att undvika genom att ge fan i att slåss. Därmed sorterar ni bland andra parasiterande 'samhällsbärare' som rattfyllerister...

Här har du missat en väldigt viktig detalj. Visst, alla i en organiserad liga har minst en sak gemensamt, ofta hjärta för klubb eller våldsintresset. Men tänk på att du (precis som i övriga samhället) måste skilja på individer. Vissa har kontroll, vissa inte. Där måste man ju ta hänsyn till många faktorer. Om en av mina grabbar blir attackerad av 3-4st så "måste" jag kanske göra något okontrollerat för att undsätta. Kontroll på våldet kan ingen komma o säga att man har, eftersom mänskliga faktorn spelar in. Det är nolltolerans på t.ex trafikolyckor i Sverige, ändå dör folk.

Ge fan i att slåss kan ju vara en bra idé för någon som dig, men för andra finns inte det alternativet, och när grupper med starka "vi och dom-känslor" möter varandra så blir våld naturligt. Kan jämföras med "sluta ha sex". It takes two to tango?
Citera
2011-03-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Här har du missat en väldigt viktig detalj. Visst, alla i en organiserad liga har minst en sak gemensamt, ofta hjärta för klubb eller våldsintresset. Men tänk på att du (precis som i övriga samhället) måste skilja på individer. Vissa har kontroll, vissa inte. Där måste man ju ta hänsyn till många faktorer. Om en av mina grabbar blir attackerad av 3-4st så "måste" jag kanske göra något okontrollerat för att undsätta. Kontroll på våldet kan ingen komma o säga att man har, eftersom mänskliga faktorn spelar in. Det är nolltolerans på t.ex trafikolyckor i Sverige, ändå dör folk.

Ge fan i att slåss kan ju vara en bra idé för någon som dig, men för andra finns inte det alternativet, och när grupper med starka "vi och dom-känslor" möter varandra så blir våld naturligt. Kan jämföras med "sluta ha sex". It takes two to tango?

Fan vad ni huliganer är blåsta haha.

"Nolltolerans mot trafikolyckor"

Något som det borde vara nolltolerans mot är sådana som du. In på mentalsjukhuset och stanna där.
Citera
2011-03-30, 18:03
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Fan vad ni huliganer är blåsta haha.

"Nolltolerans mot trafikolyckor"

Något som det borde vara nolltolerans mot är sådana som du. In på mentalsjukhuset och stanna där.

Invandrarna kostar Sverige och oss skattebetalare mer än vad "huliganer" någonsin kommer göra.

Så är det, bor du inte i en invandrartät stad, hatar du inte invandrare. Går du aldrig på fotboll, hatar du inte "huliganer."

Att sedan komma och påstå att "huliganer" är blåsta, av att döma från ett inlägg på ett forum, känns väldigt illa.
Citera
2011-03-30, 18:36
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Invandrarna kostar Sverige och oss skattebetalare mer än vad "huliganer" någonsin kommer göra.

Så är det, bor du inte i en invandrartät stad, hatar du inte invandrare. Går du aldrig på fotboll, hatar du inte "huliganer."

Att sedan komma och påstå att "huliganer" är blåsta, av att döma från ett inlägg på ett forum, känns väldigt illa.
Du gör ju inte direkt bra reklam för huliganskrået när du jämför kostnaderna för invandringen kontra kostnaden för huliganism..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in