2010-04-28, 09:22
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensim
Klart det inte är så i varje fall, ibland så kanske man har med sig någon polare som är bra på att slåss som inte har något med klubben att göra.
Men det är ju självklart att majoriteten av personerna är trogna klubben och är där för att försvara lagets färger.
Men man måste ju också se till det faktumet att nyrekryteringen börjar hos personer som kan mycket väl vara kickers som man sedan försöker fostra in att älska klubben,sporten och kulturen.
Sen kanske man inte lyckas i varje fall men då är dom icke välkommna på nästa box om dom inte visat att det är för klubbens färger dom gör det.

Jag talar ju bara ur egen erfarenhet och utifrån dom box jag själv medverkat i, samt mina uppfattningar hur vänner har berättat hur deras fighter varit.
Ja man kan vara vän med någon som inte håller på samma klubb som dig, men vid fight så är man hatiska mot varandra sen efteråt kan man kramas och ta en bira och snacka skit
Är detta vanligt förekommande eller mer hur du ser på, och lever i, denna "kultur"?

Är detta "normalt" så måste jag säga att jag är lite imponerad ändå och får en lite annan syn på helheten.
Citera
2010-04-28, 11:47
Medlem
sensims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Är detta vanligt förekommande eller mer hur du ser på, och lever i, denna "kultur"?

Är detta "normalt" så måste jag säga att jag är lite imponerad ändå och får en lite annan syn på helheten.

Alltså vanligt och vanligt är väl att över driva lite, men man kan väl säga att om man har polare som har ingått i sin umgängeskrets innan fotbolls livet tog vida på allvar.
Så är det självklart att det förekommer på det viset då.
Men då menar jag självklart inte att dom flesta i ens umgänge tillhör en annan firma =)
Citera
2010-04-28, 12:23
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Alltså vanligt och vanligt är väl att över driva lite, men man kan väl säga att om man har polare som har ingått i sin umgängeskrets innan fotbolls livet tog vida på allvar.
Så är det självklart att det förekommer på det viset då.
Men då menar jag självklart inte att dom flesta i ens umgänge tillhör en annan firma =)
Det måste ju vara oundvikligt att störa på varandra i vardagen, en och en, och hur fungerar det? Nickar man lite respektfullt, "känner" man varandra eller samtalar man t o m?

Om man, t ex efter den senaste filmen där, råkar på varandra på någon vägkrog, eller dylikt, gör man då så att man hejjar och kommenterar fighten, smäller det igen eller ignorerar man varandra liksom?

Jag måste säga att efter allt tragglande och tjafsande med mindre begåvade wannabees här inne så är detta ändå en förhållandevis "sund" inställning om det nu finns i någon mån. Är det mer vanligt bland "riktiga" (kanske lite äldre) grabbar liksom?
Citera
2010-04-28, 13:14
Medlem
sensims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Det måste ju vara oundvikligt att störa på varandra i vardagen, en och en, och hur fungerar det? Nickar man lite respektfullt, "känner" man varandra eller samtalar man t o m?

Om man, t ex efter den senaste filmen där, råkar på varandra på någon vägkrog, eller dylikt, gör man då så att man hejjar och kommenterar fighten, smäller det igen eller ignorerar man varandra liksom?

Jag måste säga att efter allt tragglande och tjafsande med mindre begåvade wannabees här inne så är detta ändå en förhållandevis "sund" inställning om det nu finns i någon mån. Är det mer vanligt bland "riktiga" (kanske lite äldre) grabbar liksom?

Är olika från olika
Om man inte känner varanda så blir det oftast att man slår på varandra.
Men känner man varandra så försöker man inte bråka, men går det inte att rädda siutationen så smäller det.
Klart hans grabbar mot mina garbbar då menar jag.
Som äldre som slagit på varandra under många är hälsar väl lite mer respektfullt på varandra vad jag mar märktav iaf
Citera
2010-04-28, 13:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Är olika från olika
Om man inte känner varanda så blir det oftast att man slår på varandra.
Men känner man varandra så försöker man inte bråka, men går det inte att rädda siutationen så smäller det.
Klart hans grabbar mot mina garbbar då menar jag.
Som äldre som slagit på varandra under många är hälsar väl lite mer respektfullt på varandra vad jag mar märktav iaf

Jag är faktiskt också intresserad av vad du representerar?
Att du är en yngre har framgått, men mer?
Citera
2010-04-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhynn
Nja alltså finns ingen anledning till att börja med någon kraftmätning här men angående mitt föregående uttalande var för att jag själv var på plats i skövde och har inte hört något om det . Kan tänka mig att han puttat bort sin kompis som slog en som låg ner vilket är väldigt vanligt men att slå ner sin kompis? Men när andra här bekräftat och att det hände efter stridens hetta så var det väl så

Det hände...
Citera
2010-04-28, 14:10
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag är faktiskt också intresserad av vad du representerar?
Att du är en yngre har framgått, men mer?
Säkert någon av ligorna från Värmland, Norrköping, Västerås eller Borås, och tycker han kan scenen...
Citera
2010-04-28, 14:43
Medlem
sensims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Säkert någon av ligorna från Värmland, Norrköping, Västerås eller Borås, och tycker han kan scenen...

Säger mig själv inte att kunna scenen till fullo, om ni läser i tidigare inlägg så säger jag att jag talar ur egna erfarenheter samt det jag får höra av när vänner.
Sen delar jag med mig det här för att kunna svara på dom frågor som jag kan och känner ett syfte med.
Sen så borde jag förstått att det inte skulle hålla att skriva här en längre tid då man märker hur nivån är på samtalen i denna del.
Drog mig länge för att skriva, kommer i fortsättningen svara på dom frågon i mån om att ja kan och känner att ha något att dela med mig av.
Vilken klubb jag representerar är ovesentligt, jag tillhör scenen sen får ni nysta ut och fundera i om det nu är så intresant till vilken fraktion jag är i
Citera
2010-04-28, 14:53
Medlem
whus avatar
Citat:
Säger mig själv inte att kunna scenen till fullo, om ni läser i tidigare inlägg så säger jag att jag talar ur egna erfarenheter samt det jag får höra av när vänner.
Sen delar jag med mig det här för att kunna svara på dom frågor som jag kan och känner ett syfte med.
Sen så borde jag förstått att det inte skulle hålla att skriva här en längre tid då man märker hur nivån är på samtalen i denna del.
Drog mig länge för att skriva, kommer i fortsättningen svara på dom frågon i mån om att ja kan och känner att ha något att dela med mig av.
Vilken klubb jag representerar är ovesentligt, jag tillhör scenen sen får ni nysta ut och fundera i om det nu är så intresant till vilken fraktion jag är i

Då prickade jag rätt då, fortsätt spraya busshållsplatser i ert närområde, ungefär på det sättet ni existerar.
Citera
2010-04-28, 15:00
Medlem
LieutenantNateHiggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delad
shit vad lack man blir när man hör dem utvecklingsstörda killarna ifrån norrköping. tänk om dem ville möta dfg, fb, kgb eller wm. den filmen skulle jag vilja se

De mötte BY sensommaren 2009 (tror jag, det var iaf 2009), då hände samma sak, de fittade sig. Kom med 20 pers fler dessutom var de flesta äldre, det roliga var bara att BY var nära på att vinna
Citera
2010-04-28, 15:04
Medlem
sensims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Då prickade jag rätt då, fortsätt spraya busshållsplatser i ert närområde, ungefär på det sättet ni existerar.

Whatever you say sunshine
Citera
2010-04-28, 16:08
Medlem
mumsfilibajss avatar
Citat:
Whatever you say sunshine

Av era tidigare inlägg så misstänker jag västerås?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in