Citat:
Ursprungligen postat av Monoj
Den där bilden är en av alla bilder som har skickats in på skador.
http://www.youtube.com/watch?v=-uqtI5BBQLI
Jättetrevligt, och du ser ju VERKLIGEN hur alla DIF-huliganer ruschar in och slåss med polisen. Öppna ögonen för fan. Snuten gör ju rusningar som en firma.
Här är en text från en högt uppsatt inom Järnkaminerna och en av våra klackledare, om vad som hände honom:
"
Efter matchen stod jag länge kvar på räcket och inneplanen för jag såg därifrån tydligt att våra vakter stod och vevade mot folk som försökte ta sig ut. Helt sjukt beteende och det här kommer definitivt få allvarliga konsekvenser.
En av mina nära tjejkompisar hamnade mitt i tumultet och fick ta emot ett par batongslag. Strax innan 23:00 så ska hon föras bort i ambulans och då försöker jag hindra några fotografer från att fotografera henne. Jag håller för linserna på några kameror och det räcker för att två ordningsvakter ska plocka mig. Istället för att avvisa mig från platsen om de nu tycker att det är så hemska så får jag ta en tur till polishuset. Väl där får jag höra att jag är misstänket för våldsamt upplopp och anstiftan till våldsamt upplopp mellan klockan 21.45 och 22.15 utanför arenan. Jag var inte ens utanför arenan vid det tillfället! Det finns tydligen några vakter som påstår att jag då har uppmanat folk att anfalla ordningsvakterna samt att jag själv deltagit aktivt i det våldsamma upploppet."
Jag måste tyvärr säga, och detta är ingen undanmanöver, att den där filmen säger inte så mycket om man inte var där, typ. Jag ser en massa testosteronstinna män, vissa i vanliga kläder, andra i gula västar och en del med polishjälmar. Vidare så hör man ju en röst (filmarens?) som konstant skriker "va fan är problemet"...vad menar han med det?
Varför går inte folk hem i dessa lägen? Innan de bildade den större ringen och innan hästarna kom in så är det väl bara att glida iväg i 90 grader från kortsidan, eller?
Jag märker också att vi alla konstant talar om varandra, d v s "ni" ser varje enskilt "slag" som bevis för det ena eller det andra medan jag ser det som "symtom" på själva problemet och ursäkta om jag tjatar men om firmorna och/eller andra våldsfalanger inte fanns på plats och "manifesterade" så tror jag inte det skulle se ut så här.
Sen tror jag att många väktare är ena fega skitar som måste vara fler och använda batong men å andra sidan så tror jag inte att man är askaxig om nån firmas top boys kommer stormande, typ...eller?

I ett kaos-läge när alla springer omkring och skriker så tror jag att det är krånligt att skilja på dem och göra "rätt"...t ex som när nån "huligan" hivar ett glas i huvudet på en 10-åring. Han var också oskyldig men glöms bort lite för fort tycker jag.