Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vrnn
Precis, så det ska se ut, men gör det verkligen det i alla fall? Finns ju flera rapporter om avhoppare som hoppat just på grund av alla kickersgrabbar som inte kan namnet på några nyckelspelare i lagen, så framför allt i yngrefirmorna. Sållas de bort när killarna kommer upp i ålder och går med i de riktiga firmorna, eller är det inte så vanligt som avhopparna påstår?
Klart det inte är så i varje fall, ibland så kanske man har med sig någon polare som är bra på att slåss som inte har något med klubben att göra.
Men det är ju självklart att majoriteten av personerna är trogna klubben och är där för att försvara lagets färger.
Men man måste ju också se till det faktumet att nyrekryteringen börjar hos personer som kan mycket väl vara kickers som man sedan försöker fostra in att älska klubben,sporten och kulturen.
Sen kanske man inte lyckas i varje fall men då är dom icke välkommna på nästa box om dom inte visat att det är för klubbens färger dom gör det.
Jag talar ju bara ur egen erfarenhet och utifrån dom box jag själv medverkat i, samt mina uppfattningar hur vänner har berättat hur deras fighter varit.
Ja man kan vara vän med någon som inte håller på samma klubb som dig, men vid fight så är man hatiska mot varandra sen efteråt kan man kramas och ta en bira och snacka skit