2010-04-27, 15:31
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
En hyfsat ofta återkommande fråga här inne är ju varför de "riktiga" grabbarna inte rensar i leden utan låter "sin" firma, på youtube och i övrig media, representeras av, emellanåt, rena kickers? Borde inte, t ex, Norrköpings grabbar stämma lite i bäcken eller det kanske var deras "grabbar" som sparkade på bilar och så?

De som vill slippa Aftonbladet och nyfika text-tv-farsor borde ju verkligen vara måna om att se till att inget drägg svärtar ner klubbmärket liksom?

Håller med till fullo. Det ger absolut en skev bild utåt om rent kickersbeteende visas upp.

Sen är det väl prestige i att skrapa ihop ett så högt nummer som möjligt, och därför tillåts folk som är mer åt kickershållet vara med.
Citera
2010-04-27, 16:18
Medlem
sensims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vrnn
Sen är det väl prestige i att skrapa ihop ett så högt nummer som möjligt, och därför tillåts folk som är mer åt kickershållet vara med.

Kvalitet för kvantitet är det oftast som gäller.
Men dom flesta etablerade firmor som kör fair tar sällan med kickers, just för att man vill ha folk som är där för att slåss för laget som man älskar.
Har många gånger sagt nej till att vara med ifall det kommer folk utifrån som inte har något med klubben att göra
Citera
2010-04-27, 18:01
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Om jag förstått saken rätt så hade peking med sig lokala kickers då dom själva inte kunde skramla ihop en liga värd namnet för att mötas som dom gjorde.. Då gick det som det gick, och numera håller peking sig hemma.

Ryktena säger att några av dessa lokala kickers var HA prospects, förklarar en del om det är sant.
Citera
2010-04-27, 18:24
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensim
Kvalitet för kvantitet är det oftast som gäller.
Men dom flesta etablerade firmor som kör fair tar sällan med kickers, just för att man vill ha folk som är där för att slåss för laget som man älskar.
Har många gånger sagt nej till att vara med ifall det kommer folk utifrån som inte har något med klubben att göra

Precis, så det ska se ut, men gör det verkligen det i alla fall? Finns ju flera rapporter om avhoppare som hoppat just på grund av alla kickersgrabbar som inte kan namnet på några nyckelspelare i lagen, så framför allt i yngrefirmorna. Sållas de bort när killarna kommer upp i ålder och går med i de riktiga firmorna, eller är det inte så vanligt som avhopparna påstår?
Citera
2010-04-27, 20:16
Medlem
sensims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vrnn
Precis, så det ska se ut, men gör det verkligen det i alla fall? Finns ju flera rapporter om avhoppare som hoppat just på grund av alla kickersgrabbar som inte kan namnet på några nyckelspelare i lagen, så framför allt i yngrefirmorna. Sållas de bort när killarna kommer upp i ålder och går med i de riktiga firmorna, eller är det inte så vanligt som avhopparna påstår?

Klart det inte är så i varje fall, ibland så kanske man har med sig någon polare som är bra på att slåss som inte har något med klubben att göra.
Men det är ju självklart att majoriteten av personerna är trogna klubben och är där för att försvara lagets färger.
Men man måste ju också se till det faktumet att nyrekryteringen börjar hos personer som kan mycket väl vara kickers som man sedan försöker fostra in att älska klubben,sporten och kulturen.
Sen kanske man inte lyckas i varje fall men då är dom icke välkommna på nästa box om dom inte visat att det är för klubbens färger dom gör det.

Jag talar ju bara ur egen erfarenhet och utifrån dom box jag själv medverkat i, samt mina uppfattningar hur vänner har berättat hur deras fighter varit.
Ja man kan vara vän med någon som inte håller på samma klubb som dig, men vid fight så är man hatiska mot varandra sen efteråt kan man kramas och ta en bira och snacka skit
Citera
2010-04-27, 20:52
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Citat:
Klart det inte är så i varje fall, ibland så kanske man har med sig någon polare som är bra på att slåss som inte har något med klubben att göra.
Men det är ju självklart att majoriteten av personerna är trogna klubben och är där för att försvara lagets färger.
Men man måste ju också se till det faktumet att nyrekryteringen börjar hos personer som kan mycket väl vara kickers som man sedan försöker fostra in att älska klubben,sporten och kulturen.
Sen kanske man inte lyckas i varje fall men då är dom icke välkommna på nästa box om dom inte visat att det är för klubbens färger dom gör det.

Jag talar ju bara ur egen erfarenhet och utifrån dom box jag själv medverkat i, samt mina uppfattningar hur vänner har berättat hur deras fighter varit.
Ja man kan vara vän med någon som inte håller på samma klubb som dig, men vid fight så är man hatiska mot varandra sen efteråt kan man kramas och ta en bira och snacka skit

Bra svarat, tack! Så jag tycker det ska vara, bortsett från kickersrekryteringen, även om jag förstår den.
Citera
2010-04-27, 21:02
Medlem
Citat:

Och du representerar
Citera
2010-04-27, 22:02
Medlem
Vad hände med Peking - Linköping? Övervåld? Spark på liggande?

Sen en fråga till, hur vanligt är det egentligen att firmakillar har bra jobb, studerar är framgångsrika osv?
Citera
2010-04-27, 22:16
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sktoch

Sen en fråga till, hur vanligt är det egentligen att firmakillar har bra jobb, studerar är framgångsrika osv?

Övervåld samt förstörda bilar, Peking hade med sig massa kickers.

Finns nog inga exakt siffror på den andra frågan (givetvis skulle det gå att genomföra), men visst finns det grabbar som lyckas.
Citera
2010-04-27, 23:03
Medlem
sensims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Och du representerar

Visa lite intellektuellitet och skapa en egen uppfattad mening av vad du menar istället för att fetmarkera det jag skrivit sen komma med något dum påstående.
Men av att döma så förstår du inte vad inlägget gick ut på så kan förklara så det hamnar på din nivå.

Ibland följer det med någon kicker då och då som inte har med klubben att göra.
Sen inom nyrekryteringen förkommer det kickers som man fostrar om till lag älskare som sedan slåss för laget.
Kommer inte den utvecklingen fram inom dom nya så är det självklart att dom inte får vara med i fortsättningen!

Hoppas du kan förstå vad jag menar nu och som du så fint skriver "Representerar"

Citat:
Ursprungligen postat av Sktoch

http://www.youtube.com/watch?v=bYG2OfM7F7g
Senast redigerad av sensim 2010-04-27 kl. 23:12.
Citera
2010-04-28, 01:36
Medlem
shit vad lack man blir när man hör dem utvecklingsstörda killarna ifrån norrköping. tänk om dem ville möta dfg, fb, kgb eller wm. den filmen skulle jag vilja se
Citera
2010-04-28, 01:43
Medlem
Rhynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
För dig som är oinvigd låter det säkert konstigt. Dessvärre stämmer det.
Dock så var det mer eller mindre över när det hände. Alltså inte i stridens hetta. Allt var redan klart.

Nja alltså finns ingen anledning till att börja med någon kraftmätning här men angående mitt föregående uttalande var för att jag själv var på plats i skövde och har inte hört något om det . Kan tänka mig att han puttat bort sin kompis som slog en som låg ner vilket är väldigt vanligt men att slå ner sin kompis? Men när andra här bekräftat och att det hände efter stridens hetta så var det väl så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in