2007-12-04, 13:11
  #769
Medlem
Fettogubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Svar nej på ditt påstende att jag bor i BLG, pratade med 2 av grabbarna som var på Kingstown på söndagen och fick höra lite mer.

Du får jättegärna PM:a förnamnen på killarna som var med isåfall, tack. Som påstod att Aik och Djurgården hjälpte varandra.
Citera
2007-12-04, 13:30
  #770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben
"Ryktet" att Dif och Gnaget höll varandras ryggar mot Bajen är ett stort jävla skämt. Något sådant har inte inträffat, punkt.

Ryktet har väl utvecklats till "fakta" hos bajarna för att dom skanderade detta inne på Hovet under matchen.
Citera
2007-12-04, 13:32
  #771
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
En del av dem är säkert väldigt framgånsrika i sitt yrke och har en stabil social situation.

Det där en en jävla myt de själva försöker odla, precis som hederkodexen om vapenfritt/inte skada oskyldiga etc. Det finns säkert en och annan framgångsrik även i deras led, men det handlar knappast om att firmorna är något slags samhällselit. Visst, de har dyra kläder, men vem fan har INTE råd att köpa en Stone Island-jacka om det är det enda man lägger pengar på? Lägger man hela socialbidraget på kläder och snattar sin mat, kan man få det att framstå som man är riktigt tät de gånger man träffas.

Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben
Du får jättegärna PM:a förnamnen på killarna som var med isåfall, tack. Som påstod att Aik och Djurgården hjälpte varandra.

Första källan är Johnny som läste om det i en Expressen som han hittade när han samlade burkar på Borlänge busstationen. Andra källan är Conny som var hemma hos en kille i Tjärna ängar som har tv och läste om det på SVT text.
Citera
2007-12-04, 17:20
  #772
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Det där en en jävla myt de själva försöker odla, precis som hederkodexen om vapenfritt/inte skada oskyldiga etc. Det finns säkert en och annan framgångsrik även i deras led, men det handlar knappast om att firmorna är något slags samhällselit. Visst, de har dyra kläder, men vem fan har INTE råd att köpa en Stone Island-jacka om det är det enda man lägger pengar på? Lägger man hela socialbidraget på kläder och snattar sin mat, kan man få det att framstå som man är riktigt tät de gånger man träffas.



Första källan är Johnny som läste om det i en Expressen som han hittade när han samlade burkar på Borlänge busstationen. Andra källan är Conny som var hemma hos en kille i Tjärna ängar som har tv och läste om det på SVT text.

Jag tror faktiskt att det var jax som Conny var på.

Annars var det hysteriskt läsning.
Citera
2007-12-04, 22:02
  #773
Bannlyst
Spelar det någon roll vilka fraktioner dräggen säger sej tillhöra?
Smådrägg som förstör kvällen för åtskilliga människor och sabbar ägarens ekonomi. Dom är en skam för samhället och Stockholm.

Jag skulle ge vilken medarbetare som helst sparken om jag fick reda på om h*n tillhörde en sk. firma. På rot. Sedan skulle jag skita i om jag åkte på skadestånd, det skulle det vara värt. Skulle för övrigt tipsa alla jag känner i den bransch jag verkar i om vad drägget pysslar med.
Citera
2007-12-04, 22:35
  #774
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Spelar det någon roll vilka fraktioner dräggen säger sej tillhöra?
Smådrägg som förstör kvällen för åtskilliga människor och sabbar ägarens ekonomi. Dom är en skam för samhället och Stockholm.

Jag skulle ge vilken medarbetare som helst sparken om jag fick reda på om h*n tillhörde en sk. firma. På rot. Sedan skulle jag skita i om jag åkte på skadestånd, det skulle det vara värt. Skulle för övrigt tipsa alla jag känner i den bransch jag verkar i om vad drägget pysslar med.
Du har ju själv en släkting på kåken "som förstört för åtskilliga människor", hur skall vi göra med honom, tipsa alla vi känner?
Citera
2007-12-04, 22:36
  #775
Medlem
SanTiagos avatar
För många år sedan när dif åkte ner i ettan och hade bortamatch mot assyriska.
Då var jag och många gnagare samt en hel del bajare med i gårdarklacken, för att busa efter matchen.
Om det har hänt förr, så varför inte igen?
Citera
2007-12-04, 22:38
  #776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Spelar det någon roll vilka fraktioner dräggen säger sej tillhöra?
Smådrägg som förstör kvällen för åtskilliga människor och sabbar ägarens ekonomi. Dom är en skam för samhället och Stockholm.

Jag skulle ge vilken medarbetare som helst sparken om jag fick reda på om h*n tillhörde en sk. firma. På rot. Sedan skulle jag skita i om jag åkte på skadestånd, det skulle det vara värt. Skulle för övrigt tipsa alla jag känner i den bransch jag verkar i om vad drägget pysslar med.

Jaha, här har vi alltså en riktig jävla idiot. Du måste väl ändå skämta med oss?

Det man sysslar med på fritiden har väl inte ett jävla dugg med att göra med arbetet?
Om jag förstår dig rätt så tycker alltså du att så fort man slår en person på käften i samband med en fotbollsmatch (OBS personen man slår är en likasinnad) så ska man få sparken från sitt nuvarande jobb, och inte nog med det så ska man inte kunna få något annat jobb heller.
Och det där du skrev om att man förstör kvällen för en massa andra, jag kan hålla med om att det är FÖRJÄVLIGT rent ut sagt när man tvingas avbryta matcher men så länge våldet håller sig utanför arenorna ska allmänheten fullständigt skita i vad man gör. Jag själv är f.ö verksam inom huliganleden till Djurgåden

Det där andra snacket om att man förstör ägarens ekonomi. Vems fel är det?
om inte media och polis skulle föstora upp allt så för jävla mycket skulle inte allmänheten veta någonting.

Man blir så trött ibland...
Citera
2007-12-04, 23:09
  #777
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Det man sysslar med på fritiden har väl inte ett jävla dugg med att göra med arbetet?
Om jag förstår dig rätt så tycker alltså du att så fort man slår en person på käften i samband med en fotbollsmatch (OBS personen man slår är en likasinnad) så ska man få sparken från sitt nuvarande jobb, och inte nog med det så ska man inte kunna få något annat jobb heller.

Kan du hoppa upp och fethajja, pysen, och han är knappast ensam om den uppfattningen. Tror att ganska få arbetsgivare vill ha kriminella drägg som anställda om de får välja. Men du kan vara lugn, socialbidraget får du behålla hur mycket du än fightas.

Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Det där andra snacket om att man förstör ägarens ekonomi. Vems fel är det?
om inte media och polis skulle föstora upp allt så för jävla mycket skulle inte allmänheten veta någonting.

Men LOL! Fy fan vilket idiotiskt resonemang. Det är HELT uppenbart att du bara försökte skriva något som du tror du har sett någon annan skriva. Men läs vad du har skrivit, istället för att försöka låta som en riktig huligan, så inser du hur korkat det är.

Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Djurgåden

Snyggt!
Citera
2007-12-04, 23:10
  #778
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Jaha, här har vi alltså en riktig jävla idiot. Du måste väl ändå skämta med oss?

Det man sysslar med på fritiden har väl inte ett jävla dugg med att göra med arbetet?
Om jag förstår dig rätt så tycker alltså du att så fort man slår en person på käften i samband med en fotbollsmatch (OBS personen man slår är en likasinnad) så ska man få sparken från sitt nuvarande jobb, och inte nog med det så ska man inte kunna få något annat jobb heller.
Och det där du skrev om att man förstör kvällen för en massa andra, jag kan hålla med om att det är FÖRJÄVLIGT rent ut sagt när man tvingas avbryta matcher men så länge våldet håller sig utanför arenorna ska allmänheten fullständigt skita i vad man gör. Jag själv är f.ö verksam inom huliganleden till Djurgåden

Det där andra snacket om att man förstör ägarens ekonomi. Vems fel är det?
om inte media och polis skulle föstora upp allt så för jävla mycket skulle inte allmänheten veta någonting.


Man blir så trött ibland...

Vad är det här för logik? Det märks att du är cääääsual. En fullblodsidiot med andra ord.
Citera
2007-12-04, 23:21
  #779
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Det där en en jävla myt de själva försöker odla, precis som hederkodexen om vapenfritt/inte skada oskyldiga etc. Det finns säkert en och annan framgångsrik även i deras led, men det handlar knappast om att firmorna är något slags samhällselit. Visst, de har dyra kläder, men vem fan har INTE råd att köpa en Stone Island-jacka om det är det enda man lägger pengar på? Lägger man hela socialbidraget på kläder och snattar sin mat, kan man få det att framstå som man är riktigt tät de gånger man träffas.



Första källan är Johnny som läste om det i en Expressen som han hittade när han samlade burkar på Borlänge busstationen. Andra källan är Conny som var hemma hos en kille i Tjärna ängar som har tv och läste om det på SVT text.

Förmodligen helt sant. Och snyggt formulerat. Radhusbiff lyfter på hatten!
Citera
2007-12-04, 23:45
  #780
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Du har ju själv en släkting på kåken "som förstört för åtskilliga människor", hur skall vi göra med honom, tipsa alla vi känner?

Ja, för han är rökt i samhället hursomhelst, be my guest.

Det han förstörde var att stjäla pengar från staten så jag vet inte hur mycket det drabbat alla dessa åtskilliga människorna, men det spelar iofs ingen roll. Han har ju näringsförbud och det är allmänt känt nu var han sitter men du kan ju berätta för alla i din krets så att dom inte anställer en samvetslös moms och skattefifflare samt menedare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in