Citat:
Ursprungligen postat av Billy-b
Jag ser det mer som en "fyllegrej" och något som enligt alla jag har pratat med som är DIF var en onödig grej. Jag anser därför inte heller att det har något med firmakulturen i övrigt att göra. Nej sponsorerna ville t.ex. inte synas med sin loggo i samband med DIF under den rådande mediabevakninge. Där det målades upp en bild om att 5-6 spelare hade blivit misshandlade och påhoppade med diverse rasistiska påhopp, och att de små ängla barnen på AFFs bänk var så rädda att de inte ens vågade spela. När sanningen är att det var ETT övertramp som gjordes i och med smällen, inga andra "attacker" inträffade. Övrig hets hör till fotbollen, och om man känner sig så väldans hotad som avbytare så är det ganska dumt att peka finger mot publiken och göra wanker-tecken, då får man skylla sig själv om det görs övertramp.
Det spelar egentligen ingen roll om det är "firma" eller ej och lika lite roll spelar det som AFFs spelare höll på med. Moraliskt ja kanske, men det som syns är det som står i tidningarna och vrids och vänds på i tv-soffor och även om det inte är rättvist så blir det "sanningen". Alltså, om INGET SOM HELST våld skulle ske överhuvudtaget så skulle inte klubben skadas alls...enkelt!
När jag läser här inne, plus andra forum/sidor, så är det krönikor och sidor upp och ner med försvarstal, dumma polisen, ingen fattar något, Svenssons borde inte lägga sig i, med mycket mer, men inte en enda individ, japp jag menar verkligen inte en enda, har en enda gång insett sin egen "skuld" i det som nu rullar i media?
Även om nu Stadion senast var "oskyldigt" så var det ju liksom den sjuhundrafemtielfte droppen som fick bägaren att rinna över. Ni kan inte lyfta saker ur sina sammanhang och förklara varje grej med att det
"denna gång var en casualklädd kille som var lite full och ingen firmagrej". Det håller inte, sorry!
Det är en kultur som bygger på våld och som gärna "styr" sina klubbar så var ärliga och stå för det istället för att säga att den inte har någon på verkan!