2007-12-04, 23:52
  #781
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Jaha, här har vi alltså en riktig jävla idiot. Du måste väl ändå skämta med oss?

Det man sysslar med på fritiden har väl inte ett jävla dugg med att göra med arbetet?
Om jag förstår dig rätt så tycker alltså du att så fort man slår en person på käften i samband med en fotbollsmatch (OBS personen man slår är en likasinnad) så ska man få sparken från sitt nuvarande jobb, och inte nog med det så ska man inte kunna få något annat jobb heller.
Och det där du skrev om att man förstör kvällen för en massa andra, jag kan hålla med om att det är FÖRJÄVLIGT rent ut sagt när man tvingas avbryta matcher men så länge våldet håller sig utanför arenorna ska allmänheten fullständigt skita i vad man gör. Jag själv är f.ö verksam inom huliganleden till Djurgåden

Det där andra snacket om att man förstör ägarens ekonomi. Vems fel är det?
om inte media och polis skulle föstora upp allt så för jävla mycket skulle inte allmänheten veta någonting.

Man blir så trött ibland...

Du måste vara en helt sanslöst intelligensbefriad hulligan som tror det är medias fel att ägaren till krogens ekonomiska förlust berodde på just media eller polisen.

Och ja, jag vill inte ha kriminella våldsverkare anställda (även om dom bara är det på sin fritid) lika lite som många andra. Jag anser det nämligen vara kriminellt att dels misshandla oskyldiga (det förekommer, det vet både du och jag) samt vandalisera andras egendomar (typ krogar och bilar).

Hoppas fan inte du är anställd hos mej (fast du vill säkert inte vara anställd hos en moralpitt som jag ändå).
Citera
2007-12-05, 00:13
  #782
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaac

Och det där du skrev om att man förstör kvällen för en massa andra, jag kan hålla med om att det är FÖRJÄVLIGT rent ut sagt när man tvingas avbryta matcher men så länge våldet håller sig utanför arenorna ska allmänheten fullständigt skita i vad man gör. Jag själv är f.ö verksam inom huliganleden till Djurgåden

Allmänheten blir ju påverkad vare sig du förstår det eller inte. Folk som är ute på stan vill kanske inte bli inblandade i era löjliga fighter eller hamna i vägen för er när ni slåss med era antagonister på krogen.
Är du så jävla blåst att du inte inser att folk i allmänhet inte uppskattar ert nöje och tycker att det är obehagligt?

Citat:
Det där andra snacket om att man förstör ägarens ekonomi. Vems fel är det?
om inte media och polis skulle föstora upp allt så för jävla mycket skulle inte allmänheten veta någonting.
Du är i sanning en idiot som inte inser att allmänheten får veta vad ni pysslar med OAVSETT om media skriver om det för jämnan eller inte.

Om ni absolut vill slåss kan ni sticka långt ut i bushen där det är öde. Sen kan ni ju slå ihjäl varandra bäst ni vill.
Citera
2007-12-05, 05:45
  #783
Medlem
tattoosandbeers avatar
Ja det kan vara rätt att det har blandats ihop en soppa med detta, men fortfarande om det bara var gnagare, varför gå mer än dubbelt så många och dessutom beväpnade?

Varför gick man inte över bron och mötte upp KGB? det skulle jag vilja veta
Citera
2007-12-05, 13:38
  #784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Du måste vara en helt sanslöst intelligensbefriad hulligan som tror det är medias fel att ägaren till krogens ekonomiska förlust berodde på just media eller polisen.

Och ja, jag vill inte ha kriminella våldsverkare anställda (även om dom bara är det på sin fritid) lika lite som många andra. Jag anser det nämligen vara kriminellt att dels misshandla oskyldiga (det förekommer, det vet både du och jag) samt vandalisera andras egendomar (typ krogar och bilar).

Hoppas fan inte du är anställd hos mej (fast du vill säkert inte vara anställd hos en moralpitt som jag ändå).

Oj, sorry, my bad, läste inte igenom tråden tillräckligt, för att förstå att ni snackade om ägaren till nån krog som hade tagits sönder, utgick från att ni talade om ägaren till respektive klubbar som får böter osv efter att huliganer kört deras grej.

Har inte tid på att svara på allt anant men jag återkommer.

Inte för att någon av er har ett skit med det att göra (vet inte varför jag ens orkar skriva det men jag gör det ändå) så har jag två jobb så bespara mig snack om att jag lever på socialbidrag.

Och om stavfelet, till skillnad från er så lusläser inte jag igenom mina inlägg tio gånger innan jag postar så att alla ska verkligen veta att jag minsann är jätte duktig på att stava, och extremt välutbildad, jag skriver, sen postar, och skiter i om det råkar bli ett par stavfel, så länge folk förstår. Så märk inte några mer ord, det främjar inte debatten direkt.

Återkommer sen som sagt
Citera
2007-12-05, 16:51
  #785
Bannlyst
Varför gör ni inte upp på obygden?
Citera
2007-12-05, 19:05
  #786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Allmänheten blir ju påverkad vare sig du förstår det eller inte. Folk som är ute på stan vill kanske inte bli inblandade i era löjliga fighter eller hamna i vägen för er när ni slåss med era antagonister på krogen.
Är du så jävla blåst att du inte inser att folk i allmänhet inte uppskattar ert nöje och tycker att det är obehagligt?


Du är i sanning en idiot som inte inser att allmänheten får veta vad ni pysslar med OAVSETT om media skriver om det för jämnan eller inte.

Om ni absolut vill slåss kan ni sticka långt ut i bushen där det är öde. Sen kan ni ju slå ihjäl varandra bäst ni vill.


Det är verkligen så otroligt tröttsamt att argumentera med folk som uppenbarligen inte vet ett skit om vad dom snackar om. Du tror inte att vi försöker få till det långt ute på obyggden för att inte störa allmänheten?
Jag kan dra upp många exempel på sådanna här typer av möten. Ett är tex under 2005 när vi mötte IFK Göteborg borta, då hade det annordnats ett möte mellan oss (DFG) och deras motsvarighet wisemen, det var tänkt att vi skulle mötas på en äng en bra bit utanför uddevalla. Men vad händer, jo, polisen spottar oss innan med hjälp av ett par polishelikoptrar och skickar sedan ut en enorm mängd med polispatruller som sedan avstyr bråket. Jag har inga exakta siffror på vad det här spektaklet kan ha kostat från polisens sida men jag utgår från att det var ett par miljoner i alla fall. Pengar som man hade kunnat lägga på betydligt viktigare saker som att tex motarbeta den organiserade brottsligheten med mc gäng osv som utbreder sig mer och mer i Sverige idag. (bara ett av många exempel där dessa pengar skulle passa bättre in)

Över huvud taget så känns det som att den enda anledningen till att ni hatar huliganer så otroligt mycket är för att ni läser waaaaaaaaay to much crap som skrivs i tidningar.

Någon skrev också att oskyldiga visst skadas. Jag är inte speciellt "old-school" är inte äldre än 20 ännu och har bara varit med i knappt fyra år, men jag har under min tid hittils ALDRIG sett någon oskyldig bli skadad, och det säger jag inte bara för att jag vet att ni inte kan motbevisa mig utan det är verkligen 100% sanningsenlig fakta, det svär jag på.

Det som däremot händer, är att bilar, krogar osv går sönder. Detta är beklagligt och inget jag säger kan rättfärdiga det. Det jag däremot kan säga är att sådanna här händelser inte händer oftare än 2-3 gånger per år, jag vet, det är inte okey för det men är det värt att lägga ner 50-100 miljoner kronor per år (har läst att det rör sig TOTALT om sådanna summor, alltså vad klubbarna, polisen, och övriga samhället lägger tillsammans per år för att motverka huliganismen) för att stoppa att 2-3 krogars fönsterrutor går sönder per år, och kanske nått tiotal bilar?

Och JA allmänheten blir påverkad, någon stackare kanske får se den otroligt fasansfulla synen när ett 50-tal män brakar samman och slåss lite, det är förståss extremt obehagligt, frågan är om man verkligen kan leva vidare efter någon sån syn.. vad tror du?

"Är du så jävla blåst att du inte inser att folk i allmänhet inte uppskattar ert nöje och tycker att det är obehagligt?"

För att besvara det hänvisar jag till mitt förra argument, är det värt att lägga åtskilliga miljontals kronor för att folk ska besparas den synen som jag nyss beskrev.

Jag läste också idag i DN att Maria ungdom skulle behöva 80 miljoner kronor för att kunna bedriva den verksamhet som det finns behov till, i dagsläget får 20% av dom som kommer dit inte någon plats, skulle det inte va bättre att nästa år lägga pengar på det istället för att bespara några människor från att se några snubbar braka samman

Och för guds skull, klaga fan inte på min stavning, om jag har gjort nått stavfel så kan jag inte bry mig mindre.
Citera
2007-12-05, 19:29
  #787
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Text

Nu är jag igentligen inte för eller imot alls. Skulle nog ta fram en stol, en öl och titta på om jag så att ni veva ute på en äng/park. Det enda jag är imot är igentligen hela sporten fotboll, fy fan det är som en väckelserörelse.

Men du säger imot dig själv här. Att maria ungdom behöver pengar och sen nämner du miljoner som våldet kostar.
Lite motsägelsefullt.
Sen en annan grej så kostar ni vården tid och pengar. Samma sak med alla 1% det ska va så jääävla nice att vara cool och slåss. Men att sen komma lipandes och vilja ha hjälp. Ge fan i det, då har ni min respekt. Sen är det klart att oskyldiga hamnar i kläm om ni träshar en klubb/pup/resturang 100% av dom som är där är inte casuals och vålds junkies.
Det jobbar folk där och sitter säkert nån nisse som bara ville ha lite öl/mat.

Som flera har sagt håll det på nån äng långt bort i helvete å grina inte på ett sjukhus sen bara.
Citera
2007-12-05, 19:45
  #788
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Inte för att någon av er har ett skit med det att göra (vet inte varför jag ens orkar skriva det men jag gör det ändå) så har jag två jobb så bespara mig snack om att jag lever på socialbidrag.

Glöm inte att byta uniform mellan jobben bara. Du lär INTE bli populär på McDonalds om du kommer dit med Burger King-uniformen på dig.
Citera
2007-12-05, 19:57
  #789
Medlem
LEEROYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Men du säger imot dig själv här. Att maria ungdom behöver pengar och sen nämner du miljoner som våldet kostar.
Lite motsägelsefullt.
Oj... antar att jag inte är ensam om att verkligen inte förstå vad du menar...? Annars kan gärna någon förklara Han menar ju att pengarna bör gå dit ist, och inte bör läggas på att förebygga denna form utav våld....
och offT -snälla... 'imot'?

Förövrigt så måste jag nog ta maaac's parti i frågan. Vad han sysslar med på fritiden borde verkligen inte påverka hans arbetsliv, sålänge det inte gör så att hans arbetsinstats försämras, vilket jag förstått att den inte gör.
Och för övrigt, gäller det ni säger om att 'ja tänker fan inte jobba me nån kriminell jävel' även andra kriminella? T.ex. folk som laddar ner, skattefuskar, agar barn, sätter på döda, eller vad fan som helst? Eller är det bara fotbollshuliganer ni avskyr som pesten..?

Och faktumet att han själv som medverkande i DFG skriver att dom gång på gång försöker att styra upp bråken utanför städerna bör väl ge er en funderare? Om inte polisen hade satt helikopterspan på dom så hade varken ni eller jag vetat om att de inträffat, utan bara dom själva. Inga utav statens pengar hade anmälts, och ingen hade ens haft möjlighet att tycka att de är 'rätt eller fel'.

Men om vi tänker att de skulle skett på en äng, en fredagskväll ute i Bålsta eller något, ingen polis såg någonting, utan 40 personer slåss och sen är de över. Ingen polis, ingen media och inga övriga åskådare. Tycker ni även då att det är rätt att ge dessa personer sparken när dom kommer till jobbet kl 07:00 på måndag morgon?
Citera
2007-12-05, 20:01
  #790
Medlem
LEEROYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Glöm inte att byta uniform mellan jobben bara. Du lär INTE bli populär på McDonalds om du kommer dit med Burger King-uniformen på dig.

Du är en utav få personer som jag skulle kunna lägga i min 'Helt jävla vettlöst folk som har problem med att bilda en egen åsikt'-låda. Antagligen är väl du bara en annan wanker som inte ens gör hälften så mycket nytta för samhället än vad maaac gör. Varför lägga sig på den barnsliga nivån? Du framstår knappast som smart när du gör så. Och det antar jag att du vill... men jag förstår, man känner sig tuff när man har majoriteten av en FB-tråd med sig. Hoppas du förgyller någons dag med inlägget jag citerade. Minderbinder ftw!
Citera
2007-12-05, 20:02
  #791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEEROY
Oj... antar att jag inte är ensam om att verkligen inte förstå vad du menar...? Annars kan gärna någon förklara Han menar ju att pengarna bör gå dit ist, och inte bör läggas på att förebygga denna form utav våld....
och offT -snälla... 'imot'?

Förövrigt så måste jag nog ta maaac's parti i frågan. Vad han sysslar med på fritiden borde verkligen inte påverka hans arbetsliv, sålänge det inte gör så att hans arbetsinstats försämras, vilket jag förstått att den inte gör.
Och för övrigt, gäller det ni säger om att 'ja tänker fan inte jobba me nån kriminell jävel' även andra kriminella? T.ex. folk som laddar ner, skattefuskar, agar barn, sätter på döda, eller vad fan som helst? Eller är det bara fotbollshuliganer ni avskyr som pesten..?

Och faktumet att han själv som medverkande i DFG skriver att dom gång på gång försöker att styra upp bråken utanför städerna bör väl ge er en funderare? Om inte polisen hade satt helikopterspan på dom så hade varken ni eller jag vetat om att de inträffat, utan bara dom själva. Inga utav statens pengar hade anmälts, och ingen hade ens haft möjlighet att tycka att de är 'rätt eller fel'.

Men om vi tänker att de skulle skett på en äng, en fredagskväll ute i Bålsta eller något, ingen polis såg någonting, utan 40 personer slåss och sen är de över. Ingen polis, ingen media och inga övriga åskådare. Tycker ni även då att det är rätt att ge dessa personer sparken när dom kommer till jobbet kl 07:00 på måndag morgon?



Skön du e broshan. sätter mina tankar på papper.

Minderbinder, har läst ett par av dina inlägg i den här tråden och jag behöver väl knappast påpeka att du bara gör bort dig när du skriver sådanna inlägg.

Nej jag jobbar inte på varken Burger King eller MCdonalds, och jag har absolut ingenting emot folk som jobbar där heller som du verkar ha. Skriv inte mer i denna tråden är du snäll. Jag orkar inte ödsla min dyrbara tid på att svara på dina nonsens-inlägg. Hej då.
Citera
2007-12-05, 20:05
  #792
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Det är verkligen så otroligt tröttsamt att argumentera med folk som uppenbarligen inte vet ett skit om vad dom snackar om. Du tror inte att vi försöker få till det långt ute på obyggden för att inte störa allmänheten?
Jag kan dra upp många exempel på sådanna här typer av möten. Ett är tex under 2005 när vi mötte IFK Göteborg borta, då hade det annordnats ett möte mellan oss (DFG) och deras motsvarighet wisemen, det var tänkt att vi skulle mötas på en äng en bra bit utanför uddevalla. Men vad händer, jo, polisen spottar oss innan med hjälp av ett par polishelikoptrar och skickar sedan ut en enorm mängd med polispatruller som sedan avstyr bråket. Jag har inga exakta siffror på vad det här spektaklet kan ha kostat från polisens sida men jag utgår från att det var ett par miljoner i alla fall. Pengar som man hade kunnat lägga på betydligt viktigare saker som att tex motarbeta den organiserade brottsligheten med mc gäng osv som utbreder sig mer och mer i Sverige idag. (bara ett av många exempel där dessa pengar skulle passa bättre in)

Över huvud taget så känns det som att den enda anledningen till att ni hatar huliganer så otroligt mycket är för att ni läser waaaaaaaaay to much crap som skrivs i tidningar.

Någon skrev också att oskyldiga visst skadas. Jag är inte speciellt "old-school" är inte äldre än 20 ännu och har bara varit med i knappt fyra år, men jag har under min tid hittils ALDRIG sett någon oskyldig bli skadad, och det säger jag inte bara för att jag vet att ni inte kan motbevisa mig utan det är verkligen 100% sanningsenlig fakta, det svär jag på.

Det som däremot händer, är att bilar, krogar osv går sönder. Detta är beklagligt och inget jag säger kan rättfärdiga det. Det jag däremot kan säga är att sådanna här händelser inte händer oftare än 2-3 gånger per år, jag vet, det är inte okey för det men är det värt att lägga ner 50-100 miljoner kronor per år (har läst att det rör sig TOTALT om sådanna summor, alltså vad klubbarna, polisen, och övriga samhället lägger tillsammans per år för att motverka huliganismen) för att stoppa att 2-3 krogars fönsterrutor går sönder per år, och kanske nått tiotal bilar?

Och JA allmänheten blir påverkad, någon stackare kanske får se den otroligt fasansfulla synen när ett 50-tal män brakar samman och slåss lite, det är förståss extremt obehagligt, frågan är om man verkligen kan leva vidare efter någon sån syn.. vad tror du?

"Är du så jävla blåst att du inte inser att folk i allmänhet inte uppskattar ert nöje och tycker att det är obehagligt?"

För att besvara det hänvisar jag till mitt förra argument, är det värt att lägga åtskilliga miljontals kronor för att folk ska besparas den synen som jag nyss beskrev.

Jag läste också idag i DN att Maria ungdom skulle behöva 80 miljoner kronor för att kunna bedriva den verksamhet som det finns behov till, i dagsläget får 20% av dom som kommer dit inte någon plats, skulle det inte va bättre att nästa år lägga pengar på det istället för att bespara några människor från att se några snubbar braka samman

Och för guds skull, klaga fan inte på min stavning, om jag har gjort nått stavfel så kan jag inte bry mig mindre.


Men herrejävlar vad hjärntvättad du är. Seriöst, tror du själv på vad du skriver?

Visst, Maria Ungdom behöver pengar, det har du rätt i, men resten är rent försvar för era våldshandlingar.

1. Fattar du inte att antingen kostar det samhället miljoner i polisinsatser eller så kostar det samhället miljoner i vård eller andra samhällsinsatser.

2. Det var jag som skrev att oskyldiga drabbas, jag är en fotbollsälskande 08: a och har själv med egna ögon sett när små gäng misshandlat oskyldiga utanför Råsunda och inne i city. Har själv fått springa som en galning några gånger under de 20 år jag gått på fotboll, ibland har det varit jävligt nära att man blivit ikappsprungen och åkt på fetdäng. Om dessa grabbar tillhört Wisemen, DFG, KGB, Firman eller vad fan som helst har noll betydelse eftersom det är huliganism vi talar om.

3. Nästa gång kan vi väl komma hem till ditt föräldrahem och krossa några fönster, skrämma skiten av din familj och bränna er bil, det är väl ok? Det är ju bara en familj det drabbar.

4. Tycker du ska ta och åka till Krakow med dina sk. kompisar och stämma träff med huliganerna där, dom ställer väldigt gärna upp och boxas lite på en äng men håll er för fan ifrån svenska sjukhus och rehab efteråt.

Hoppas sannerligen inte att du jobbar hos mej för skulle jag få reda på att en så ambitiös (det verkar du vara) ung kille vill slänga bort sitt liv på sådana idiotiska saker som huliganism så skulle jag kalla det resursslöseri och be dej tömma skrivbordet omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in