2007-10-28, 00:22
Medlem
TarmTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokkuli
Grabben? jag är ingen liten grabb, över 20 är jag då är man ingen grabb längre.Jaha, så du och din grabb har blivit indragna i boxet eller?
Jag är varken huligan i verkligheten eller på internet, försökte bara stämpla in i ditt svennehuvud att den "vanliga" publiken består av detta folk, dom som lever sitt liv kring AIK, våld och fotboll har alltid varit tillsammans, ett sätt att ta ut sin ilska i, ingen har bett dina jävla snorungar att gå på matchen, stanna hemma om du är så jävla rädd att gå på matchen.

En mes är jag knappast heller, ALLT du gör är att dömma folk, läs vad du har skrivit dom senaste timmarna, och räkna hur många gånger du har dömt folk utan fakta. idiot

Du skolkade från svenska lektionerna förstår jag. Case closed.
Citera
2007-10-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarmTomte

Du vaknade upp ur dina hors-noddningar och insåg att allt du skrivit var urdumt och skyller genast bort dig på fursta bästa.
Citera
2007-10-28, 00:26
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:

Ouch.
Citera
2007-10-28, 00:27
Medlem
Sigge skoogs avatar
[quote=TopDawg]
Citat:

Du är underbar vet du det Katarina?

TIll moderatorn: Förlåt men det går inte att låta bli.
Nu har jag läst i genom denna tråd, och du vill gärna vara en av Firmans glada gossar, du ger sken av det! men eftersom att du är så förbannat aktiv så är du en gosse som vill så mycket bara, eller? Till saken i dag kan vi Stolta Djurgårdare bli Svenska mästare! sug på den!
Citera
2007-10-28, 00:30
Medlem
Man blir häpen över hur mycket dumt folk det finns. Sitta och försvara vuxna "karlar" som har som hobby att slåss, ja j-vlar... Pinsamt
Citera
2007-10-28, 00:34
Medlem
Elakt av Strix att göra reportaget på det sättet. Fanimej inte schysst nånstans.
Även om pedofiler skulle outas skulle folk inte göra ett skit.

Lite tankar kring "huliganer o kickers";

Varför kör ni inte bakom stängda dörrar mer? Känns som att snuten alltid hamnar i vägen? Dessutom skulle ni slippa kameror.

Ibland när jag tittat på spektaklen kring match så fattar jag inte varför grupperingarna inte bara skiter i snuten... har konstaplarna på allvar koll på läget? Inte kan dom väl räcka till för att stoppa er?

Det här larvet med att stå och hetsa mot snuten efter match tycker jag är toktöntigt. Det kan väl inte va tuffa grabbar som gör det?

Nej, jag respekterar er som slåss på ett schysst sätt. Det verkar faktiskt ganska spännande och vara en tight grupp som ställer upp för varandra.
Men snälla...

/AIK
Citera
2007-10-28, 00:41
Bannlyst
[quote=Sigge skoog]
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Nu har jag läst i genom denna tråd, och du vill gärna vara en av Firmans glada gossar, du ger sken av det! men eftersom att du är så förbannat aktiv så är du en gosse som vill så mycket bara, eller? Till saken i dag kan vi Stolta Djurgårdare bli Svenska mästare! sug på den!

Nej. Och åter nej. Jag vill verkligen inte vara en av firmans glada gossar. Det gör ont att få spö, visste du det? Jag undviker det helst. Dessutom köper jag inte dagens supporterkultur i den delen, eller vad man ska kalla det rakt av heller. Men jag försvarar dom gärna eftersom de ligger så nära mig själv och hur jag var när jag var ung. Du vet innan "firmor" fanns. Du vet BA, då BA inte var klapp och klang utan ett ganska stort problembarn i sverige med kravaller och raseri.

Men jag tror inte att du riktigt vet vad fan du snackar om så så jag är tveksam till att kasta fler pärlor faktiskt. Men visst, jag vet vilka de här snubbarna är och jag tror eller faktiskt VET att jag är en av de få som skulle våga kliva på Östra Övre och snacka med dom.

Ni andra är bara patetiska och tragiska jävla tangentbordsriddare som inte har nåt att komma med ute i det verkliga livet. Fegisar, ryggradslösa syltryggar är ni.
Citera
2007-10-28, 02:31
Medlem
Herregud... jag som lovat mig själv att inte börja skriva om fotbollsvåld här eller någon annanstan heller för den delen. Kan fan inte hålla mig när oinsatta personer kommer med sina hjärntvättade moralpanikargument.

Någon skrev att han va livrädd för att gå från matchen med sin son.
Tror du på fullaste allvar att NÅGON skulle röra ett barn om han så gick o skrek "hata AIK" förbi hela östra och genom vimlet bakom norra läktaren? Skulle aldrig hända. Inte ens en 25-åring i djurgårdströja skulle få stryk om han tog samma väg och höll en låg profil. Det är mycket säkert att gå på fotboll i hela Sverigen nuförtiden.

Varför? För att firmorna aldrig rör "vanliga" supportrar (om de inte börjar veva förstås). Firmorna letar uteslutande efter likasinnade. Det låter säkert konstigt i många öron men tack vara firmorna och de moderna huliganerna så är det ofarligt för vanliga fans och barnfamiljer att gå på fotboll nuförtiden. Vet att folk kommer ha invändningar mot det här men det är fakta. Sen är ju förvissa ingen plats där det rör sig 20-30 000 personer varav många har förtärt alkohol helt befriande från allt stök, varken konserter, demostrationer eller fotbollsmatcher.

De som skrämmer bort folk, och då kanske i första hand barnfamiljer är media. Deras krigsrubriker efter en kastad flaska eller lite hets mellan ett par supportergrupper gör folk rädda i onödan och det är detta som skrämmer bort de svaga och rädda. Media är fotbollens största fiende även om jag såklart inser att uppmärksamheten i media kring själva matcherna o.d. är livsviktigt för sporten med.

Kan hålla med om att det under högriskmatcher ibland kan vara lite stökigt vid södra läktaren efter matcherna men då är det så enormt många poliser där så det blir mest lite hets, och hur svårt är det ifall man är helt förskräkt över ifall ens 9 åriga son skulle råka se nån liten våldssekvens eller höra lite svordommar och hatramsor att helt sonika strunta i att gå förbi södra läktaren vid dessa matcher? Sätt er på Norra övre då och lämna arenan åt andra hållet om det nu är så hemskt. Eller ta en liten omväg. Herregud sånt där jävla överbeskyddande av sina söner leder bara till att de blir veklingar som inte kan hantera de farliga situationer som dyker upp senare i livet. En pojke som lär sig hantera problematiska situationer lär sig oxå hantera dem bättre senare i livet när han garanterat kommer ställas inför svåra val och situationer. Nu snurrade jag iväg ganska långt från ämnet men har fortfarande inte sovit på länge, snart 2 dygn nu, kanske e dags att gå och lägga sig.

Ser att medans jag slaffsade ihop den här något snurriga texten så svarade topdawg lite "åt" mig i sitt förra inlägg.

Du som frågade om varför dom inte skiter i snuten och kör endå (elefantsjuk lr va du hette). Då blir det genast rubriserat som våldsamt upplopp och därmed oxå risk för väldigt hårda straff. Sen har firmorna inget egentligt intresse att sopa snuten, trots deras sadistiska behandling av "ligisterna" även om det ibland kan bli lite konfrontationer med dom. Konfrontationer är egentligen ett fel ordval. hade varit bättre att skriva att grabbarna ibland kan bli ganska ordentligt misshandlade av polisen och det handlar då om ett ganska kraftigt och fegt övervåld. Fotbollsligister är ju julafton för sadistiska poliser där de kan misshandla folk hur mycket som helst i stort sätt utan att få någon anmälan imot sig. Som alla antagligen känner till så är fotbollsgrabbar inte direkt benägna att springa till snuten för att göra anmälningar som till skillnad från ex. AFA-demostrationer och liknade där anmälningarna haglar för minsta batongslag mot personerna. Egentligen skulle de kanske börja med det, men då bär emot riktiga män som inte vill ha eller behöver polisens hjälp så är det ovanligt att misshandlade grabbar anmäler polisen för deras brutala och ofta oprovocerade övervåld. Såg oxå att du frågade varför snuten så ofta stoppar grabbarna från att göra det de vill, slåss... svaret är att snuten är bra på det de gör och har bra koll på grupperingarna.

Suck, nu såg jag ytterligare än person som tror sig veta vad fotboll handlar om. OK som den gode samhällsmedborgaren jag är ska jag upplysa även dig Berra721:

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.footballnetwork.org/dev/communityfootball/images/violence_hooligans.jpg&imgrefurl=http://www.footballnetwork.org/dev/communityfootball/violence_history_of_violence.asp&h=230&w=300&sz=25 &hl=sv&start=234&tbnid=2h5lXHmPUzyW8M:&tbnh=89&tbn w=116&prev=/images%3Fq%3Dhooligans%26start%3D220%26gbv%3D2%26n dsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26sa%3DN

Jävlar vad den länken blev lång men hoppas att den kan öka något av förståelsen att fotboll och ett visst våld hör ihop, va inte avundsjuk för att du inte har vad som krävs i mod och hjärta, se så, tillbaka till speedwayen eller någon annan plastsport utan själ och passion. Rör inte våran fotboll, den ska inte anpassas efter folk som ser den som underhållning utan den ska vara det den alltid har varit: ett hårt spel för passionerade supportrar både på och utanför planen.
Citera
2007-10-28, 02:48
Medlem
Föresten... "Klevis", du har PM.
Citera
2007-10-28, 03:02
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Nej. Det är inte BS. Det är fakta. Jo man kan styra undan hetsen. Jo man slipper faktiskt hamna i bråk om man inte vill. Om polisen röjer i en eller tretton timmar spelar ingen jävla roll.

Du pratar strunt och du borde kolla på tv istället om det nu är så farligt. Du påstår själv att det är farligt men tar ändå med grabben på match? Eller missade jag nåt? Vilken säkerhet är det polisen ska garantera? På vilket sätt ligger en farsa/morsa som tar med barnen på fotboll i riskzonen att råka ut för våld menar du?

Det är väl sådana kanelbulledoftande sanktanmorsor som du som tyvärr kommer att utgöra fotbollspubliken om några år. Helvete.
Jag måste faktiskt hålla med TD (!), det är relativt säkert att gå på match idag med sin familj eller sina barn.
Att det därimot finns många snustorra kärringar och gubbar som hetsar upp sig i trosan över att folk slåss med varandra på förutbestämda platser vilket aldrig är inne på arenan är ju en annan sak.

Därimot kan jag förstå varför folk blir upprörda över den enorma kostnad som dessa kickers står för.
Det är en liten grupp som kostar enorma pengar för samhället, 800.000kr för att bevaka en fotbollsmatch är ju faktiskt ganska horribelt. Det räcker till många vårdplatser det.
Så visst kan jag förstå att folk är förbannade när som vanligt en liten klick "förstör" för en större.

Jag kan också förstå de som lever det här livet med matcher och "matcher" inom matchen.
Att man slåss och sedan kikar på fotboll, men det ska inte behöva kosta 800papp, något som förstorats och blåsts upp av både media och vissa klubbar samt polis.
Ganska patetiskt egentligen, vi snackar inte fotbollshuliganer 1986 här, när man brände kyrkor och var ett gäng fulla pöbelbönder som drev runt och slogs med julgranar och allt som kom i ens väg.
Vi snackar om folk som vill slåss med andra människor på lika villkor, varför ska det vara så oerhört motbjudande.

Jävla moralpanik från vissa håll kan jag tycka.
Citera
2007-10-28, 05:14
Medlem
Vi lever ju i ett land med Demokrati så om dessa firmor ska finnas och slåss i klubbens namn tycker jag att klubbarna med suportrar i fråga ska få bestämma hur de vill ha det. De har ju inte driekt gjort några jätte utspel med ut med packet? Vem vet de kanske tycker de är bra att de fins och skapar en bra "stäming*" enligt de även fast de säger till media nää sånt gillar vi inte sånt får man sätta stopp för. ..
sen att de kostar pengar är väll inte bra men mycket annat skit kostar pengar och kanske inte rätt ända att börja i. För polisenera får ju lite kravall träning även fast de kanske är felaktigt och ingen träning alls så får de ju komma ut och banka lite på svensson...
Kanske de lär sig lite till nästa Göteborgskravall hur de ska göra för att snabbt slå ut bråket.
kanske naivt och korkade tankar av mig de här men de är i alla fall inte hur andra tänker som jag se de? hej

*en bra stäming för en hel del kan ju va att skrika dommarjävel. Stormma plan och tända lite bengaler.
Citera
2007-10-28, 09:09
Medlem
Den här aspekten som en del kör med att man inte kan hänga ut våldtäktsmän och pedofiler på det här sättet därför att dessa då skulle vara tagna utav daga innan solen gått ner är jag lite fundersam över om det argumentet verkligen håller.

Hur många pedofiler/våldtäktsmän mördas egentligen i Sverige varje år enkom av den anledningen att de är just våldtäktsmän/pedofiler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in