2008-04-26, 00:16
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Hur DFG ställer sig till DIF säk får du nog bäst svar på genom att läsa på deras egna sida http://www.dfgsthlm.com/blog/index.php

Att AIK var helt utanför bråk igår stämmer inte, nej. Men de vidriga övertrampen stog nog nästintill bara OV och polisen för.

Ett klipp med bosse lundqvuist och någon ur järnkaminerna(?)
http://www.svenskafans.com/fantv/clip.asp?id=5767
Illa, men är jag dum i skallen/naiv som tycker att JK, tillsammans med Bosse och de andra, kan "lösa" detta och försöka hålla DFG utanför?

Visst, en utopi men dock...
Citera
2008-04-26, 00:24
Medlem
Dieter_Ks avatar
Jag orkar inte klippa och klistra, men snabb kommentar till det övriga. Ungdomar har alltid organiserat sig i gäng och slagits. Just nu uppmärksammar media fenomenet med firmor och då söker sig bråkmakarna dit istället. Det är inte ett fotbollsproblem, utan ett samhällsproblem som tar sig uttryck genom en koppling till fotboll. Snart är denna fluga över och då bråkar de i andra former igen. Minns tex alla skinnheads och kickers på 80 och 90-talet? Faktum är fortfarande att det är mycket lugnare kring matcherna nu än för så lite som tio år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Nej, jag är inte med dig. I upplysta tider ska vuxna människor kunna se en helhetsbild, väga för- mot nackdelar, och inte förklara en misshandel med att "jag är ju som mina förfäder" typ...jag tycker inte det håller, sorry. Det är en tänkbar del av någon sorts förklaring men dock inget försvar.

Man skulle ju, om så, kunna sitta här och faktiskt försvara DIF Säk med att de "ville gott men överreagerade lite" och så verkar ju inte fallet ha varit?

Mitt syfte har aldrig varit att försvara, utan att just förklara. De enda jag försvarat är de oskyldiga som genom provokation betett sig illa. Inte själva handlingen, utan orsaken till den.

Självklart borde människor inte mörda, våldta, köra rattonyktra, fuska med skatten osv. Men tror du på fullaste allvar att vi någonsin kommer uppnå det? Därför har vi polis och ordningsvakter som ska skydda oss oskyldiga. Det är hela min poäng. DE är anställda för att veta bättre. DE har betalt för att föregå med gott exempel. Inte för att provocera fram mer bråk och slå oskyldiga.
Citera
2008-04-26, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
jag har precis kommit hem efter tjänstgöring i solna som ordningsvakt.

efter att ha jobbat i 9 år på matcher så tog den här priset i våld ! fan har vevat med aspen så många gånger jag har ont i axeln haha och t shirten kunde man vrida ur svetten efter.

tack aik och djurgården som bjöd upp till denna tillställning och visa dom är solklart dom jobbigaste lagen för polisen att hålla reda på.

lite synd om dom som vart skadade men ger man sig in i leken får man leken tåla.

ps. var polisen 2a eller 3a på alla saker som hände ikväll eller ? haha

Passa på och njut, du kommer garanterat inte få det lätt framöver. Man ska inte ta sig vatten över huvudet du vet.

Undrar även varför ni endast går loss på julgranar och småtjejer? Får du ståkuk då? För kliva mot grabbar har ni aldrig vågat, då brukar det sluta med att ni springer med bromsspår i kallingarna snabbare än ni hunnit få fram teleskoperna.

As som dig är, och har alltid varit, ett sant nöje att få sopa på rejält. Ni är tuffa i grupp, fram tills det smäller på riktigt, då springer ni som små harar, och har alltid gjort. Kommer bara bli ännu skönare i framtiden att klippa er efter att ha läst ditt jävla pajasinlägg.

DFG: Se till att klippa dom här asen en gång för alla nu. Ni har mina fulla sympatier.
Citera
2008-04-26, 17:33
Medlem
Dsfhs avatar
Föredetta HIF SÄK som kan finnas innom DIFs dito nu som kanske kan hjälpa identifieringen av dessa fittor http://ankdammen.awardspace.com/

Citat:
Magnus Öhrman är även kritisk till Djurgården Säkerhet som anställt det aktuella vaktbolaget, trots uppgifter om att de tidigare arbetat för Hammarby men fått det kontraktet uppsagt på grund av övervåld.

En initierad källa inom Hammarby IF bekräftar för Sportbladet att klubben
tidigare använt sig av en del av de vakter som fanns på Råsunda i torsdags.

Varför arbetar ni inte med dem längre?
– De födde fler konflikter än vad de löste, säger källan.
Senast redigerad av Dsfh 2008-04-26 kl. 18:11.
Citera
2008-04-26, 18:52
Medlem
SanTiagos avatar
Hehe, kom igen.
Har DFG någonsin löst något?
Citera
2008-04-26, 19:58
Medlem
Nina Hartleys avatar
AIK Y Vs. Malmö Y idag: http://www.jnytt.se/Read__15609.aspx

Vinst till Malmö viskar fåglarna...
Citera
2008-04-26, 22:09
Medlem
Dreamons avatar
Det här ju en tråd om firmor och dess leverne. Inte är väl galna vakter på Råsund en firma? Kan ni inte starta en egen tråd i stället för att lusa ner den här?
Citera
2008-04-27, 00:26
Medlem
Revoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
AIK Y Vs. Malmö Y idag: http://www.jnytt.se/Read__15609.aspx

Vinst till Malmö viskar fåglarna...

Varifrån har du hört att Malmö vann?
Citera
2008-04-27, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoil

hörde samma sak av forna sbc killar försökte höra runt bland sthlms lagen för att kolla om dom hört något men om det nu hänt så måste man ju gratulera mff. sen om det är yngsta tvekar jag på ... yngre/yngsta är iaf budet jag fått ifrån malmös sida

edit*

Citat:
Ursprungligen postat av SS-MFF
Kan rapportera att a(j)ik yngsta åkte å det grövsta i dag mot Malmös yngre nere i JKP..

Jag ger a(j)ik chansen att säga sitt först innan vi säger sanningen så varsågoda att replikera...

mvh Han som hör allt..

Citat:
Ursprungligen postat av SS-AIK
Jaha, det låter som att AIKs yngsta åkt mot Malmö, i Jönköping. Om jag har förstått det rätt så var det helt utan polisinblandning, vilket verkar vara en relativt gångbar melodi i år då i princip samtliga AIK-samlingar har undgått polisen.
Senast redigerad av Speedway 2008-04-27 kl. 07:38.
Citera
2008-04-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoil

Står det på sverigescenen.
Citera
2008-04-27, 20:35
Medlem
mx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkcaml
Står det på sverigescenen.

Jasså gör det?? Men då måste ju AIK vunnit fighten?? Inget som skrivs på SS är ju sant, det har ju flera stycken gjort klart sen länge... haha.. sannslöst.
Citera
2008-04-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mx2
Jasså gör det?? Men då måste ju AIK vunnit fighten?? Inget som skrivs på SS är ju sant, det har ju flera stycken gjort klart sen länge... haha.. sannslöst.

Du mår inge bra va!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in