2007-08-05, 01:37
Medlem
Made of stones avatar
Sen det här med kriminalitet i dessa grupper. Dom flesta har väl vanliga kneg som dom går till, och lever i vardagen som vilka Svenssons som helst. Bara det att vid matcherna, så fightas dom med motståndarna..
Citera
2007-08-05, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AT4

Det handlade - förutom Göteborgs-huliganer - om personer från Karlstad med anknytning till Boltic-klacken och om lokala förmågor i form av degerforsare och karlskogingar.

Har Boltic en klack??!! Laget snittar väl inte mer än ett par hundra åskådare på sina hemma matcher.
Citera
2007-08-05, 06:29
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Sen det här med kriminalitet i dessa grupper. Dom flesta har väl vanliga kneg som dom går till, och lever i vardagen som vilka Svenssons som helst. Bara det att vid matcherna, så fightas dom med motståndarna..

Bland de äldre grabbarna ja, men majoriteten av alla dessa "grabbar" därute har knappt fyllt 20, flera pluggar el bor hemma. Många äldre vevar än men de flesta spar sig till stora matcher el "högtider". Annars förutom grabbarna i dif är många äldre ganska framgångsrika inom sitt, gott om egen företagare etc
Gör man ett tvärsnitt over gnaget bajen o ifk så ser man att det inte är några socialsbidragstagare direkt...

/B
Citera
2007-08-05, 09:54
Medlem
slitagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombjack
IFK Göteborg

AIK
Firman Boys
Young Boys
Baby Boys
YYY (Yngre yngre yngst)

Okej, kan någon generalisera åldern på dessa grupper för mig? 3st har ju något med ungdomlighet att göra. Jag menar YYY hur gammal är man då, 12?
Citera
2007-08-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongo_guran
Så vad är då meningen med alla 500 trådar om mcklubbar, kriminella i borås och fan vet allt?

Jo att kunniga ska sitta o skryta om hur mycket de kan och hur "tunga killar" de känner.

Om alla ska sitta o googla och söka artiklar på frisim behöver vi ju inte ha nått forum.

Okej, ska du sitta här och skryta då. Nej jag tycker absolut att trådskaparen kunnat läsa Svenska Huligan tråden 2006 eller 2007.
Citera
2007-08-05, 12:55
Medlem
Ska man prata om elaka busar, får man inte glömma det här gänget som följer Blåvitt: http://www.ingbritt.com/blandat/helsingborg.html. Den överlägset tyngsta ligan i svensk fotboll.
Citera
2007-08-05, 12:59
Bannlyst
Spökligan är ju annars legendarisk.
Citera
2007-08-05, 16:30
Medlem
bajenvrak-sluta snacka massa jävla skit. genomsnittsgrabben är alltså yrkesmässigt framgångsrik? dröm sött och somna om, ingen firma har en sådan generell klasssammansättning.

sen allt ditt jävla snack om att firmorna är eliten, vad fan handlar det om? alla som inte är tvättäkta grabbar är mindre värda? vilket jävla spån du verkar vara, tråkigt på en bajare!
många grabbar följer lagen med hjärtat, men det gör ju för fan andra också, och hymla fan inte med att många grabbar inte ens går på matcherna.
Citera
2007-08-05, 17:12
Medlem
TearZdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadig
bajenvrak-sluta snacka massa jävla skit. genomsnittsgrabben är alltså yrkesmässigt framgångsrik? dröm sött och somna om, ingen firma har en sådan generell klasssammansättning.

sen allt ditt jävla snack om att firmorna är eliten, vad fan handlar det om? alla som inte är tvättäkta grabbar är mindre värda? vilket jävla spån du verkar vara, tråkigt på en bajare!
många grabbar följer lagen med hjärtat, men det gör ju för fan andra också, och hymla fan inte med att många grabbar inte ens går på matcherna.
va hade du förväntat dej av en bajare egentligen? deras mest framstående supporter e ju självaste tomten:
Citera
2007-08-05, 18:21
Medlem
Pr0_s avatar
Försök hålla lite nivå på denna tråd.
Citera
2007-08-05, 22:12
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadig

Oj oj oj, här slår vi på stort. Är du ens torr bakom öronen... Ifrågasätt gärna vad du inte tycker stämmer men kom inte o säg att jag snackar skit alt verkar vara ett spån. Vi får skilja på majoriteten av grabbarna samt den du kallar genomsnittsgrabben bland de äldre(alltså den första generationen av grabbar idag mellan 30-40år). Majoriteten av alla fotbollsgrabbar är inget, har aldrig påstått att dessa skulle vara särskilt framgångsrika vad jag avsade var bland äldre grabbar. Bland dessa kan du inte sticka under stol att de flesta har lyckats ganska bra i livet, iaf inte om du nu verkligen vet vilka de är vilket jag inte tror att du gör... Lägg fram fakta för dina påstående så skall jag lägga fram fakta för mina, gör detta annars knip!

Har aldrig påstått att julgranar som du är mindre värda, skulle aldrig nervärdera en gran de flesta av dem är hur sköna som helst. Bara det att när det väl kommer ngn som inte gillar tex bajare, ja då är "du o de dina" de första som springer upp på läktaren o skriker "ni skall akta er för bajen". Vi andra står kvar samt står upp för färgerna, så att du kan bära dina i lugn ro.. Get it? Så gott som alla firmakillar går på matcherna, vart fick du det ifrån, bland de mest aktiva går de som kan, resten av grabbarna är portade. De äldre ser man oftast inte då de inte står i klacken längre, dessa finner man oftast numera på familjeläktaren förutom de som av ngn konstig anledning finns att finna i vipsektionen.

Så där ja snäckan, alea jacta est, så bring it on...

/B
Citera
2007-08-05, 22:35
Medlem
poojks avatar
smd e ju ingen firma men dom håller bajen vid liv, nån kanske har lite mer historik om den supporter klubben =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in