2007-08-04, 05:53
Medlem
bajenvraks avatar
Fritt fram att utveckla tråden så länge den hålls saklig, tror mig kunna svara ganska bra för firmakulturen. Fråga ovan, ja numera filmas det mesta, det är de som ligger till grund för all skit du ser på youtube etc

Ang krimi, förutom det som hör till "sporten" dvs misshandel våldsamt upplopp samt narc är inte kriminaliteten särsklit utbredd. Skulle vara bland vissa äldre bajen o ifk då. Bland yngre enbart ovan om ens de...

/B
Citera
2007-08-04, 06:29
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombjack
Malmö
Sky Blue Crew
MFFY

SBC finns väl inte längre? De bytte väl namn till True Rockers? Många av de yngre kallar sig dessutom för Malmö Jugend numera.
Citera
2007-08-04, 07:03
Medlem
Sidhellacopters avatar
Wisemen är fittor som jag tycker verkar bra.
Citera
2007-08-04, 10:00
Medlem
Ni får inte glömma GÄRNINGSMÄNNEN som är Sveriges hårdaste firma.
Skål för GM!

GAIS
Citera
2007-08-04, 10:44
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Den här tråden borde väl slås samman med: http://www.flashback.org/showthread.php?t=524137

Handlar ju om nästan precis samma sak.
Citera
2007-08-04, 12:59
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Fritt fram att utveckla tråden så länge den hålls saklig, tror mig kunna svara ganska bra för firmakulturen. Fråga ovan, ja numera filmas det mesta, det är de som ligger till grund för all skit du ser på youtube etc

Ang krimi, förutom det som hör till "sporten" dvs misshandel våldsamt upplopp samt narc är inte kriminaliteten särsklit utbredd. Skulle vara bland vissa äldre bajen o ifk då. Bland yngre enbart ovan om ens de...

/B

Hej,
Misstänker att du av och till deltar i deras aktiviteter....
Om man kollar in firmornas hemsidor verkar det som om firmakillarna menar sig tillhöra någon form av elit. Upplever ni det så? Varför? Vad har ni för åsikt om 'vanliga' supportrar?

I synnerhet på SS verkar FB ibland vilja diktera hela klackens inställning och beteende i vissa frågor. Hade jag varit vanlig 'julgran' hade jag nog blivit liiiite provocerad av detta.
Citera
2007-08-04, 18:24
Bannlyst
Även Norrköping, Linköping, Västerås, Örebro och Karlstad/Boltic har grabbar.
Citera
2007-08-04, 18:57
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tips-forslag
Även Norrköping, Linköping, Västerås, Örebro och Karlstad/Boltic har grabbar.

Förvisso, men ändå i jämförelse relativt små och nya sammansättningar av killar. Får se lite om något år, vilka som faktist stagnerat som en erkänd 'firma' och vilka som inte har det.
Citera
2007-08-04, 19:09
Medlem
AT4s avatar
Örebro verkade på gång för några år sedan, men verkar stå stilla nu när de är tillbaks i allsvenskan. Var stort pådrag i Degerfors i dag när vi åkte igenom .
Citera
2007-08-04, 20:04
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Hej,
Misstänker att du av och till deltar i deras aktiviteter....
Om man kollar in firmornas hemsidor verkar det som om firmakillarna menar sig tillhöra någon form av elit. Upplever ni det så? Varför? Vad har ni för åsikt om 'vanliga' supportrar?

I synnerhet på SS verkar FB ibland vilja diktera hela klackens inställning och beteende i vissa frågor. Hade jag varit vanlig 'julgran' hade jag nog blivit liiiite provocerad av detta.

En dag för många år sen när firman precis hade börjat ta form skulle vi spela gnaget på råsunda. Jag o vän kliver av tåget i solna med varsin halsduk. Firman står där, vi får frågan om vi är bajare, man fattade vart det skulle sluta, vi sa ja o fick varsin smäll o en spark där bak, hade vi sagt nej hade de pissat på oss. Den dagen tog jag ett beslut att aldrig mer ta stryk bara för att jag är bajare o det inkl all skit. Nästa gång åkte jag med grabbar som tänkte som jag dvs ingen skit allt för bajen o på den vägen är det....

För att svara på din fråga, ja vi är eliten. Vi står när julgranarna faller, vi är lagets kärna o brinner för det varje dag. Laget är mer än en tröja o vi är beredda att offra mycket. Därför är vi en elit som står över alla andra supporters, då de sällan tar ngt el är villiga att stå upp för ngt när det krisar skall de sitta i båten. Inte ofta men dikterar vi ngt skall det följas om de vill visa sig på arenan igen. Granarna är lika viktiga som vi för laget, de är pulsen, men det är vi som är hjärtat o hjärnan Svarade jag på frågan där.

mvh
B
Citera
2007-08-04, 20:46
Medlem
AT4s avatar
från kanon.se

Det blev bråk mellan två huligangrupper innan matchen DIF-Örgryte lördag.
Två grupper hade gjort upp om att träffas och slåss innan matchen.

Redan tidigare under veckan fick polisen indikationer på att två gäng huliganer (samlingsbeteckning för puckon som saknar idrottsintresserade men gillar våld) skulle träffas och slåss i samband med mötet Degerfors-Örgryte.

Det handlade - förutom Göteborgs-huliganer - om personer från Karlstad med anknytning till Boltic-klacken och om lokala förmågor i form av degerforsare och karlskogingar.

Polisen hade en god beredskap lördag.
Från Göteborg kom supporterpolis som var på plats i Degerfors flera timmar innan matchen och när huliganerna från Karlstad startade resan österut lämnade polisen där information till kollegerna i Örebro län.

Vakthavande befäl i Örebro kallade in en patrull som skulle ha börjat jobba först lördag kväll för att ha en beredskap.
Hos polisen hade man däremot av naturliga skäl ingen aning om var och när låtsasfansen skulle puckla på varandra.

Det blev emellertid inte mycket av det uppreklamerade bråket.
Innan matchen stötte två grupper snabbt ihop på den fotbollsplan som ligger nära gångbron över Letälven på Bruket.
En snabb fajt mellan grupperna hann det bli och när vittnen kom till platsen kunde man konstatera att en person låg kvar efter bråket.

Det slutade, ur polisiär synvinkel, i ett intet eftersom ingen anmälan och inte heller någon rapport från polisen om misstänkt brott upprättades.

(Publ. 070804 kl. 20.02) Tillbaka till
Citera
2007-08-04, 22:47
Medlem
Made of stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombjack
IFK Göteborg
Wisemen
GYD (Gothenburg Youth Division)
YCG (Youth Crew Gothenburg)

Djurgården
DFG (Djurgårdens fina grabbar)
DMG (Djurgårdens mindre grabbar)
DY (Djurgårdens yngre)

Hammarby
KGB (Kompisgänget Bajen)
Bajen Baby Squad

AIK
Firman Boys
Young Boys
Baby Boys
YYY (Yngre yngre yngst)

Helsingborg
Frontline
HBG Yngre

Malmö
Sky Blue Crew
MFFY

GAIS
Gärningsmännen (GM)
GAIS Yngre

Resten är väl inte värt att nämna...

Men killarna i Young Boys är väl vid det här laget ihopslagna med Firman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in