Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Hej,
Misstänker att du av och till deltar i deras aktiviteter....
Om man kollar in firmornas hemsidor verkar det som om firmakillarna menar sig tillhöra någon form av elit. Upplever ni det så? Varför? Vad har ni för åsikt om 'vanliga' supportrar?
I synnerhet på SS verkar FB ibland vilja diktera hela klackens inställning och beteende i vissa frågor. Hade jag varit vanlig 'julgran' hade jag nog blivit liiiite provocerad av detta.
En dag för många år sen när firman precis hade börjat ta form skulle vi spela gnaget på råsunda. Jag o vän kliver av tåget i solna med varsin halsduk. Firman står där, vi får frågan om vi är bajare, man fattade vart det skulle sluta, vi sa ja o fick varsin smäll o en spark där bak, hade vi sagt nej hade de pissat på oss. Den dagen tog jag ett beslut att aldrig mer ta stryk bara för att jag är bajare o det inkl all skit. Nästa gång åkte jag med grabbar som tänkte som jag dvs ingen skit allt för bajen o på den vägen är det....
För att svara på din fråga, ja vi är eliten. Vi står när julgranarna faller, vi är lagets kärna o brinner för det varje dag. Laget är mer än en tröja o vi är beredda att offra mycket. Därför är vi en elit som står över alla andra supporters, då de sällan tar ngt el är villiga att stå upp för ngt när det krisar skall de sitta i båten. Inte ofta men dikterar vi ngt skall det följas om de vill visa sig på arenan igen. Granarna är lika viktiga som vi för laget, de är pulsen, men det är vi som är hjärtat o hjärnan

Svarade jag på frågan där.
mvh
B