Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Vad hände mellan Sverige och Danmark? Hörde att det blev bråk i Köpenhamn och att det var mest Svenskar inblandade!
En del pubstormningar med resulterande "sitta-i-tåg", lite rusningar i gränderna, spontana småbox osv var vad jag såg.
Noterbart var julgranarnas sug på box vid Camp Sweden på Nyhavnstorg. En staty föreställande en soldat på en häst (ingen aning om vem) smyckades ut i blågult i bästa julgran-stil. Ett knippe danska ungdomar (med palestinasjal) får för sig för att klättra upp på statyn för att ta bort utsmyckningen och hänga dit danska grejer istället. När de svenska julgranarna får syn på detta så haglar ölburkar och flaskor, dansken går då ner från statyn. Första svensk att tillrättavisa dansken är en 18-årig wannabe i vit SI-tröja (självklart uppbackad då det var 1000 svenskar vs 5 fjuniga pölser) med lite slagsmål som följd. Det konstiga var att ingen polis fanns i sikte på ett bra tag...
Fråga mig inte vad jag gjorde i "Camp Sweden" då jag egentligen avskyr skiten; bara massa drängfulla bönder med pippi-peruk.