2008-10-01, 15:49
Medlem
inte för att jag bryr mig men...

"Det är ingen som har tryckt in en smällare i munnen på henne, men hon kände hur en smällare rörde till mot läppen och hon till med kände smaken av krut."

Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
...men det är fortfarande en jävla sopa som har FÖRSÖKT trycka ner en tänd smällare i munnen på tjejen.

Det står ju att den åkte förbi och bara rörde till hennes läpp, alltså att den var tänd och träffade henne när den åkte iväg. Det står även att det inte är klart om det var riktat mot henne eller om det bara råkade träffa henne. Om någon skulle försöka trycka ner en tänd smällare i munnen så skulle det nog vara ganska klart att det var riktat mot henne.

Så tolkar jag det iaf men skit samma.
Citera
2008-10-01, 16:29
Medlem
jckeis avatar
Jag är inte alls insatt i det här med firmor, jag har bara läst lite på olika firmors hemsidor osv, men... Sen när började man klä ut sig till AFA aktivister och kasta stenar på poliser och mot vanliga supporters?
Jag gick in och läste på en helsingborgshemsida och läste om hur de verkligen skröt om hur de "kastar in stora stenar mot folkmassor med vanliga fans". Verkligen tufft.

Det var också ganska roande att läsa om deras "box", samtliga är givetvis enorma vinster eller så går det "jämt ut", enligt dem själva. Men när man går in och läser på lite mer oberoende hemsidor så framgår det i själva verket att det jämna slag är riktigt stora underlag och vinsterna inte alltid är vinster.
Det påminner mig om när jag var tonåring och var ute i svängen. Alltid var det en massa felaktiga rykten och den som fått styrk ville ogärna erkänna det. Saken är ju den, då var man en lite unge. Ni är för fan vuxna.

Jag tyckte innan att det var okej att firmorna slåss mot varandra. Det drabbar ju ingen utomstående, men efter gårdagen har det gått upp för mig att så kanske inte alls är fallet. Är det bara helsingsborgs firma som ger sig på civila eller sysslar de övriga firmorna också med det?
Citera
2008-10-01, 16:30
Medlem
mx2s avatar
Det är i huvudsak inte grejer som skall förstöras. Det är fienden. Om grejer DÅ förstörs i tumultet är en sak. Men enbart vandaliserande finner jag ingen poäng i. Jävligt märklig taktik från HIF med kan jag tycka. Då man med tanke på beteendet på tåget absolut kommer ha ordningsmakten i hälarna från start. Är det inte något som bör undvikas då intresset för att få till box mot RIVALISERANDE liga borde vara stort?

Nu hade man nog haft polismyndighetens öga på sig från start ändå kanske. Men kom igen.
Citera
2008-10-01, 16:34
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mx2
Det är i huvudsak inte grejer som skall förstöras. Det är fienden. Om grejer DÅ förstörs i tumultet är en sak. Men enbart vandaliserande finner jag ingen poäng i. Jävligt märklig taktik från HIF med kan jag tycka. Då man med tanke på beteendet på tåget absolut kommer ha ordningsmakten i hälarna från start. Är det inte något som bör undvikas då intresset för att få till box mot RIVALISERANDE liga borde vara stort?

Nu hade man nog haft polismyndighetens öga på sig från start ändå kanske. Men kom igen.

I det stora hela handlar väl allt om att Frontline är en relativt liten firma och gör allt för att hävda sig med/mot de lite större pojkarna. Då gör man allt för att få rubriker. Nu kan dom ju även skylla på att polisen håller för bra koll på dom och det är ju alltid en populär bortförklaring när det nalkas box.
Citera
2008-10-01, 16:37
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klick
Är det galet att röka i tunnelbanan och ha sönder vagnar? Det är fotbollskultur! Man tar över alla ställen man går till och markerar att det bara är till för dem som håller på ens eget lag och om du inte gillar det så kan du ju alltid ta bilen direkt till stadion, sätta dig på sittplats (kanske vågar du ta med dig en halsduk och visa vilket lag du hejar på?) och sedan gå direkt till bilen efter matchen och åka hem o lägga dig

Jaha! Ni representerar alltså en kulturyttring som vi andra ska respektera och acceptera?

Och jag som trodde ni bara var ett gäng fega råttor och parasiter i ett demokratiska samhället. Ett ag undrade jag vari modet låg i att kasta smällare och få stryk av polisen och alla som orkas slå på er men nu fattar jag. En kulturyttring såklart.....

Helsingborg.....
Citera
2008-10-01, 16:46
Medlem
Casualjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mx2

Frontline och deras efterhängare är ju inte ute efter box som de visade klart igår när de gör sådant här. Och sedan förstör puben helt vilket ledder till otroligt många poliser runt om sig.
Citera
2008-10-01, 17:47
Medlem
obans avatar
Fy fan vad jag hatar dessa jävla mobboffer som mopsar upp sig i grupp så fort det vankas fotbollsmatch. Att de i princip alltid kommer undan med det i skydd av den stora massan gör mig ännu mer förbannad.

Minns en brittisk dokumentär jag såg för ett par år sedan. En Tottenhamsupporter gnällde eftersom han hade fått fyra års fängelse för att 'endast' ha kastat flaskor mot polisen. Så jävla rätt. Nu är det dags att även skärpa lagstiftningen här i Sverige så normalt funtade människor utan taskig självbild och hundbajs i sandlådan under uppväxten kan gå på fotboll utan att riskera att hamna i vägen för detta avskum. Och dessutom slippa betala kalaset med skattemedel. Långa fängelsestraff är det enda som kan få dom på andra tankar.

Det sorgligaste är dessutom att dessa mentala bebisar, inte minst i denna tråd, har mage att försvara sitt negerbeteende, som om det skulle finnas ett existensberättigande för en grupp idioter som löper amok, vandaliserar och slåss i ett civiliserat samhälle. Dumma jävla kukungar!
Citera
2008-10-01, 17:53
Medlem
Hur HIFarna beteede sig igår i malmö var bara föraktligt inget inget annat.
Att förstöra Harrys var enbart omoget! Harrys var vänliga emot dem, öppnade sina dörrar för dem, inte många pubar i malmö som gjort det kan jag säga.
Riktigt dålig stil emot Harrys som faktiskt var DERAS pub för kvällen, inte fan hade HIFarna slagit sönder PL, OP eller Bishops. Då ska dom ju inte slå sönder Harrys som är deras vikarierande pub för kvällen.
Att gå på Lokföraren som dom gjorde är så klent så att det inte finns, det finns inte ord för vilken förakt jag känner emot dem för detta!

Sen kan jag ju passa på att lägga in lite personlig förakt gentemot HIF när jag ändå är igång.
Alla vet ju att HIFarna är så otroligt coola, de är så coola att de 30-40st halv beväpnade killar i 25års åldern vågar jaga 2st ensama 16åringar på en bakgata. Dessutom när varken jag eller min kompis gjort eller sagt något provocerande vi bara gick föbi kasta inte ens en blick på fanskapet.
Det är vad jag kallar manligt, fy vad jag vill va som dom...
Citera
2008-10-01, 18:01
Medlem
Jag tycker det är skamligt att oavsett klubb börja slåss och vandalisera i klubbens färger. Dessa "HIF:are" som har betett sig som idioter är så långt ifrån fotbollssupportrar man kan komma.

En sak jag inte förstår med gårdagens händelser är att när respektive firmor står och hetsar mot varandra inne på stadion med ett flertal poliser mellan sig, varför ingriper inte polisen? Det är flera människor som springer in på löparbanorna och börjar sparka ner reklamskyltar och utöver det så börjas det flyga in raketer som sprängs i närhet av poliserna helt klart riktade mot dem. Om människorna har något som helst intresse av att kolla på matchen så ska man just hota med att frånta dem detta.
Polisen kan garanterat peka ut flera av dem "supportarna" som var inne på löparbanorna och börja plocka ut dem en och en och frihetsberöva dem. Den mängden poliser på plats inne på arenan hade med lätthet kunna gripa 30+ personer som inte uppförde sig.

Hursom, är så förbannat trött på allt detta wannabe-england uppförande hos idioterna.
Citera
2008-10-01, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L. Johnsson
Hur HIFarna beteede sig igår i malmö var bara föraktligt inget inget annat.

du råkade skriva fel i ditt inlägg. du är ju inte 16, du är ju 18.
Citera
2008-10-01, 18:08
Bannlyst
såg inte denna tråden men jag gjorde en tråd om hif's ''upplopp'' igår i malmö

https://www.flashback.org/showthread.php?t=756969

bara så ni vet så kommer det en revansch så watch out
Citera
2008-10-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
du råkade skriva fel i ditt inlägg. du är ju inte 16, du är ju 18.

Nää jag skrev väldigt rätt, jag skrev 16 och jag menade 16 inget annat, min kompis som har kontot är 18, men jag som skrev inlägget och berättade om själva incidenten är 16 och inget annat.

Förövrigt vill jag bara tillägga att få har så bra signatur som vapendragaren
Senast redigerad av L. Johnsson 2008-10-01 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in