2012-06-18, 17:46
  #16129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
För det första är jag fan ingen jävla bajare, och jag var inte där, men alla med över 45 i iq kan räkna ut att 8 man både teoretiskt och praktiskt helt omöjligt kan få en oavgjord fight mot minst 45 andra grabbar...
Teoretiskt kan vem som helst vinna eller förlora, det beror på VAD/VEM man möter. I praktiken är det mycket enkelt att hålla en pub dörr. Denna gång höll vi inte bara dörren utan tryckte ut angriparna ur uteserveringen, restaurangen, foajen och slutligen byggnaden. Jag kan säga att jag själv var chockad över utgången, har aldrig varit med om något liknande, men det är faktiskt inte mitt fel att motståndarna gjorde en värdelös insats. Jag var en av dom 8 och jag hade inte en skråma förrutom lite öm i skallen och knogarna och nerblodade kläder. Vem som vann kan ni spekulera i hur mycket ni vill men JAG stod kvar och körde hela tiden, när allt var lugnt och bajen lättat gick jag därifrån precis som mina övriga vänner. Någon seger tycker jag inte att det var då endast några åkte i backen och kunde lämna självmant. Men att säga att vi torskade detta angrepp är bara fel och löjligt. Hade vi precis som vissa andra brukar göra vägrat kliva, rusat in i köket eller låst in oss på toaletten hade jag villigt erkänt ett förnedrande nederlag men nu var det precis tvärt om. Vårat svar var unisont och kom på en sekund, stenhård motattack.
Vi var FB/YB, inte yngre.

Kgb har bevisligen lärt sig läxan efter denna piss insats eftersom de var tvugna att stampa sönder fotleder och känga in skallar när de mötte våra 10 man med närmare 30. Vi åkte men vi gömde oss inte som kgb gjort flera gånger senaste tiden vid numerärt underläge.

Var så goda, här har ni något för denna tråden så ovanligt som fakta från en som faktiskt var där (åtminståne första händelsen).

Och ja jag hävdar på fullaste allvar att vi är tuffast, störst och bäst i skandinavien.
Citera
2012-06-18, 20:14
  #16130
Medlem
startlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paperback
Du menar att Firman Boys som uttalad bästa firma i Stockholm och Sverige är en illusion som regisseras av gnagare?
Vem/vilka är bättre och varför? Fakta tack.
Okej tar några exempel, senaste gångerna FB och KGB mötts:
Väsby, FB fick löpa gatulopp, skyller på att bajen hade massa ultras o annat löst folk och polis och allt möjligt.
Bajenshemmapremiär, ni fick vända bakåt ännu en gång, ni skriver dock bara på SS om nån jävla "stilistiskt vacker uppercut" om tydligen var första slaget som en bajare gick i däck på, bra där, ni nitade en person eller vad försöker gnaget få fram där?
Senaste, skitsamma vad som hände innan, Gnaget ringer och säger att man kommer med 25 man, då är KGB 18 pers varav en till ansluter innan det braka loss, alltså har ni inte lyckats slå KGB en gång på senaste tre mötena, sen gråter man ut på SS och ljuger och klämmer fram nåt skitnödigt sicilianskt ordspråk, som dem skrev på kritaen5a har vi också ett ordspråk på Södermalm: "Sug min kuk jävla gnagarfitta!"
Ni pratar om att bajen smyger omkring som små möss runt husknutarna, men tom om man räknar på gnagetpropagandans sida SS så ser man ju att bajen är inblandade i flest av tillfällena det skrivs om.
Citera
2012-06-18, 22:12
  #16131
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerk.Plekker
Dif har tydligen sopat på Red & White Crew på Anchor utan att veta vilka man gett sig på och nu snackas det om böter för dif. Detta ska ha hänt för cirkus två veckor sedan, vad säger de allsmäktiga difare i den här tråden om det hela?

Att det inte hör hemma i tråden som handlar om Fotbollsfirmor i Sverige (samt deras aktiviteter).
Citera
2012-06-19, 13:27
  #16132
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimusprime420
alla dessa huliganer som reser till tex åtvidaberg, kalmar, halmstad eller valfri håla mitt i veckan och inte utdelar ett slag/kravallar, är inte dom intresserade?
Rätta mig om jag har fel här nu, men hade inte AIK bortamatch mot Kalmar när Firman vevade mot Bajentåget? Prio där?
Citera
2012-06-19, 19:23
  #16133
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerk.Plekker
Dif har tydligen sopat på Red & White Crew på Anchor utan att veta vilka man gett sig på och nu snackas det om böter för dif. Detta ska ha hänt för cirkus två veckor sedan, vad säger de allsmäktiga difare i den här tråden om det hela?

Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Att det inte hör hemma i tråden som handlar om Fotbollsfirmor i Sverige (samt deras aktiviteter).
En fotbollsfirma gav sig på "fel" folk, hur kan det inte höra hemma här?
Citera
2012-06-19, 19:37
  #16134
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerk.Plekker
En fotbollsfirma gav sig på "fel" folk, hur kan det inte höra hemma här?

"Fel" folk? Det var ju inte DFG som fick stryk om man ska tro dig... Att de andra sen inte kan ta det nederlaget utan att försöka kräva/kräva någon form av böter efteråt är ju en helt annan sak.
Citera
2012-06-19, 19:46
  #16135
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
"Fel" folk? Det var ju inte DFG som fick stryk om man ska tro dig... Att de andra sen inte kan ta det nederlaget utan att försöka kräva/kräva någon form av böter efteråt är ju en helt annan sak.
Ok, men åter igen, hur kan det inte höra hemma i denna tråd?
Citera
2012-06-19, 21:55
  #16136
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerk.Plekker
Ok, men åter igen, hur kan det inte höra hemma i denna tråd?

Du har fått svaret på din fråga redan. Ingen fotbollsfirma vid namn DFG har stämt träff med ett MC relaterat gäng på en pub i centrala Stockholm för att slåss, förstår du skillnaden?

Om sedan någon som eventuellt har samröre med DFG eller någon annan fotbollsfirma har spöat folk från RWC är det upp till dom individerna att lösa det på sitt sätt, precis som ett vanligt krogslagsmål. Uppenbarligen åkte RWC på stryk och är lite griniga för det...
Citera
2012-06-19, 22:17
  #16137
Medlem
kofotleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panelbeater
Om man gillar boxning så kan man träna o tävla i boxning. Men här är det tal om människor som kallar sig supporters och som super o slåss. Om det va sporten fotboll de värnade om,VARFÖR SPELAR DE EJ FOTBOLL SJÄLVA?? Någon som kan svara på det? De är ju våldsnarkomaner. Boxare har ju ett intresse av sin sport i linje med att den innebär disciplin. Är huliganer disciplinerade? Behöver de äta rätt o träna? Lära sig strategi? Bevisligen är huliganer osportsliga då de försöker skapa en livsstil utanför själva sporten. Tvivlar på att de ens kan namnge enkla fakta om historiens bästa spelare.

Kan bara säga att livsstilen som "huligan" är mycket mer än att bara slåss även om det är den stora dragpunkten. Har du någon gång känt känslan av att stå med 200 grabbar och veta att det finns 200 på andra sidan som vill köra över er? det är en andrenalinkick, vissa hoppar bungeyjump, andra håller på med extremsporter, etc. Vi är skapta olika, och bara för att DU inte kan förstå något betyder inte det att det är idiotiskt eller moraliskt fel.

Sen är det självklart fotbollen som sport, och många av de jag känner är aktiva fotbollsspelare i lägre divisioner/korpen. Många tränar också som fan på gymmet och sköter sin kost.

Sen är det kläderna, musiken och alla vännerna. Men det är sånt du aldrig kommer förstå. Hur är det osportsligt att skapa en livsstil utanför sporten? Det är ju som att säga att folk som klär sig hiphop inte borde göra det för att det är oschysst mot musiken?

"For those who have been involved - No explaination is necessary
For those who have not been involved - no explaination is possible" (fingerade signaturen Shaun Tordoff från City Psychos).

För att klargöra så är jag inte med i någon firma och har heller aldrig varit det, men vi har alla varit i situationer där man får välja om man vill svälja sin stolthet eller slåss...
Citera
2012-06-20, 09:41
  #16138
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
Kan bara säga att livsstilen som "huligan" är mycket mer än att bara slåss även om det är den stora dragpunkten. Har du någon gång känt känslan av att stå med 200 grabbar och veta att det finns 200 på andra sidan som vill köra över er? det är en andrenalinkick, vissa hoppar bungeyjump, andra håller på med extremsporter, etc. Vi är skapta olika, och bara för att DU inte kan förstå något betyder inte det att det är idiotiskt eller moraliskt fel.

Sen är det självklart fotbollen som sport, och många av de jag känner är aktiva fotbollsspelare i lägre divisioner/korpen. Många tränar också som fan på gymmet och sköter sin kost.

Sen är det kläderna, musiken och alla vännerna. Men det är sånt du aldrig kommer förstå. Hur är det osportsligt att skapa en livsstil utanför sporten? Det är ju som att säga att folk som klär sig hiphop inte borde göra det för att det är oschysst mot musiken?

"For those who have been involved - No explaination is necessary
For those who have not been involved - no explaination is possible" (fingerade signaturen Shaun Tordoff från City Psychos).

För att klargöra så är jag inte med i någon firma och har heller aldrig varit det, men vi har alla varit i situationer där man får välja om man vill svälja sin stolthet eller slåss...
Som antagonist och kritiker så måste jag ändå erkänna att detta inlägg var riktigt bra och gör att jag får viss förståelse för vad grabbarna sysslar med. Alla har vi olika intressen och olika saker som ger kickar.

Däremot så önskar jag att ni kunde ta detta bort helt och hållet från gator, torg och restauranger samt inte bekosta vår sjukvård, och dylikt, men man kan ju inte få allt med en gång...
Citera
2012-06-20, 14:32
  #16139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Som antagonist och kritiker så måste jag ändå erkänna att detta inlägg var riktigt bra och gör att jag får viss förståelse för vad grabbarna sysslar med. Alla har vi olika intressen och olika saker som ger kickar.

Däremot så önskar jag att ni kunde ta detta bort helt och hållet från gator, torg och restauranger samt inte bekosta vår sjukvård, och dylikt, men man kan ju inte få allt med en gång...

Detta ständiga snack om att detta kostar otroliga mängder för sjukvården.. Hur mycket kan brutna näsor, spräckte ögonbryn o hjärnskakningar kosta? Inte mer än det som dessa grabbar betalar i skatt varje månad, för du vet, dom har jobb oxå. Skall man gå in på kostnader för samhäller kan vi ju ta bort alla privata konserter som kostar i polisöverbevakning och sjukvård, samt krogen som står för minst hälften av våldet på kvällarna. Just saying.
Citera
2012-06-20, 17:00
  #16140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndMod
Detta ständiga snack om att detta kostar otroliga mängder för sjukvården.. Hur mycket kan brutna näsor, spräckte ögonbryn o hjärnskakningar kosta? Inte mer än det som dessa grabbar betalar i skatt varje månad, för du vet, dom har jobb oxå. Skall man gå in på kostnader för samhäller kan vi ju ta bort alla privata konserter som kostar i polisöverbevakning och sjukvård, samt krogen som står för minst hälften av våldet på kvällarna. Just saying.

Antar att det inte är någon idé att argumentera, då du redan visat prov på lågpannetänk, MEN;
Om dessa grabbar inte medvetet orsakade kostnader runt matcher, i grusgropar och på stan hade deras skattepengar gått till avsedda ändamål ändå. Att man kan belasta samhället med en viss kostnad bara för att man betalar skatt är kanske inte idealet kan väl du också lista ut med hjälp.
Det ynkliga belopp du och dina gelikar betalar i skatt läggs inte i en individuell pott avsatt för just de kostnader du orsaker stat och kommun, utan tanken är att de som kan betalar för sin utbildning, äldrevård och infrastruktur som ingen kan undvika OCH för de som inte har möjlighet att bidra.
Om pottsystemet infördes skulle jag skratta hela vägen till banken, medan du sannolikt skulle få ta fram lädret illa kvickt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in