2010-03-11, 10:33
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Ang. tränings besöket tycker jag det var bra gjort. Vi måste markera att såna här transfers är inte OK.

Du menar: "en våldsam minoritet måste visa att de inte tycker att det är ok och samtidigt förstöra varumärket Hammarby, bli polisanmälda och skämma ut sig".
Citera
2010-03-11, 10:37
Medlem
svulles avatar
Typisk fjoll-Bajen att gå in på en träning och hota spelare.
Vänta nu, skulle inte de "storma" en AIK-träning tidigare? Men, när en liten skara AIKare stog och väntade, då tappade de finniga tonårspojkarna modet och vågade inte komma..
Citera
2010-03-11, 11:02
Medlem
vedo_TM87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Typisk fjoll-Bajen att gå in på en träning och hota spelare.
Vänta nu, skulle inte de "storma" en AIK-träning tidigare? Men, när en liten skara AIKare stog och väntade, då tappade de finniga tonårspojkarna modet och vågade inte komma..

Nu är jag varken bajare eller gnagare men FB är ju knappast guds bästa barn i det avseendet. Men såklart, allt är en stor konspiration mot er gnagare, sveriges Juventus (fast utan titlar).
Citera
2010-03-11, 11:42
Medlem
Hurmphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedo_TM87
Nu är jag varken bajare eller gnagare men FB är ju knappast guds bästa barn i det avseendet. Men såklart, allt är en stor konspiration mot er gnagare, sveriges Juventus (fast utan titlar).

ehhh....Allsvenskan, Svenska cupen och Super cupen måste väl ses som titlar i Sverige
Citera
2010-03-11, 11:49
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ang. tränings besöket tycker jag det var bra gjort. Vi måste markera att såna här transfers är inte OK.
Det här självpåtagna världssamvetet som går under begreppet "vi" är ett riktigt intressant fenomen.

Vad grundar du detta i? Hur kan DU ta dig rätten att bestämma vad en individ du inte känner personligen ska ta för beslut i sitt liv utifrån dina väldigt subjektiva värderingar?

Ska jag nu, då jag tycker att du uppför dig emot mina värderingar, gå med dig till din arbetsplats/skola och ha starka åsikter om vilken gymnasiegren du väljer eller vilket jobb du hoppar på? Får/kan jag det?

Du ÄLSKAR din klubb men kan ju inte kräva samma åsikter/tankar/värderingar från övriga världen...du får nog börja inse att det är så livet ser ut.
Citera
2010-03-11, 11:58
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Du menar: "en våldsam minoritet måste visa att de inte tycker att det är ok och samtidigt förstöra varumärket Hammarby, bli polisanmälda och skämma ut sig".

Haha snälla, du tror på fullaste allvar att det bara är ultras och casuals som är missnöjda med Eguren transfern? Om man har uttalat saker som Eguren gjort till Hammarbys supportrar går man bara inte över till AIK sådär.

Till ^, det jag menar är att vi som fotbollssupportrar måste sätta emot när spelare horar runt och byter klubbar lite som de vill och börjar kyssa emblem och dyl. Det var menat som en uppmaning mer än att tala för alla. Men visst kan du ha starka åsikter om vad jag ska göra i mitt liv, om jag väljer att lyssna på dig är en annan femma däremot.

Innan AIKare börjar stojja kan jag väll bara säga att ni har lite historia gällande liknande saker.

Stefan Batan,
Blev dödshotad efter att han i sista stund valde att gå från Assyriska till Djurgården 2005, i stället för till AIK som han dessförinnan fört samtal med.

Dulee Johnson:
Dulee ligger i kontraktstvist med AIK under vintern 2006/2007 och har uttalat sig kritiskt i media. Då hotas Johnson. Hoten är så allvarliga att Dulee lämnar Stockholm och för en tid gömmer sig med sin familj på annan ort.

och en som är exakt samma situation men lite längre bak i tiden,
Jesper Jansson:
AIK-spelaren skriver på för Djurgården 1996. Jesper mordhotades, och AIK-supportrar sprejade "Judas" på han dörr. Jansson tvingades till hemligt telefonnummer och hemlig adress. Personnumret skyddades.

(http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.734815)
Senast redigerad av Argone 2010-03-11 kl. 12:05.
Citera
2010-03-11, 11:59
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Känns lite B om du frågar mig, ett gäng wannabe-gangsters som åker 20man för att skrämma en fotbollsspelare. Vill ni leka Allan varför inte åka 20man till valfri mc-klubb och knacka på dörren, så har ni skapat ett rykte om er.

Ägna er åt att slåss med varandra det gör ni bra och underhållande, men lämna spelarna utanför.

//Edit: Och i ärlighetens namn blir det lite pinsamt, då firmapojkarna (de flesta) framstår lika elaka och farliga som en hundvalp. Vilket iof visade sig då ett gäng vanliga fotbollsspelare vågade kliva in och ställa sig emellan. Visst kan det göra ont att springa in i ett gäng hulliganer, om det råder inget tvivel men speciellt farliga, det vette faen.

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2010-03-11 kl. 12:03.
Citera
2010-03-11, 12:01
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Haha snälla, du tror på fullaste allvar att det bara är ultras och casuals som är missnöjda med Eguren transfern? Om man har uttalat saker som Eguren gjort till Hammarbys supportrar går man bara inte över till AIK sådär.

Innan AIKare börjar stojja kan jag väll bara säga att ni har lite historia gällande liknande saker.

1. Att vara missnöjd är en sak, det här är något annat. Du kan sitta hemma och vara missnöjd, till och med skriva det på ett internetforum om du vill.
2. Samma sak gäller förstås AIK.
Citera
2010-03-11, 12:29
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Till ^, det jag menar är att vi som fotbollssupportrar måste sätta emot när spelare horar runt och byter klubbar lite som de vill och börjar kyssa emblem och dyl. Det var menat som en uppmaning mer än att tala för alla. Men visst kan du ha starka åsikter om vad jag ska göra i mitt liv, om jag väljer att lyssna på dig är en annan femma däremot.
Jo, men om någon samlar ihop 20 personer som hotar dig med våld om du gör vissa egna val utifrån dina värderingar, även om det inte berör dem för 5 öre egentligen, så är det OK menar du?

Just Eguren hade ju ändå inte kommit tillbaka till Bajen och de kommer ju ändå inte att möta AIK så vad är då problemet om jag nu ska försöka se det på erat sätt?

Man får bli kär i olika människor i livet, man får byta såväl jobb som bil, kläder och bostad, med mycket mer, men fan ta en om man väljer en annan klubb som arbetsgivare....då jäklar finns det många individer som inte kan sova. I mina ögon så förstår jag inte hur ni orkar bry er 24/7. I all välmening...
Citera
2010-03-11, 13:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Man får bli kär i olika människor i livet, man får byta såväl jobb som bil, kläder och bostad, med mycket mer, men fan ta en om man väljer en annan klubb som arbetsgivare....då jäklar finns det många individer som inte kan sova. I mina ögon så förstår jag inte hur ni orkar bry er 24/7. I all välmening...

Det är oerhört svårt att försöka förklara varför man påverkas som man gör till sitt fotbollslag, varför man går man ur huse för att hejja fram sitt lag, varför man skippar födelsedagar eller dylikt för det är match, varför man har pirr i magen veckorna före ett derby, varför man är förkrossad dagarna efter en förlust, varför man lägger ned sin själ i en allsvenska som egentligen är kass internationellt.

Jag ska ärligt talat säga att jag vet inte varför, men nu när man sitter här igen och säsongen är nära att börja så kommer alla känslor tillbaka efter en tid av lugn och ro och en del skön hockey. Det är såhär varje säsong för mig och jag kan inte riktigt förklara varför jag har dessa känslor.
Citera
2010-03-11, 14:01
Medlem
Citat:
Först klagar du på att de flesta mötena inte sker i grusgropar för att sedan säga att det är så organiserat att det borde finnas domare på plats? "Laguniform" tillämpas ibland, att varsin firma kör en speciell färg.

Det är ju en bra utveckling att allt fler box sker utanför match dag och under mer och mer organiserade former, minde risk för allvarligare skador och inblandning av lagen. Visst är det alltid kul med stök i samband till matcher men herr blå brukar vara runt varje hörn nuförtiden.

Du har helt missat vad jag är ute efter.

Ta de anledningar som rapas upp här och titta sen på hur ni hanterar det.

Titta på vad ni säger och vad ni gör.

Det handlar inte om passion, det handlar om ett gäng barn som leker röda vita rosen, varken mer eller mindre. Det handlar om folk som mer än villigt utsätter andra för risker eller ekonomiska förluster. Det handlar om folk som inte kan ta eget ansvar utan måste ha en grupp att försvinna i.

Bara grejen att smågrupper som möter en ensam person från något annat lag ska börja jiddra och få igång slagsmål säger väl något. Det handlar inte ett dugg om fotboll det handlar bara om lek, lek som i mina ögon skadar mitt och andras lag, lek som skadar andra. Skulle ni stå för grusgropar då kunde ni få klä er i olikfärgade bikinis och slå ihjäl varandra men ni klarar ju inte av det, ni är så jävla inkompetenta att dagisklasser framstår som värsta Ernst & Young konsulter.

Jag ser vad ni gör jag ser vad ni säger.
Citera
2010-03-11, 14:30
Medlem
McLembits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Känns lite B om du frågar mig, ett gäng wannabe-gangsters som åker 20man för att skrämma en fotbollsspelare. Vill ni leka Allan varför inte åka 20man till valfri mc-klubb och knacka på dörren, så har ni skapat ett rykte om er.
/Micke

Ett flertal "grabbar" tillhör mc-klubbar (dom stora fyra). Stureplansmassakern var ju också att skaffa ett rykte fort. Rykte är nog det sista ligisterna behöver mer av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in