Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Du menar: "en våldsam minoritet måste visa att de inte tycker att det är ok och samtidigt förstöra varumärket Hammarby, bli polisanmälda och skämma ut sig".
Haha snälla, du tror på fullaste allvar att det bara är ultras och casuals som är missnöjda med Eguren transfern? Om man har uttalat saker som Eguren gjort till Hammarbys supportrar går man bara inte över till AIK sådär.
Till ^, det jag menar är att vi som fotbollssupportrar måste sätta emot när spelare horar runt och byter klubbar lite som de vill och börjar kyssa emblem och dyl. Det var menat som en uppmaning mer än att tala för alla. Men visst kan du ha starka åsikter om vad jag ska göra i mitt liv, om jag väljer att lyssna på dig är en annan femma däremot.
Innan AIKare börjar stojja kan jag väll bara säga att ni har lite historia gällande liknande saker.
Stefan Batan,
Blev dödshotad efter att han i sista stund valde att gå från Assyriska till Djurgården 2005, i stället för till AIK som han dessförinnan fört samtal med.
Dulee Johnson:
Dulee ligger i kontraktstvist med AIK under vintern 2006/2007 och har uttalat sig kritiskt i media. Då hotas Johnson. Hoten är så allvarliga att Dulee lämnar Stockholm och för en tid gömmer sig med sin familj på annan ort.
och en som är exakt samma situation men lite längre bak i tiden,
Jesper Jansson:
AIK-spelaren skriver på för Djurgården 1996. Jesper mordhotades, och AIK-supportrar sprejade "Judas" på han dörr. Jansson tvingades till hemligt telefonnummer och hemlig adress. Personnumret skyddades.
(
http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.734815)