Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Nej, inte jag heller. Men med tanke på hur "rädd" han är för döden etc, så tror jag han inte går över gränsen där han får ett riktigt rus - i objektiva termer. För han verkar inte våga det. Sen alla de här panikattackerna... Jag vet inte någon som får panikattack av heroin, då har man verkligen tagit lite + att man har hög ångest nivå - och då är det verkligen märkligt att man håller på med heroin!
Men i mina ögon gör han inte det heller, utan hans längtan och nyss antydda beroende är ett slags självsuggestivt drama, som jag aldrig har hört talas om. Som blandmissbrukare, så tar man nästan vad som helst. Och gränsen för "försiktighet" har man gått över för länge sen.
Meningen med det tunga knarkande är ju att dö, det vet alla på någon nivå. Det är självdestruktion.
Ja precis, tror också att det är en sorts "längtan" över att ha problem med droger. Jag menar han har ju till och med en lista i sin signatur över vilka droger han har tagit och vilka han ska ta...
Sen undrar jag om man ens känner något av att snorta 20 mg? Visserligen har jag inte själv någon erfarenhet av heroin, men enligt
Erowid är en normal dos ca 10 mg intravenöst om man inte har någon tolerans. Tänk då på att heroinet på gatan kanske har en renhet på... ja säg 20%? Alltså behövs det 50 mg heroin för en nybörjare som tar intravenöst för att det ska ge effekt. Antagligen ännu mer om man tar nasalt, eller?
Sedan att skriva "heroin ligger varmt om mitt hjärta" när man bara tagit totalt 30 mg tycker jag är märkligt. Är inte det lite väl lite för att kunna uttala sig om vad man känner för drogen?
Inte meningen att verka dryg
Ovcharka, men lägg ner skiten. Du lurar bara dig själv.
Eller har jag missuppfattat dig helt?