2012-09-26, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ubermensch12
Det är inte många som klarar det, men jag gör det i alla fall, inte missbrukat heroin på ungefär nästan exakt 3 år men jag tar det ibland, har en laddning som förmodligen kommer landa i min brevlåda idag, men kommer vänta tills efter urinprovet med att ta det. För ett par år sedan skulle jag aldrig kunna ha heroin hemma utan att ta det ens för en dag, men jag har bestämt mig för att sköta allt korrekt, jag har för mycket att förlora på att börja missbruka därför gör jag det inte. Men jag tror inte de flesta klarar att ta bara ibland, men klart att det går, men har varit nära att dö ett par gånger då jag inte har något tolerans de gånger jag skjuter och grejerna är extremt bra, men ska fan skärpa mig på den fronten kan inte hålla på och gambla med livet så ska vara mer försiktig i fortsättningen.

Antagligen kommer jag inte att klara det heller. Men i min nedtrappning av subutex, så vill jag ha ett mål iaf. Sen när jag är fram i drogfrihet, då får jag avgöra. Men det är extremt viktigt för min motivation att "hålla dörren lite på glänt". Sen när jag är fram så hoppas jag välja "rätt" förstås.
Men för mig är det rätt strategi att föra mig framåt, det känner jag. Annars kommer jag inte framåt. Jag är som en åsna som jagar en morot framför ögonen hela tiden, sen när jag är trött så hoppas jag att jag inte vill ha den.
Citera
2012-09-26, 11:39
Medlem
Ovcharkas avatar
Igår gick det bättre. Försiktiga 20mg (om ens det) och en lika "stor" påfyllning några h senare. Mådde fint. Hade sällskap denna gång, det tror jag underlättade.

Undrar om jag är ensam om att spänna mig några timmar efter intag? Hela kroppen blir liksom "tense". Inte obehagligt på nåt sätt dock. Känner t.ex. hur trumhinnan vibrerar... Tenderar spänna käkarna också. Vet inte om det beror på knarket i sig, nån slags oro eller möjligen lågt blodsocker (som jag i så fall inte känner av pga heroinet).

Och så kan jag konstatera att jag sover mycket dåligt när jag tagit. Det blir på sin höjd nån slags lång noddning/ytlig sömn, sen vaknar jag. "Somnar om" och eh... Ja, osv.
Citera
2012-09-26, 16:49
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Ovcharka: Har läst dina senaste inläggen här i tråden och jag förstår inte varför du envisas med att ta heroin? Det enda du gör är att nojja värre än en hypokondriker istället för njuta av ruset. Antingen går man väl all in, eller så skiter man i det. Du nojjar ju till och med om att du sover dåligt efter en 20 mg dos.
Citera
2012-09-26, 17:13
Medlem
populopiduss avatar
Ovcharka: Vad hände med nedan? Om du redan frångår ditt schema är det nog läge att tänka till både en och två gånger vad du egentligen pysslar med.

Måndag: Iktorivil
Tisdag: Iktorivil
Onsdag: Iktorivil
Torsdag - (Iktorivilen kommer sitta kvar i kroppen)
Fredag: - (Månne en Xanor Depot ifall jag börjar få bensoabstinens), men den är ur systemet relativt snabbt.
Lördag: Heroin/Ketamin/annat
Söndag: Heroin/Ketamin/annat
Citera
2012-09-26, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
Ovcharka: Har läst dina senaste inläggen här i tråden och jag förstår inte varför du envisas med att ta heroin? Det enda du gör är att nojja värre än en hypokondriker istället för njuta av ruset. Antingen går man väl all in, eller så skiter man i det. Du nojjar ju till och med om att du sover dåligt efter en 20 mg dos.

Nej, inte jag heller. Men med tanke på hur "rädd" han är för döden etc, så tror jag han inte går över gränsen där han får ett riktigt rus - i objektiva termer. För han verkar inte våga det. Sen alla de här panikattackerna... Jag vet inte någon som får panikattack av heroin, då har man verkligen tagit lite + att man har hög ångest nivå - och då är det verkligen märkligt att man håller på med heroin!
Men i mina ögon gör han inte det heller, utan hans längtan och nyss antydda beroende är ett slags självsuggestivt drama, som jag aldrig har hört talas om. Som blandmissbrukare, så tar man nästan vad som helst. Och gränsen för "försiktighet" har man gått över för länge sen.
Meningen med det tunga knarkande är ju att dö, det vet alla på någon nivå. Det är självdestruktion.
Citera
2012-09-26, 19:01
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Nej, inte jag heller. Men med tanke på hur "rädd" han är för döden etc, så tror jag han inte går över gränsen där han får ett riktigt rus - i objektiva termer. För han verkar inte våga det. Sen alla de här panikattackerna... Jag vet inte någon som får panikattack av heroin, då har man verkligen tagit lite + att man har hög ångest nivå - och då är det verkligen märkligt att man håller på med heroin!
Men i mina ögon gör han inte det heller, utan hans längtan och nyss antydda beroende är ett slags självsuggestivt drama, som jag aldrig har hört talas om. Som blandmissbrukare, så tar man nästan vad som helst. Och gränsen för "försiktighet" har man gått över för länge sen.
Meningen med det tunga knarkande är ju att dö, det vet alla på någon nivå. Det är självdestruktion.

Ja precis, tror också att det är en sorts "längtan" över att ha problem med droger. Jag menar han har ju till och med en lista i sin signatur över vilka droger han har tagit och vilka han ska ta...

Sen undrar jag om man ens känner något av att snorta 20 mg? Visserligen har jag inte själv någon erfarenhet av heroin, men enligt Erowid är en normal dos ca 10 mg intravenöst om man inte har någon tolerans. Tänk då på att heroinet på gatan kanske har en renhet på... ja säg 20%? Alltså behövs det 50 mg heroin för en nybörjare som tar intravenöst för att det ska ge effekt. Antagligen ännu mer om man tar nasalt, eller?

Sedan att skriva "heroin ligger varmt om mitt hjärta" när man bara tagit totalt 30 mg tycker jag är märkligt. Är inte det lite väl lite för att kunna uttala sig om vad man känner för drogen?

Inte meningen att verka dryg Ovcharka, men lägg ner skiten. Du lurar bara dig själv.
Eller har jag missuppfattat dig helt?
Citera
2012-09-26, 20:40
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
X

Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
X

Ser inga direkta frågeställningar att svara på...
  • Vad gäller schemat så är det bara ett förslag, och nej jag håller inte det. Dock till det bättre, dvs jag tar ingen Iktorivil - och jag tar bara H max två gånger i veckan. Precis som bestämt.
  • Är inte orolig över att jag sover dåligt. Det var bara en undran.
  • Skulle man bara använda droger i nåt slags utdraget självmordsförsök? Gud vilket dravel. Jag använder och provar mig fram för 1. det är intressant 2. det är trevligt.
  • Ja, man känner av 20mg nasalt, om det är av bra kvalitet och man inte har nån tolerans. Är det en maxad Heroin-upplevelse? Nej. Men man "känner ens" av det...

Heeeeeeeh!
Citera
2012-09-26, 21:07
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ser inga direkta frågeställningar att svara på...

Då läser du antingen väldigt dåligt eller så är du bara ignorant. Jag kan skriva den enklaste frågeställningen igen:
Är inte 30 mg heroin (utspridd på flera doser) en alldeles för liten mängd för att kunna skriva "heroin ligger varmt om mitt hjärta"?
Citera
2012-09-26, 21:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Då läser du antingen väldigt dåligt eller så är du bara ignorant. Jag kan skriva den enklaste frågeställningen igen:
Är inte 30 mg heroin (utspridd på flera doser) en alldeles för liten mängd för att kunna skriva "heroin ligger varmt om mitt hjärta"?

Vad menar du? Okunnig? Antagligen inte, men det är vad du skrev. Nåväl, till frågan: Nej.
Citera
2012-09-26, 21:29
Medlem
deathpiercemes avatar
Ovcharka: skjut i dig en 0.1a och få skiten överstökat, eller fixa oxycontin så kan du fullt ut hålla koll på ditt tantknarkande. Känns så jävla lamt att använda heroin på det sättet du gör, påminner mig om en snubbe som behövde sina dagliga linor MXE för att hålla sig "normal". Hur har du ens kommit in i kretsar där det cirkulerar h? No offence men 20mg är ingenting, inte ens med en näve xanor i truten.
Citera
2012-09-26, 21:41
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Ovcharka: skjut i dig en 0.1a och få skiten överstökat, eller fixa oxycontin så kan du fullt ut hålla koll på ditt tantknarkande. Känns så jävla lamt att använda heroin på det sättet du gör, påminner mig om en snubbe som behövde sina dagliga linor MXE för att hålla sig "normal". Hur har du ens kommit in i kretsar där det cirkulerar h? No offence men 20mg är ingenting, inte ens med en näve xanor i truten.

Skulle jag "skjuta i mig en 0.1:a" skulle jag antagligen dö. Lite MXE eller Ketamin om dagen hade gjort mig normal också, med dess antidepressiva effekt. Men nu är vi inne på medicinering. Eller som du kallar det; "tantknarkande".
Citera
2012-09-26, 21:56
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme

Ja, det känns som man missar själva grejen med heroin om man gör scheman när man får använda det, tar doser som knappt ger ett rus samt nojjar upp sig som fan och fråga massor konstiga frågor på flashback... Själv poängen med att ta så starka droger som heroin är ju att glömma bort omvärlden och inte behöva bry sig om något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in