2024-03-29, 02:04
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Testa kratom, du kommer inte sväva på rosa moln men du kommer inte vara sängliggande åtminstone

Tack för tipset! Ska testas.

Legat och vridit mig i sängen sen 23.00. Är helt slut i kroppen och hjärnan men inte fan kan jag sova ändå. Gett upp nu. Får vara vaken inatt så jag kan sova nästa. Sömnlösheten är HEMSK. Värre än allt annat.
Citera
2024-03-29, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Tack för tipset! Ska testas.

Legat och vridit mig i sängen sen 23.00. Är helt slut i kroppen och hjärnan men inte fan kan jag sova ändå. Gett upp nu. Får vara vaken inatt så jag kan sova nästa. Sömnlösheten är HEMSK. Värre än allt annat.

Tyvärr kommer du att fastna i kratomet också men kostnaden och den halvt lagliga statusen gör det till ett extremt bra alternativ nu när du väl är i denna situation. Bara för att upprepa hur mycket jag rekommenderar det för dig
Citera
2024-03-29, 10:06
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Tyvärr kommer du att fastna i kratomet också men kostnaden och den halvt lagliga statusen gör det till ett extremt bra alternativ nu när du väl är i denna situation. Bara för att upprepa hur mycket jag rekommenderar det för dig

Jag tänker att jag bara ska ha det när det är som värst, försöka ha uppehåll några dagar emellan så jag inte blir fysiskt beroende. Tack iaf!
Citera
2024-03-29, 10:53
Medlem
clet

Citat:
Jag tänker att jag bara ska ha det när det är som värst, försöka ha uppehåll några dagar emellan så jag inte blir fysiskt beroende. Tack iaf!

Har svårt att tro att du inte har visst fysiskt beroende när du bekskriver hur hemskt du mår psykiskt. Du kanske bara inte tolkat vissa symptom som abstinens än då dom fortfarande är milda. Oavsett så är psykiska abstinensen lika illa och du ser ju hur fucked up du mår nu. Ja jag behöver inte skrämmas något mer men att du tror att du ska kunna ”ha det när det är som värst” låter som att du inte riktigt fattat hur torsk du är. Det är lite tough love här men du är riktigt nära på att sabba ditt liv för alltid. Gå till beroendemottagningen om du vill och döda abstinensen med kratom under tiden. Eller bara döda abstinensen med Kratom om du inte vill ha hjälp. Du byter ett beroende mot ett annat men det är ett jävligt mycket bättre beroende
Senast redigerad av Psykoslek 2024-03-29 kl. 10:57.
Citera
2024-03-29, 11:00
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Har svårt att tro att du inte har visst fysiskt beroende när du bekskriver hur hemskt du mår psykiskt. Du kanske bara inte tolkat vissa symptom som abstinens än då dom fortfarande är milda. Oavsett så är psykiska abstinensen lika illa och du ser ju hur fucked up du mår nu. Ja jag behöver inte skrämmas något mer men att du tror att du ska kunna ”ha det när det är som värst” låter som att du inte riktigt fattat hur torsk du är. Det är lite tough love här men du är riktigt nära på att sabba ditt liv för alltid. Gå till beroendemottagningen om du vill och döda abstinensen med kratom under tiden. Eller bara döda abstinensen med Kratom om du inte vill ha hjälp.

Ja, jag lever nog i förnekelse

Fysisk absintens på mig visar sig genom grov insomnia, myrkryp när jag försöker sova, ibland svettnigar och noll energi. Så ja, absintens får jag väl men många har det 100 gånger värre än mig.

Allt förutom sömnen och energin kan jag hantera.
Citera
2024-03-29, 11:05
Medlem
Citat:

Fysisk absintens på mig visar sig genom grov insomnia, myrkryp när jag försöker sova, ibland svettnigar och noll energi. Så ja, absintens får jag väl men många har det 100 gånger värre än mig.

Den här vanföreställningen om att du måste bajsa ner dig samtidigt som varenda led skriker av smärta för att vara helt torsk är vad din hjärna har klamrat sig fast vid för att du inte ska inse vad du håller på med. Jag är tjatig men det är sånt här man behöver höra, och av att ha läst dina inlägg så tolkar jag att du inte har någon som gett dig en riktig reality check irl
Citera
2024-03-29, 11:10
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Den här vanföreställningen om att du måste bajsa ner dig samtidigt som varenda led skriker av smärta för att vara helt torsk är vad din hjärna har klamrat sig fast vid för att du inte ska inse vad du håller på med. Jag är tjatig men det är sånt här man behöver höra, och av att ha läst dina inlägg så tolkar jag att du inte har någon som gett dig en riktig reality check irl

Jo, ja, lite sant kanske. Men jodå! Det har jag allt fått. Tog en överdos i somras där min pappa fick göra HLR då jag slutade andas och var helt blå. Hade jag inte varit hemma hos föräldrarna hade jag varit stendöd just nu. Blandade benzo och horse.

Sen var jag på behandlingshem förra året i 3 månader och gjorde 12 steg, men det hjälpte inget då dom samtidigt behandlade oss som smuts där inne. Satt med några grovt kriminella och en 18 årig mördare så jag skulle inte kalla det ett hem för missbrukare.

Tack för att du är ärlig och rak iaf, det är nog det jag behöver just nu.
Citera
2024-04-09, 01:05
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:

Innan jag gick av horse coldturkey så körde jag på 450-600mg Pregabalin (Lyrica) parallellt med 2-4mg Xanor/dag. Annars cannabis och imovane för sömnen. Jag tror starkt på att horse AT måste medicineras bort (även om jag tog mig ur det CT nu sist). Jag har varit clean i snart ett år från häst. Det känns friskt! Och ja, som andra skriver är Kratom något som är värt o prova, gärna ihop med benso och eller cannabis. Heroinet kommer att döda dig, det har du mitt ord på, även om inte habbar är särskilt bra så kan du peta i dig några om dagen i ca 10 dagar för att få bort det värsta, sen trappa ned. Ät inte mer än i en månad då du kommer få ett H-vete att sluta med det också. PRO TIP: Ut på promenad och ta ut dig fysiskt, duscha iskallt, basta och chocka din kropp med grönsaker och frukt/bär Jag vet att det i princip är omöjligt när man ligger där och vrider o vänder på sig med gasig, o diaré-förstoppning, men med nån benso o lite lyr så stabiliseras du nå fruktansvärt.
Citera
2024-04-09, 10:03
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Innan jag gick av horse coldturkey så körde jag på 450-600mg Pregabalin (Lyrica) parallellt med 2-4mg Xanor/dag. Annars cannabis och imovane för sömnen. Jag tror starkt på att horse AT måste medicineras bort (även om jag tog mig ur det CT nu sist). Jag har varit clean i snart ett år från häst. Det känns friskt! Och ja, som andra skriver är Kratom något som är värt o prova, gärna ihop med benso och eller cannabis. Heroinet kommer att döda dig, det har du mitt ord på, även om inte habbar är särskilt bra så kan du peta i dig några om dagen i ca 10 dagar för att få bort det värsta, sen trappa ned. Ät inte mer än i en månad då du kommer få ett H-vete att sluta med det också. PRO TIP: Ut på promenad och ta ut dig fysiskt, duscha iskallt, basta och chocka din kropp med grönsaker och frukt/bär Jag vet att det i princip är omöjligt när man ligger där och vrider o vänder på sig med gasig, o diaré-förstoppning, men med nån benso o lite lyr så stabiliseras du nå fruktansvärt.

Tack för alla tips! Betyder mycket. Ska absolut testas.
Citera
2024-04-11, 23:53
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Tack för alla tips! Betyder mycket. Ska absolut testas.
Hur går det för dig? Har den riktigt akuta abstinensen lagt sig för dig?
Citera
2024-04-13, 19:18
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Hur går det för dig? Har den riktigt akuta abstinensen lagt sig för dig?

Jag har tyvärr inte lagt ner helt än 3 dagar efter tog jag mig en dos igen.. cykeln börjar om och om igen hela tiden. Planen är att söka till laro inom snar framtid.
Citera
2024-04-14, 20:01
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Jag har tyvärr inte lagt ner helt än 3 dagar efter tog jag mig en dos igen.. cykeln börjar om och om igen hela tiden. Planen är att söka till laro inom snar framtid.

Haft laro i många år, det är helt fantastiskt vad det hjälpt, behöver inte jaga opioider, har jobb och bra ekonomi, det är som natt och dag innan laro!

Sök så fort du kan innan du dör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in