2024-03-16, 14:40
Medlem
Kadodis avatar
Kanske dum fråga, men hur vågar ni som köper större mängder missbruka heroin? Blir ju enkelt fängelse även för små mängder.

Sen att inte veta styrkan/blåsrisk vid nya kranar osv. Själv har jag alltid föredragit apoteksvaror, och gör än idag!
Citera
2024-03-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Kanske dum fråga, men hur vågar ni som köper större mängder missbruka heroin? Blir ju enkelt fängelse även för små mängder.

Sen att inte veta styrkan/blåsrisk vid nya kranar osv. Själv har jag alltid föredragit apoteksvaror, och gör än idag!

Jag köper alltid 5-20g åt gången,räcker några dagar för mig (snittar 2.5/4g dag) och är alltid redo att slänga de om snuten kommer.

2.5 g = 4 månader fängelse. Vill dom få de till försäljning kan du räkna med det dubbla, folk verkar tro att heroinet i Sverige är superpotent och att man bara behöver några korn för att noddq, men sanningen är att mina lösningar är kolsvarta och toleransen ökar väldigt snabbt så en dags dos på 2.5g kommer man upp i fort om man är duktig på att göra pengar.
Citera
2024-03-18, 21:31
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaHaccintosh
Edit: Har slängt det lilla jag hade, detta skulle inte föra nåt bra med sig i längden.
Jag applåderar för det beslutet - bra jobbat!
Citera
2024-03-24, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Jag köper alltid 5-20g åt gången,räcker några dagar för mig (snittar 2.5/4g dag) och är alltid redo att slänga de om snuten kommer.

2.5 g = 4 månader fängelse. Vill dom få de till försäljning kan du räkna med det dubbla, folk verkar tro att heroinet i Sverige är superpotent och att man bara behöver några korn för att noddq, men sanningen är att mina lösningar är kolsvarta och toleransen ökar väldigt snabbt så en dags dos på 2.5g kommer man upp i fort om man är duktig på att göra pengar.

Fy fan vilka doser du går på men iofs dagens heroin är så utblandat och 2-3g av dagens junk är väl som 1g förr.

Ha det inplastat med glasplast och kondom och var beredd att köra upp det istället för att spola det.
Citera
2024-03-27, 16:49
Medlem
emmuuts avatar
Varje gång jag ska ta en paus från heroinet blir jag bara sängliggande. Ingen motivation över huvud taget och allting är jobbigt. Bara att borsta tänderna tar all min energi. Det är ingen direkt abstinens jag får, bara detta med energin. Sömnen är såklart åt helvete också men det vet jag är vanligt.

Jag bara längtar tills nästa gång jag kan ta min nästa fix, jag räknar verkligen ner dagar, timmar, minuter och sekunder. Går detta bara över om man slutar helt? Eller finns det något som kan lindra detta utan att behöva lägga av med allt?
Citera
2024-03-27, 18:45
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Varje gång jag ska ta en paus från heroinet blir jag bara sängliggande. Ingen motivation över huvud taget och allting är jobbigt. Bara att borsta tänderna tar all min energi. Det är ingen direkt abstinens jag får, bara detta med energin. Sömnen är såklart åt helvete också men det vet jag är vanligt.

Jag bara längtar tills nästa gång jag kan ta min nästa fix, jag räknar verkligen ner dagar, timmar, minuter och sekunder. Går detta bara över om man slutar helt? Eller finns det något som kan lindra detta utan att behöva lägga av med allt?
Nej, enda sättet är att lägga ner. Ditt mående mellan fixarna kommer obönhörligen bli sämre och sämre, det är så ett beroende fungerar.
Till slut sitter du fast i en rävsax som är oerhört svår att komma ur.

Inte vad du ville höra, men likväl sanningen...
Citera
2024-03-27, 19:26
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Nej, enda sättet är att lägga ner. Ditt mående mellan fixarna kommer obönhörligen bli sämre och sämre, det är så ett beroende fungerar.
Till slut sitter du fast i en rävsax som är oerhört svår att komma ur.

Inte vad du ville höra, men likväl sanningen...

Det var det svaret jag tänkte mig och även vet var sant, men jag tänkte ändå höra om någon hade något tips eller så. Men självklart är det du säger sanningen och det har jag ju också märkt efter 7 år av missbruk.

Tack för det raka svaret, det uppskattas. Egentligen vill jag ju sluta men jag kan verkligen inte hitta den motivationen som behövs. Längsta uppehållet var några månader men sen blev suget för starkt. Kanske ska testa igen, och hålla emot när det starka suget flera månader in som nykter kommer. Det går ju faktiskt över..
Citera
2024-03-27, 19:30
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Det var det svaret jag tänkte mig och även vet var sant, men jag tänkte ändå höra om någon hade något tips eller så. Men självklart är det du säger sanningen och det har jag ju också märkt efter 7 år av missbruk.

Tack för det raka svaret, det uppskattas. Egentligen vill jag ju sluta men jag kan verkligen inte hitta den motivationen som behövs. Längsta uppehållet var några månader men sen blev suget för starkt. Kanske ska testa igen, och hålla emot när det starka suget flera månader in som nykter kommer. Det går ju faktiskt över..
Tycker absolut du ska testa ett längre uppehåll om du kan.
Du kan även posta en tråd i (FB) Drogrehabilitering eller i varje fall läsa lite bland trådarna där, finns många bra råd och stöd att få där.

Hoppas du kan få rätsida på ditt liv, lycka till.
Citera
2024-03-27, 20:40
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Tycker absolut du ska testa ett längre uppehåll om du kan.
Du kan även posta en tråd i (FB) Drogrehabilitering eller i varje fall läsa lite bland trådarna där, finns många bra råd och stöd att få där.

Hoppas du kan få rätsida på ditt liv, lycka till.

Tusen tack, betyder mycket! Ska kolla in trådarna.
Citera
2024-03-27, 21:27
Medlem
Citat:

Nej på din fråga, suget kommer alltid finnas där. Men går att kontrollera
Abstinensen djävulskt tuff och psykiskt/fysiskt påfrestande såklart.
Låter som du har klarat dig någorlunda om tandborstning är ett krävande hygien-jobb, sömnen kommer vara svår några dagar framöver.
Finns många alternativa för att få hjälp sömnen,
Några råd på en lyrica eller benso-kur för lindra din avtändningen är inte vad som är bäst för dig.

Lider du utav svår diarré eller uppstötningar så är vätskeersättning med skonsam kost enkelt
Citera
2024-03-27, 22:13
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiatkli
Nej på din fråga, suget kommer alltid finnas där. Men går att kontrollera
Abstinensen djävulskt tuff och psykiskt/fysiskt påfrestande såklart.
Låter som du har klarat dig någorlunda om tandborstning är ett krävande hygien-jobb, sömnen kommer vara svår några dagar framöver.
Finns många alternativa för att få hjälp sömnen,
Några råd på en lyrica eller benso-kur för lindra din avtändningen är inte vad som är bäst för dig.

Lider du utav svår diarré eller uppstötningar så är vätskeersättning med skonsam kost enkelt

Tack för tipsen!

Det psykiska är det värsta. Och sömnen. Att inte kunna sova gör mig helt förstörd. Att somna tar timmar men när jag väl somnat kan jag sova ett ganska bra tag, men jag har ju jobb att sköta så blir väl runt 2 till 3 timmar varje natt just nu..

Kommer absolut inte blanda in benzo eller liknande, vill inte ha ett nytt beroende. Men ska absolut kolla på ersättning!
Citera
2024-03-28, 22:26
Medlem
Citat:

Testa kratom, du kommer inte sväva på rosa moln men du kommer inte vara sängliggande åtminstone
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in