2019-10-13, 22:08
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsomfan
Röker allt mellan 2-5g heroin om dagen för tillfället och det är helt och hållet ohållbart, främst därför jag kommer att börja med nålar för att försöka få ner doserna lite, nu går det inte en timma utan att jag röker, och då mina lungor redan är körda så det räcker så känns det dags att ta steget till IV.

När jag började för flera år sedan försökte jag också hålla nere det så mycket jag kunde men har kraftiga smärtor så det är lättare sagt änn gjort. Sen hade jag hög tolerans på oxycontin redan så det gjorde ju inte saken bättre.
Önskar dig all lycka till och hoppas verkligen allt löser sig för dig och att du kommer med i programmet.

Jo främst har jag tänkt gå över till IV, Är jäkligt spruträdd om jag ska vara ärlig. Fråga mig inte hur jag kan vara det efter i stort sett levt på sjukhuset i flera år med slangar i bland annat lungorna men den fobin verkar aldrig försvinna. De gånger jag har vaccinerat mig har det varit intramuskulärt och det är ännu jobbigare så kommer satsa på IV.
Heroin är ett riktigt gift som förr eller senare kvaddar livet totalt. Helt plötsligt kan man inte få tag på det längre och då finns det inte längre så mycket man kan göra.
Men sålänge man har tillgång och pengar så brukar det inte vara så stort problem. Det är främst livstilen runt skiten som drar ner änn.
Tackar för svaren! Uppskattas helhjärtat.
Mvh
Åh My Lord!, det var inga låga doser det du.

Spontant kanske det blir rena rama hälsolyftet att flytta över till IV. Det stronga i början är ju då att inte både injicera och röka tänker jag. Skulle vara faktisikt roligt (om man nu kan anv. det ordet i de här sammanhangen) utifall du kunde hålla dig från att röka heroinet. Nån vanlig cigg strax efter man satt kanylen IV är ju rätt skönt. Ta lite stunder och studera och jämför dina armar mot bilder på nätet.

Kanylen är ju snedfasad och ögat som är det håll man ser mest öppning i kanylen ska vara uppåt/utåt och sedan när du sätter i venen ska kanylen alltid vara i riktining mot hjärtat. Ett stasband eller nåt som motsvarar det är ju bra att ha. Utifall jag ska sätta IV så kan jag se på armen utifall jag kan fixa med eller utan stas. Handryggarna är bra med. Ta de största venerna i ett område.

Har du en liten spärr där på att sätta i dig själv så använd insulinsprutor eller kanyler på 27G storlek (0.6mm bred) de smiter genom huden rätt enkelt t.o.m. om man har gummihud som jag. De hade där jag beställde senast inte så fina så jag tror den är blå på 25G och 0.8 bred. Då får jag i vart fall ta i lite för att gå genom huden. Sen finns det plåster som på Apotea heter Cosmopor. De plåstrena är en gåva för 1kr stycket för får de sitta en halv dag så blir man inte gul/lila/blå/grön i huden. Längd på kanyl går bra med 16 mm.

Vet inte varför min kropp tar upp så bra IM men det är ju bara att tacka och ta emot liksom.
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsomfan
Tyvärr så är det en fråga om när och inte om toleransen skenar iväg. Om du håller på dagligen dvs.

Känner du att du fortfarande kan klara dig utan i några dagar så så rekommenderar jag att varva med andra droger (ej opiater) några dagar i veckan för att hålla nere toleransen.

Lyrica, benso, kratom eller cannabis etc.

Tar tyvärr dagligen. Smärtor här med. Går inte utan. Köper hem lite alprazolam sporadiskt. De boostar ju lite. Speedball är väl att ta i men man kan ju toppa med lite kola. Jo, det har du bergis koll på och på den största inrikesshopen har en ny aktör fina intropriser nu. Galet bra kvalitet. Är i valet och kvalet om jag ska ta en fjärde gång i dag eller om jag ska satsa på sömn. Antagligen blir det alternativ 1.

Skönt att du har en plan. Har väl det med indirekt men inget handfast än så länge.
Citera
2019-10-14, 21:47
Bannlyst
Nu har jag inga planer på att testa men hur känns det att ta heroin? Får man en omedelbart lugn och lugn eller kan det vara lite "skrämmande" första gången? Nu pratar jag inte om att röka heroin utan ta det med en kanyl?
Citera
2019-10-14, 21:50
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterIBoras
Nu har jag inga planer på att testa men hur känns det att ta heroin? Får man en omedelbart lugn och lugn eller kan det vara lite "skrämmande" första gången? Nu pratar jag inte om att röka heroin utan ta det med en kanyl?

Skrämmande och skrämmande..

Det är intensivt och det finns möjlighet för nojja om man är ensam första gången man testar men opiater/opioider är ju kända för att vara en ganska snäll drog om man pratar om psyket
Citera
2019-10-14, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Skrämmande och skrämmande..

Det är intensivt och det finns möjlighet för nojja om man är ensam första gången man testar men opiater/opioider är ju kända för att vara en ganska snäll drog om man pratar om psyket

Men är det sant att det slår stenhårt på belöningsystemet att man i stort sett blir beroende direkt?
Citera
2019-10-14, 22:03
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Men är det sant att det slår stenhårt på belöningsystemet att man i stort sett blir beroende direkt?

Det är otroligt skönt, endorfinerna sprutar ut i nivåer de aldrig gjort förut.

Beroende direkt anser jag inte att man blir, möjligtvis psykiskt, men nog fan kommer tanken "bara en gång till" då och då efter debuten!

Heroin är inte så himla annorlunda mot övriga opiater/opioider förutom att heroin passerar blod-hjärn balken snabbare än tex heroin.

Med det sagt, du kan ta heroin en, två, fem och kanske 50 gånger utan att beroende men du kan också fastna direkt!
Citera
2019-10-14, 22:25
Bannlyst
Citat:
Det är otroligt skönt, endorfinerna sprutar ut i nivåer de aldrig gjort förut.

Beroende direkt anser jag inte att man blir, möjligtvis psykiskt, men nog fan kommer tanken "bara en gång till" då och då efter debuten!

Heroin är inte så himla annorlunda mot övriga opiater/opioider förutom att heroin passerar blod-hjärn balken snabbare än tex heroin.

Med det sagt, du kan ta heroin en, två, fem och kanske 50 gånger utan att beroende men du kan också fastna direkt!

Som sagt var, man är nyfiken på att prova men man är ju rädd att man ska gilla det lite för mycket.
Citera
2019-10-14, 23:19
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Som sagt var, man är nyfiken på att prova men man är ju rädd att man ska gilla det lite för mycket.

Du kommer troligtvis gilla det väldigt mycket, men det sitter i psyket.
För de allra flesta så sitter själva sprutberoendet i sticket och inte ruset på något konstigt sätt..

Har du testat att röka/snorta heroin? Jag skulle säga att det är samma känsla som att röka H fast MYCKET intensivare, noddar snabbare osv.

Oxycontin? Röker du, snortar eller injicerar?
Citera
2019-10-15, 07:59
Bannlyst
Citat:
Du kommer troligtvis gilla det väldigt mycket, men det sitter i psyket.
För de allra flesta så sitter själva sprutberoendet i sticket och inte ruset på något konstigt sätt..

Har du testat att röka/snorta heroin? Jag skulle säga att det är samma känsla som att röka H fast MYCKET intensivare, noddar snabbare osv.

Oxycontin? Röker du, snortar eller injicerar?

Det jag har provat är följande :

Ectasy tidigt 2000-tal : Första gången gillade jag det (var ensam) men det tog väldigt lång tid, typ 2h så jag trodde jag blivit lurad. Kände en väldigt känsla att jag älskade alla och skrev massa romantiska saker på chatt till tjejer, andra gången jag provade fick jag panikattack och prövade det aldrig mer efter det.

Amfetanmin också tidigt 2000 tal, vet inte men kanske 2003-2002 ? : Var full när jag tog det av en kompis som hade, snortade det och det kändes väldigt obehagligt, kändes som typ tvättmedel, kände inte heller ett skit av det men det kanske var för att jag var full. Han själv älskade det då det gjorde att han målade massa skumma (men välritade) teckningar på demoner och andra läskigheter.

Alkohol : Provade första gången när jag var 16 och har i stort sett varit beroende på det i över 20 år.
Var nyligen på avgiftning och efter det tagit ett beslut att aldrig mer dricka, inte för att jag inte tycker om att dricka men det blev så mycket negativa konsekvenser för mig och att jag blev aggressiv och hamnade ofta i fyllecell eller omhändetagen av vakter.

Benzodiazepiner : Detta har jag fått i många år men i små doser av olika beroendeenheter runt om i Sthlm och under avgiftningar. Denna gång fick jag nitrazepam då jag bara satt vaken på nätterna och klagade på ångest. Jag bad inte om det utan de gav mig det. Det var ta mig fan den skönaste benzon jag någonsin fått, först kände jag mig nästan "hög" och på gott humör, otroligt avslappnad , sen sov jag som en liten nyfödd bebis i över 10h. Efter det har jag fått tag på det svart men inte av någon snubbe i orten utan en jag känner som får det utskrivet men som inte har behov av det längre. Det har jag tagit dagligen sen dess, cirka 10-15 mg om dagen.

Har hört att Heroin ska vara helt underbart att ta om man har ångest och bara vill in i "dimman" men jag har ju också sett mycket hur mycket människor kan gå ner sig på det bland annat genom dokumentären med Kenta och Stoffe. Jag är alltså nyfiken på det men samtidigt rädd och jag inte vill beblanda mig med kriminallitet eller kriminella personer.

Testa Cannabis (någon månad sen) också när jag var full som ett ägg, rökte som en vanlig cigg dvs på tok för mycket och fick en psykos som varade i cirka 1h. Kommer inte ihåg det själv men min han som gav mig filmade det. Kommer ihåg delar av psykosen och fick för mig att jag mötte Gud och kunde se in i framtiden. Jag var helt övertygad om detta flera dagar efter. Trodde jag kommit in i ett parrallelt (stavas det så?) universum där jag avlidit men i det ett annat universum levde jag som sagt var.

Efter det provade jag det igen men då tog jag bara några bloss, kände jag blev trött och somnade också på det, kändes rätt ok men det var inte min grej heller så det fortsatte jag inte med.

Just nu är det som sagt var Nitrazepam som jag älskar att ta varje dag, det gör mig till skillnad ifrån alkoholen anti-aggressiv, lugn och på gott humör, väldigt skön känsla och man luktar ju inte alkohol eller får någon "baksmälla" dagen efter men det är relativt dyrt, en karta kostar cirka 250 sek på 25 tabletter.

Att gå tillbaka till alkohol är totalt uteslutet, alkohol kommer jag aldrig mer att dricka dessutom kan jag inte då jag får antabus 600mg 2ggr vecka.

Sen fick jag morfin en gång på sjukan när jag ramlat med en flaska och skurit upp hela handen och behövde sy, fick en tablett och den var också himmelriket, blev på extremt gott humör. Dagen efter skrev jag ut mig , drog till bolaget och drog i mig två 7,5 % och efter det skrev jag en tenta i förberendande matematik som jag fick godkänt på men det var för att jag pluggat ganska mycket inför tentan innan incidenten med handen som blev skadad.
Senast redigerad av MosterIBoras 2019-10-15 kl. 08:06.
Citera
2019-10-15, 13:10
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Det jag har provat är följande :

Ectasy tidigt 2000-tal : Första gången gillade jag det (var ensam) men det tog väldigt lång tid, typ 2h så jag trodde jag blivit lurad. Kände en väldigt känsla att jag älskade alla och skrev massa romantiska saker på chatt till tjejer, andra gången jag provade fick jag panikattack och prövade det aldrig mer efter det.

Amfetanmin också tidigt 2000 tal, vet inte men kanske 2003-2002 ? : Var full när jag tog det av en kompis som hade, snortade det och det kändes väldigt obehagligt, kändes som typ tvättmedel, kände inte heller ett skit av det men det kanske var för att jag var full. Han själv älskade det då det gjorde att han målade massa skumma (men välritade) teckningar på demoner och andra läskigheter.

Alkohol : Provade första gången när jag var 16 och har i stort sett varit beroende på det i över 20 år.
Var nyligen på avgiftning och efter det tagit ett beslut att aldrig mer dricka, inte för att jag inte tycker om att dricka men det blev så mycket negativa konsekvenser för mig och att jag blev aggressiv och hamnade ofta i fyllecell eller omhändetagen av vakter.

Benzodiazepiner : Detta har jag fått i många år men i små doser av olika beroendeenheter runt om i Sthlm och under avgiftningar. Denna gång fick jag nitrazepam då jag bara satt vaken på nätterna och klagade på ångest. Jag bad inte om det utan de gav mig det. Det var ta mig fan den skönaste benzon jag någonsin fått, först kände jag mig nästan "hög" och på gott humör, otroligt avslappnad , sen sov jag som en liten nyfödd bebis i över 10h. Efter det har jag fått tag på det svart men inte av någon snubbe i orten utan en jag känner som får det utskrivet men som inte har behov av det längre. Det har jag tagit dagligen sen dess, cirka 10-15 mg om dagen.

Har hört att Heroin ska vara helt underbart att ta om man har ångest och bara vill in i "dimman" men jag har ju också sett mycket hur mycket människor kan gå ner sig på det bland annat genom dokumentären med Kenta och Stoffe. Jag är alltså nyfiken på det men samtidigt rädd och jag inte vill beblanda mig med kriminallitet eller kriminella personer.

Testa Cannabis (någon månad sen) också när jag var full som ett ägg, rökte som en vanlig cigg dvs på tok för mycket och fick en psykos som varade i cirka 1h. Kommer inte ihåg det själv men min han som gav mig filmade det. Kommer ihåg delar av psykosen och fick för mig att jag mötte Gud och kunde se in i framtiden. Jag var helt övertygad om detta flera dagar efter. Trodde jag kommit in i ett parrallelt (stavas det så?) universum där jag avlidit men i det ett annat universum levde jag som sagt var.

Efter det provade jag det igen men då tog jag bara några bloss, kände jag blev trött och somnade också på det, kändes rätt ok men det var inte min grej heller så det fortsatte jag inte med.

Just nu är det som sagt var Nitrazepam som jag älskar att ta varje dag, det gör mig till skillnad ifrån alkoholen anti-aggressiv, lugn och på gott humör, väldigt skön känsla och man luktar ju inte alkohol eller får någon "baksmälla" dagen efter men det är relativt dyrt, en karta kostar cirka 250 sek på 25 tabletter.

Att gå tillbaka till alkohol är totalt uteslutet, alkohol kommer jag aldrig mer att dricka dessutom kan jag inte då jag får antabus 600mg 2ggr vecka.

Sen fick jag morfin en gång på sjukan när jag ramlat med en flaska och skurit upp hela handen och behövde sy, fick en tablett och den var också himmelriket, blev på extremt gott humör. Dagen efter skrev jag ut mig , drog till bolaget och drog i mig två 7,5 % och efter det skrev jag en tenta i förberendande matematik som jag fick godkänt på men det var för att jag pluggat ganska mycket inför tentan innan incidenten med handen som blev skadad.

Tack för du tog dig tiden att berätta om dina drogerfarenheter, det gör det hela lättare!

Morfin som du har testat och Heroin är väldigt lika varandra, skillnaden är att Heroin slår på otroligt mycket snabbare och man får en speciell kick första minuterna!

Vill inte råda dig att testa heroin men om du skulle göra det så börja med att röka det, effekten där kommer garanterat vara tillräckligt bra för dig.

En tanke är kanske att testa oxykodon innan du ger dig på heroinet, ruset man får av oxykodon är väldigt likt heroinets tunqa rus!

Blanda aldrig med alkohol, benso och liknande!
Senast redigerad av ex69-dtr 2019-10-15 kl. 13:42.
Citera
2019-10-15, 22:07
Medlem
Vad för syra behövs för att lösa upp jonk?
Funkar det om man pressar från en vanlig citron, eller krävs det syra från en plastcitron?
Eller amoniak? Som jag läste någonstans.
Citera
2019-10-16, 06:11
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejection
Vad för syra behövs för att lösa upp jonk?
Funkar det om man pressar från en vanlig citron, eller krävs det syra från en plastcitron?
Eller amoniak? Som jag läste någonstans.

Askorbinsyra. Återfinns i kryddhyllorna i mataffärerna.
Citera
2019-10-17, 01:30
Medlem
Råkade dra ut nålen när jag fick svar så nu har jag en lösning med massa blod i. Vad gör jag nu? Är det bara till att slänga eller ska jag filtrera om och slå i mig igen?
Kanske späda ut med vatten? Det var för ca 1-1,5 timmar sen så jag antar att jag har ont om tid. Kan man filtrera bort koagulerat blod?
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in