Citat:
Åh My Lord!, det var inga låga doser det du. Röker allt mellan 2-5g heroin om dagen för tillfället och det är helt och hållet ohållbart, främst därför jag kommer att börja med nålar för att försöka få ner doserna lite, nu går det inte en timma utan att jag röker, och då mina lungor redan är körda så det räcker så känns det dags att ta steget till IV.
När jag började för flera år sedan försökte jag också hålla nere det så mycket jag kunde men har kraftiga smärtor så det är lättare sagt änn gjort. Sen hade jag hög tolerans på oxycontin redan så det gjorde ju inte saken bättre.
Önskar dig all lycka till och hoppas verkligen allt löser sig för dig och att du kommer med i programmet.
Jo främst har jag tänkt gå över till IV, Är jäkligt spruträdd om jag ska vara ärlig. Fråga mig inte hur jag kan vara det efter i stort sett levt på sjukhuset i flera år med slangar i bland annat lungorna men den fobin verkar aldrig försvinna. De gånger jag har vaccinerat mig har det varit intramuskulärt och det är ännu jobbigare så kommer satsa på IV.
Heroin är ett riktigt gift som förr eller senare kvaddar livet totalt. Helt plötsligt kan man inte få tag på det längre och då finns det inte längre så mycket man kan göra.
Men sålänge man har tillgång och pengar så brukar det inte vara så stort problem. Det är främst livstilen runt skiten som drar ner änn.
Tackar för svaren! Uppskattas helhjärtat.
Mvh
När jag började för flera år sedan försökte jag också hålla nere det så mycket jag kunde men har kraftiga smärtor så det är lättare sagt änn gjort. Sen hade jag hög tolerans på oxycontin redan så det gjorde ju inte saken bättre.
Önskar dig all lycka till och hoppas verkligen allt löser sig för dig och att du kommer med i programmet.
Jo främst har jag tänkt gå över till IV, Är jäkligt spruträdd om jag ska vara ärlig. Fråga mig inte hur jag kan vara det efter i stort sett levt på sjukhuset i flera år med slangar i bland annat lungorna men den fobin verkar aldrig försvinna. De gånger jag har vaccinerat mig har det varit intramuskulärt och det är ännu jobbigare så kommer satsa på IV.
Heroin är ett riktigt gift som förr eller senare kvaddar livet totalt. Helt plötsligt kan man inte få tag på det längre och då finns det inte längre så mycket man kan göra.
Men sålänge man har tillgång och pengar så brukar det inte vara så stort problem. Det är främst livstilen runt skiten som drar ner änn.
Tackar för svaren! Uppskattas helhjärtat.
Mvh
Spontant kanske det blir rena rama hälsolyftet att flytta över till IV. Det stronga i början är ju då att inte både injicera och röka tänker jag. Skulle vara faktisikt roligt (om man nu kan anv. det ordet i de här sammanhangen) utifall du kunde hålla dig från att röka heroinet. Nån vanlig cigg strax efter man satt kanylen IV är ju rätt skönt. Ta lite stunder och studera och jämför dina armar mot bilder på nätet.
Kanylen är ju snedfasad och ögat som är det håll man ser mest öppning i kanylen ska vara uppåt/utåt och sedan när du sätter i venen ska kanylen alltid vara i riktining mot hjärtat. Ett stasband eller nåt som motsvarar det är ju bra att ha. Utifall jag ska sätta IV så kan jag se på armen utifall jag kan fixa med eller utan stas. Handryggarna är bra med. Ta de största venerna i ett område.
Har du en liten spärr där på att sätta i dig själv så använd insulinsprutor eller kanyler på 27G storlek (0.6mm bred) de smiter genom huden rätt enkelt t.o.m. om man har gummihud som jag. De hade där jag beställde senast inte så fina så jag tror den är blå på 25G och 0.8 bred. Då får jag i vart fall ta i lite för att gå genom huden. Sen finns det plåster som på Apotea heter Cosmopor. De plåstrena är en gåva för 1kr stycket för får de sitta en halv dag så blir man inte gul/lila/blå/grön i huden. Längd på kanyl går bra med 16 mm.
Vet inte varför min kropp tar upp så bra IM men det är ju bara att tacka och ta emot liksom.
Citat:
Tyvärr så är det en fråga om när och inte om toleransen skenar iväg. Om du håller på dagligen dvs.
Känner du att du fortfarande kan klara dig utan i några dagar så så rekommenderar jag att varva med andra droger (ej opiater) några dagar i veckan för att hålla nere toleransen.
Lyrica, benso, kratom eller cannabis etc.
Känner du att du fortfarande kan klara dig utan i några dagar så så rekommenderar jag att varva med andra droger (ej opiater) några dagar i veckan för att hålla nere toleransen.
Lyrica, benso, kratom eller cannabis etc.
Tar tyvärr dagligen. Smärtor här med. Går inte utan. Köper hem lite alprazolam sporadiskt. De boostar ju lite. Speedball är väl att ta i men man kan ju toppa med lite kola. Jo, det har du bergis koll på och på den största inrikesshopen har en ny aktör fina intropriser nu. Galet bra kvalitet. Är i valet och kvalet om jag ska ta en fjärde gång i dag eller om jag ska satsa på sömn. Antagligen blir det alternativ 1.
Skönt att du har en plan. Har väl det med indirekt men inget handfast än så länge.