Citat:
Ursprungligen postat av
Aerosol-
Härligt

Jag kommer försöka vara från subutexen 2 dagar innan intag för att vara på den säkra sidan.
En säker sida är det, men icke nödvändig. 24 timmar är mer än nog, även efter många månaders konsumption av buprenorfin, i min erfarenhet. Däremot ska du verkligen akta dig för att ta sub för
tidigt efter heroin, om du har blivit beroende av heroinet - även om det bara är lite. Jag har under två olika tillfällen, som jag tidigare har beskrivit i tråden, blivit oerhört helvetiskt sjuk av att ta sub för att försöka lindra heroinavtändning. Allt heroin som är kvar trängs ut ur hjärnan (hatar sådana förenklingar, men så är det ju) och det blir en helvetiskt intensiv avtändning där allt det värsta kommer på en enda gång. Jag har märkt att man måste vänta minst 24 timmar innan man kan ta sub utan att uppleva detta helvete, och 24 till innan den hjälper.
Det här är en mycket ouppmärksammad fråga, tycker jag. Jag hade till exempel ingen aning om detta när jag tog suben, och då hade jag ändå knarkat och hängt på Flashback i många år - utan att jag minns att jag någonsin har läst om det.