2013-03-19, 17:54
Medlem
Går det att bruka heroin när man går på ssri medicin?
Citera
2013-03-19, 18:16
Medlem
Klangspiels avatar
funkade på mig när jag gick på det iaf, även nu när jag går på snri..

@Danne796:
kick är la lite väl att ta i? även med ingen tolerans alls.
iaf med min definition av kick..ladidah.
Citera
2013-03-24, 07:25
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klangspiel
funkade på mig när jag gick på det iaf, även nu när jag går på snri..

@Danne796:
kick är la lite väl att ta i? även med ingen tolerans alls.
iaf med min definition av kick..ladidah.

Mja för ett bra tag sen när jag började med tramadol och inte hade tolerans och tog doser som 500-1000mg så tyckte jag att jag fick en kick när det väl kickat in, tramadol är en konstig opioid, påverkar på ett sätt som ingen annan opioid och är väldigt individuellt hur man känner av drogen också.
Citera
2013-03-24, 11:52
Medlem
motorazrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
Mja för ett bra tag sen när jag började med tramadol och inte hade tolerans och tog doser som 500-1000mg så tyckte jag att jag fick en kick när det väl kickat in, tramadol är en konstig opioid, påverkar på ett sätt som ingen annan opioid och är väldigt individuellt hur man känner av drogen också.

Alltså en kick är ju när du får effekt av hela din dos på en och samma gång.
Dvs: inte att den byggs up långsamt som efter oralt eller liknande intag.
Och vad jag vet så kan man bara inta tramadol oralt då den måste metaboliseras i levern till
O-desmetyltramadol för att vara aktiv som opioid.
Och jag hade fan inte vågat ta mellan 500 och 1000mg utan tolerans då jag garanterat fått kramp.
Sen är också tramadol och heroin två väldigt olika opioider och av egna erfarenheter så går rusen knappt att jämföra.

Mvh
Citera
2013-03-24, 15:25
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
Människor som inte tagit något IV uttalar sig ofta så konstigt om vad dom tror en kick är..
Citera
2013-03-24, 22:34
Medlem
Larsson10s avatar
Kanske har tagits upp i tråden, har inte läst igenom den så noga. I filmer (främst amerikanska) när dom tar droger(främst heroin) så gnussar de det väldigt ofta mot tänderna, gör man det IRL? Och isf, varför gör man det? Påverkas man mer/snabbare av det eller vadå?
Citera
2013-03-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson10
Kanske har tagits upp i tråden, har inte läst igenom den så noga. I filmer (främst amerikanska) när dom tar droger(främst heroin) så gnussar de det väldigt ofta mot tänderna, gör man det IRL? Och isf, varför gör man det? Påverkas man mer/snabbare av det eller vadå?

gnussar?
Citera
2013-03-25, 12:34
Medlem
Krickerts avatar
Citat:

Du tänker på kokain.
Citera
2013-03-25, 14:48
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Du tänker på amfetamin eller kokain. Man gör det för att:
1. Testa om det är kokain/amfetamin (svider lite lätt och tandköttet domnar) men det behöver inte betyda nåt... Kan vara annat i pulvret som orsakar dessa effekter.
2. Man blir påverkad, snabbt, men det är svårt att gnugga tillräckliga mängder på tandköttet... Desutom är det inte särskilt bra för tandkött/tänder.

Och "gnussar"?
Citera
2013-03-25, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Du tänker på amfetamin eller kokain. Man gör det för att:
1. Testa om det är kokain/amfetamin (svider lite lätt och tandköttet domnar) men det behöver inte betyda nåt... Kan vara annat i pulvret som orsakar dessa effekter.
2. Man blir påverkad, snabbt, men det är svårt att gnugga tillräckliga mängder på tandköttet... Desutom är det inte särskilt bra för tandkött/tänder.

Och "gnussar"?

Kokain är ju ett bedövningsmedel som används vid vissa ovanliga mun och ögon-operationer. Jag vet inte om det gör det i Sverige. Bra kokain känner man att läpparna i synnerhet bli bedövade och avdomnade. Men sen många år tillbaka så blandar man ut kokain med medel som just ger den effekten. Det går att köpa t.ex. på apoteket och heter xylocain och används för insektsbett etc.
Skapar precis samma effekt. Ett tränat öga och näsa och mun kan lätt avslöja det lågkvalitativa kokainet som t.ex. finns i Sverige. Men det köps ju bara av partyknarkare för att skryta för brudarna...
Citera
2013-03-25, 23:32
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
Kokain är ju ett bedövningsmedel som används vid vissa ovanliga mun och ögon-operationer. Jag vet inte om det gör det i Sverige. Bra kokain känner man att läpparna i synnerhet bli bedövade och avdomnade. Men sen många år tillbaka så blandar man ut kokain med medel som just ger den effekten. Det går att köpa t.ex. på apoteket och heter xylocain och används för insektsbett etc.
Skapar precis samma effekt. Ett tränat öga och näsa och mun kan lätt avslöja det lågkvalitativa kokainet som t.ex. finns i Sverige. Men det köps ju bara av partyknarkare för att skryta för brudarna...

Ah, jag vet inte om du försökte rätta mig, eller bara komma med mer info. Jag vet att det ibland (alltid) är utblandat med annat som också gör att läppar och tandkött domnar. Men tjacket jag drog senast på tandköttet kände jag av, så även om det var utblandat så gav det "effekt".

Väldigt lite effekt såklart - drog ju bara ett finger över tandköttet. Aja...
Citera
2013-03-26, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ah, jag vet inte om du försökte rätta mig, eller bara komma med mer info. Jag vet att det ibland (alltid) är utblandat med annat som också gör att läppar och tandkött domnar. Men tjacket jag drog senast på tandköttet kände jag av, så även om det var utblandat så gav det "effekt".

Väldigt lite effekt såklart - drog ju bara ett finger över tandköttet. Aja...

nänä, fylla i det du sa, du har ju rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in