2009-03-18, 23:34
Medlem
gizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango Chutney
Det är ju knappast en bajskorv som ligger där, utan bara små spår av bajs. Kolla noga i soffan och lukta så lär du hitta någon fartrand.

Mina föräldrars hund lämnar faktiskt fartränder efter sig (eller bajsmärken som jag kallar dem ) när han sitter väldigt brett isär med bakbenen, ofräscht men nåt jag vant mig vid, numera reagerar jag knappast ens när de är på lakanen, man har väl blivit van.
Citera
2009-03-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giza
Mina föräldrars hund lämnar faktiskt fartränder efter sig (eller bajsmärken som jag kallar dem ) när han sitter väldigt brett isär med bakbenen, ofräscht men nåt jag vant mig vid, numera reagerar jag knappast ens när de är på lakanen, man har väl blivit van.

Min vovve torkar sig själv, h*n liksom hasar med rumpan längs marken i en tjugometerscirkel
Citera
2009-03-18, 23:48
Medlem
Crackiesmallss avatar
Jag låter hunden vara i soffan/sängen men den hoppar bara upp om man säger åt den att göra d annars ligger den i stolen brevid soffan.
Citera
2009-03-18, 23:51
Medlem
Amazon-mannens avatar
Då vår hund är medlem i familjen är den välkommen överallt,fast vid längre sittningar på dass är det stopp !
Sängen är numera favorit,av någon anledning liggandes på tvären, varpå manfår maka sig ut mot kanten..
Citera
2009-03-19, 00:07
Medlem
Weissess avatar
Min familjs hund får vara i en av sofforna! Hon är en väldigt kär familjemedlem och praktiskt taget en sladdis, men man får ALDRIG uppfostra en hund som en människa då den mår kasst av det! De behöver strikta regler hur kärleksfull man än är! Men den soffan är vår soffa och hon får endast vara där när vi inte vill vara där med henne eller har besök! =)
Citera
2009-03-19, 00:18
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Båda våra hundar får vara i soffan och sängen! Den lille har sina bestämda platser i soffan, på ett ställe kan han blicka ut över hela gården, där sitter han väldigt ofta!

Den äldre hunden är långhårig och hoppar bara upp i soffan när han vill kela lite. Han blir snabbt varm och hoppar ner för att lägga sig på en sval plats, i sängen klarar han inte av att ligga allt för länge. Lillen sover gärna i sängen hela natten.

Härlig känsla när han kryper in under täcket, lägger sig med ryggen tätt emot bröstet och har huvudet på min kudde.

Jag skulle vilja få den lilla att sova på sin plats, men han ska hålla på och pipa vilket blir en aning jobbigt. Min sambo och jag har inte legat intill varann sen den lille fått tillgång till sängen

Men som sagt, vi älskar våra hundar mycket och de har tillgång till att delar av hemma förutom toaletten där har dom inget att göra, dock så händer det att den lille smiter in och snor lite smutstvätt som jag hittar i hans lilla hus.
Citera
2009-03-19, 00:29
Medlem
BluesBross avatar
Har en liten hund och en lite större. Båda får komma upp i soffan/sängen men bara när vi säger "kom" och visar att det är ok. Det har jag lärt dem eftersom de ofta är rätt skitiga efter en runda i skogen o dylikt, då får de hålla sig på sina dynor tills de blivit rena/torra. Tyvärr tycker jag ändå att soffan ganska ofta är rätt äcklig då vi har en tygsoffa som inte är så praktiskt alla gånger. Lakan byter man ju ändå rätt ofta men en soffa kan bli för djävla äcklig faktiskt om man låter hunden komma upp i tid och otid.
Citera
2009-03-19, 01:16
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
--text-- Min sambo och jag har inte legat intill varann sen den lille fått tillgång till sängen

Lite OT :
samma sak här; jag kan inte pussa/krama min fru i sängen ( eller var f-n som helst i huset ) utan att hunden kommer med väldans fart o ska slicka oss båda i ansiktet, ivrigt viftande på svansen. Läste någonstans i någon hundbok att hunden ser det som om banden mellan andra "flockmedlemmar" stärks, och att det gäller att snabba på om man inte ska bli bortglömd och sjunka i rang inom flocken.
Citera
2009-03-19, 01:21
Medlem
BarbieBottoms avatar
Min Shetland Sheepdog får vara överallt i huset, förutom på borden i princip.
Han brukar tillochmed sitta på en stol bredvid mig när jag äter, haha.

Som många andra sagt så är han en familjemedlem. Skulle kännas elakt när vi sitter och tittar på t.ex film på kvällen och han måste ligga på golvet nedanför.
Då är han bra mycket nöjdare när han får ligga i någons knä och se på filmen tillsammans med oss ^^

Jag vet att jag "skämmer bort" honom på det sättet, men ingen av oss mår dåligt av det så varför inte?
Citera
2009-03-19, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Lite OT :
samma sak här; jag kan inte pussa/krama min fru i sängen ( eller var f-n som helst i huset ) utan att hunden kommer med väldans fart o ska slicka oss båda i ansiktet, ivrigt viftande på svansen. Läste någonstans i någon hundbok att hunden ser det som om banden mellan andra "flockmedlemmar" stärks, och att det gäller att snabba på om man inte ska bli bortglömd och sjunka i rang inom flocken.

Haha, känner igen det där, exet var här en natt och ja, Ni fattar, så jag fick skicka ut hunden i hallen för hon skulle också vara med på ett hörn
Citera
2009-03-19, 09:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giza
Kan jag tipsa dina föräldrar om att även en hund kan med fördel torkas i röven efter utgjorda behov.

Att inte göra det är ju vidrigt. Min vovve skall fan ta mig inte va skitigare än mig i röven så den torkas alltid.
Citera
2009-03-19, 12:05
Medlem
Davy.Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Båda våra hundar får vara i soffan och sängen! Den lille har sina bestämda platser i soffan, på ett ställe kan han blicka ut över hela gården, där sitter han väldigt ofta!

Den äldre hunden är långhårig och hoppar bara upp i soffan när han vill kela lite. Han blir snabbt varm och hoppar ner för att lägga sig på en sval plats, i sängen klarar han inte av att ligga allt för länge. Lillen sover gärna i sängen hela natten.

Härlig känsla när han kryper in under täcket, lägger sig med ryggen tätt emot bröstet och har huvudet på min kudde.

Jag skulle vilja få den lilla att sova på sin plats, men han ska hålla på och pipa vilket blir en aning jobbigt. Min sambo och jag har inte legat intill varann sen den lille fått tillgång till sängen

Men som sagt, vi älskar våra hundar mycket och de har tillgång till att delar av hemma förutom toaletten där har dom inget att göra, dock så händer det att den lille smiter in och snor lite smutstvätt som jag hittar i hans lilla hus.

Om hunden ligger på ena sidan om dig kan väl din sambo ligga på den andra sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in