2009-03-18, 18:34
Bannlyst
Som rubriken säger "Låter ni era hundar vara i soffan?"
Om ja, varför?
Om nej, varför?

Jag anser det vara en självklarhet att hunden ska få vara i soffan, hon är ju en del av familjen, det vore samma om jag inte skulle låta mina framtida barn vara i soffan, dom kan ju också skita ner.
Citera
2009-03-18, 18:35
Bannlyst
japp min hund får vara i soffan, inte mina barn dock
Citera
2009-03-18, 18:37
Medlem
Bluebeast72s avatar
Jepp, både soffan o sängen.

Den gemenskapen kan man bjuda på som hundägare förutsatt att man ej har en jätteras.
Citera
2009-03-18, 18:38
Medlem
iipods avatar
Ja, ser inte en anledning varför hon inte skulle få va det!!
(mops)
Citera
2009-03-18, 18:40
Bannlyst
Jag har ingen hund själv men om jag verkligen hade en ren hund som jag älskade och som inte fäller päls som en julgran under januari månad så hade jag självklart låtit den berträda både soffa och säng.
Citera
2009-03-18, 18:41
Moderator
blomvattnares avatar
Vi använder fåtöljer istället för soffa i TV-rummet. Om hunden ska ha en fåtölj så blir det platsbrist. Det löser vi genom att den som blir utan fåtölj får ta en hård köksstol istället. Det blir aldrig hunden som får ta köksstolen...

OK, han är lite bortskämd, men det går att stå ut med. Han är ju vår älskling.
Citera
2009-03-18, 18:43
Medlem
ytterbodas avatar
ja, dom får vara i soffan , för att sängen är bannlyst...
Citera
2009-03-18, 18:43
Medlem
naganof2s avatar
självklart får hunden vara i både soffan och sängen blir lite trångt ibland men det är ju bara mysigt hehe

Ska sägas och så att jag har en stor rottweiler :=)
Citera
2009-03-18, 18:48
Medlem
Bacillbs avatar
Beror på tillfället.
Inte alltid, är det många i soffan ska hundarna på golvet men är man själv kan hundarna få komma upp.
Citera
2009-03-18, 18:49
Medlem
Mango Chutneys avatar
Absolut inte. Tänk på att hundar inte torkar sig när de skiter.. Jag har varit hemma hos flera hundägare där hunden smetat bajs lite här och där..
Citera
2009-03-18, 18:50
Medlem
Revolvermans avatar
Hmm..., vet inte om det räknas, men oftast sitter hundkräket på husse, i soffan. Varför undrar du? Tja, det bör du väl fråga hunden om, men jag är ju formad ungefär som en saccosäck, och hon tycker väl att jag är mjukare och bekvämare än själva soffan.
Citera
2009-03-18, 18:54
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango Chutney
Absolut inte. Tänk på att hundar inte torkar sig när de skiter.. Jag har varit hemma hos flera hundägare där hunden smetat bajs lite här och där..
Med en långhårig hund kanske det problemet kan uppstå. Jag för min del kollar alltid på min hunds bakdel innan vi går in efter promenaden. Det räcker med en snabb blick för att konstantera att hunden verkar ha varit duktig och torkat sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in