2009-03-18, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mango Chutney
Absolut inte. Tänk på att hundar inte torkar sig när de skiter.. Jag har varit hemma hos flera hundägare där hunden smetat bajs lite här och där..

Om jag skulle upptäcka att det var på det viset så skulle jag införa bannlysning av hunden ifrån min soffa/säng och tvätta bort skiten på direkten.
Dock så har jag själv aldrig märkt av det hos hundägare.
Citera
2009-03-18, 18:56
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Ja, jag har skinnsofffa just för att den ska tåla att hunden är i den. Fanskapet spyr i den ibland, men det sjunker ju inte in som det skulle göra i en tygsoffa. Tygsoffor är jävligt äckliga förresten, ingrodd smuts och damm i tyg och stoppning.
Citera
2009-03-18, 18:57
Medlem
Mango Chutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Om jag skulle upptäcka att det var på det viset så skulle jag införa bannlysning av hunden ifrån min soffa/säng och tvätta bort skiten på direkten.
Dock så har jag själv aldrig märkt av det hos hundägare.

Det är ju knappast en bajskorv som ligger där, utan bara små spår av bajs. Kolla noga i soffan och lukta så lär du hitta någon fartrand.
Citera
2009-03-18, 18:58
Medlem
Självklart får han vara i soffan, han ligger alltid och slaggar i den! Han har till och med en bestämd plats i vänstra hörnet. Sängen får han oxå vara i.

Men problemet kommer när man har en riktigt stor hund eller mer än en hund då blir det trångt!
Citera
2009-03-18, 19:05
Medlem
Capys avatar
min hund kräver att få vara i soffan. Självklart får han vara där och även i sängarna
Citera
2009-03-18, 19:32
Bannlyst
Min hund har också en bestämd plats i soffan, högra soffkudden på tresitsen, ibland bli det lite trångt i tvåsitsen när man sitter framför datorn och hon ska vara gosig
Citera
2009-03-18, 19:33
Medlem
Davy.Joness avatar
Den lilla får vara i soffan, den stora på golvet. Den stora är lite oförsiktig i sina rörelser och det är redan hål i soffan. Den lilla är mer försiktig, så det har bara blivit så. Dom verkar rätt nöjda med det båda två.
Citera
2009-03-18, 20:46
Medlem
brunstigs avatar
Jo min hund får gärna vara i såväl soffan som sängen. Ibland när jag har folk hemma som tror dem vet bäst så påpekar det att djur absolut inte ska få vara på sådana ställen.
Men vadå, både jag och hunden mår bra av det. Det gör dock inte soffan eftersom hunden är fasligt långhårig.
Citera
2009-03-18, 21:07
Medlem
Ayla666s avatar
Våran hund får ligga i soffan i bland. Funkar bra fakiskt.
Anledningen är att det blir så skitigt och hårigt i soffan.
Men när hon är nybadad så är hon välkommen.
Citera
2009-03-18, 21:09
Medlem
billblazzs avatar
Jajamen dock så är det väldigt sällan som han vill ligga i soffan!
Citera
2009-03-18, 21:16
Medlem
Här är det fritt fram i soffa och säng, med vissa smärre restriktioner.
Det är mest av själviska själ. Det är ju så mysigt ju...
Citera
2009-03-18, 23:30
Medlem
gizas avatar
Självklart får min älskling vara i både säng och soffa med sin härliga, luddiga kropp.

Hon är dock inte speciellt förtjust i det, utan föredrar matta och biabädd.

Men ibland vill både hon och mina föräldrars hund som jag passar ibland breda ut sig i soffa, och då är det bara för mig att bjuda till och sätta mig på golvet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in