2025-07-05, 09:27
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tycker filmen var speciell. Den faller lite p att man inte fr reda p vad hon sger i slutet men samtidigt s r denna delen fiction s vad hon sger spelar ingen roll d det nd hade varit phittat. Men det hade nd gett filmen det dr extra om de hittat p ngot trovrdigt tycker jag.
Jag r av motsatt sikt dr.
Den hade fallit om man hade ftt hra vad hon sa. Det hon berttar har ju p ngot stt med vad man upplever i det absoluta slutskedet av livet, nr man precis r pvg ver till andra sidan.

Att stta ett form av "facit" som svar p den frgan hade bara frstrt filmupplevelsen fr mig.

Vissa saker r bttre att bara lmna outsagda eller ovisade, och lmna det ppet.
Att visa saker fr tydligt alla gnger blir ofta en smre effekt n att vara mer vag och lmna saker t tittarens fantasi och funderingar.

Det ocks... det kan vara ett stt att faktiskt lta tittaren fundera kring det hela. Vad hnder i det lget, och vad upplever man?
Det hade varit ett enda stort antiklimax om regissren kommit med ngon form av vertydligt svar p det, s som man grna gr i hollywood-filmer.

Nej, jag tycker det r skitbra att man inte fick hra.
Citera
2025-07-05, 17:07
Medlem
drinksareonmes avatar
Frstr inte varfr de hll liv i tjejen med metallplattan, fanns ju nd ingen chans att hon skulle kunna bli martyr. De som senare skt henne verkade vara ngot av kultens swat team som tog hand om objekt som sprat ur.
Citera
2025-07-08, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag r av motsatt sikt dr.
Den hade fallit om man hade ftt hra vad hon sa. Det hon berttar har ju p ngot stt med vad man upplever i det absoluta slutskedet av livet, nr man precis r pvg ver till andra sidan.

Att stta ett form av "facit" som svar p den frgan hade bara frstrt filmupplevelsen fr mig.

Vissa saker r bttre att bara lmna outsagda eller ovisade, och lmna det ppet.
Att visa saker fr tydligt alla gnger blir ofta en smre effekt n att vara mer vag och lmna saker t tittarens fantasi och funderingar.

Det ocks... det kan vara ett stt att faktiskt lta tittaren fundera kring det hela. Vad hnder i det lget, och vad upplever man?
Det hade varit ett enda stort antiklimax om regissren kommit med ngon form av vertydligt svar p det, s som man grna gr i hollywood-filmer.

Nej, jag tycker det r skitbra att man inte fick hra.

Mjo, jag vet. Samtidigt s r ju film bara film s man kan ju fundera och prata utifrn filmen. Men jag frstr och detta slutet passade inte mig riktigt.
Citera
2025-07-08, 09:32
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Mjo, jag vet. Samtidigt s r ju film bara film s man kan ju fundera och prata utifrn filmen. Men jag frstr och detta slutet passade inte mig riktigt.
Jag tror hon viskade "kiss my ass, bitch"
Citera
2025-07-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag tror hon viskade "kiss my ass, bitch"

Haha Ja, p ett stt s knns hela filmen knepig d "de onda" frlitar sig p att personen de mrdar ska sga ngot i slutskedet. Att de orkar lgga ner s mycket jobb med sdana risker.
Ngot lngskt agerande ju mer jag tnker p det s rent spontant hade det varit en mjlighet att hon sade ngot sdant. Jag har inte tnkt i de banorna tidigare.
Citera
2025-07-20, 17:09
Medlem
Denna film r s helvetes otck, blir inte rdd fr mycket men denna glmmer jag aldrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in