ven om jag trttnat en hel del p skrckisat tnkte jag ge denna film frn Frankrike en chans ikvll d handlingen verkar intressant samt det hga betyget p imdb.
sikter om denna rulle?
Handlar om en liten tjej som hittas hysteriskt vid en vg efter att hllts fngen och utsatts fr tortyr. 15 r senare ter en familj middag ihopa nr samma Lucie stormar in och slaktar familjemedlemmarna. Syftet skall vara att det finns En eller flera som fortfarande fngna dr. En kompis till Lucie kallas in och filmen tar olika vndningar.
ven om jag trttnat en hel del p skrckisat tnkte jag ge denna film frn Frankrike en chans ikvll d handlingen verkar intressant samt det hga betyget p imdb.
sikter om denna rulle?
Handlar om en liten tjej som hittas hysteriskt vid en vg efter att hllts fngen och utsatts fr tortyr. 15 r senare ter en familj middag ihopa nr samma Lucie stormar in och slaktar familjemedlemmarna. Syftet skall vara att det finns En eller flera som fortfarande fngna dr. En kompis till Lucie kallas in och filmen tar olika vndningar.
Sg den igr kvll d jag gillar dom franska filmerna Inside och Frontiers.
Och jag blev inte besviken,rtt sjuk och mycket blod. En hel del obehagliga scener.
Den hr r jag sugen p. Jag gillar "the new wave of French terror", om man kan kalla det s. Allts rullar som Frontiers, Inside och ... denna. Skrck ska tamejfan vara chockerande. Behver inte vara vernaturligt, bara obehagligt. Till den kategorin rknar jag ven obehagligheter som Irreversible.
Riktigt riktigt obehaglig film. P s mnga plan. Man kan se den som en renodlad gorefilm, men det finns s mycket mer. Det r en berttelse om skrck, riktig jvla fullblodsskrck, om livet efter detta, paranoia, monster (verkliga och de som bara finns i huvudet), det handlar om sorg och om vedergllning. Egentligen hade det rckt om filmen hade varit fyrtiofem minuter, fr det kndes som om den var komplett redan d. Nr sedan bakgrunden brjades nysta upp rejlt var jag orolig att det skulle frstra filmen, men den fungerade nd i slutndan. Att jag inte frutsg "twisten", dr
tanten skjuter skallen av sig
fr nog tillskrivas det faktum att jag var rtt ... tagen.
Sg precis klart denna vidriga men vldigt bra film. Trodde frst det var en renodlad splatter film men den utvecklades till att bli s mycket mer n s. Halvvgs in i filmen tycker jag den blev som bst.
Ls inte ifall ni tnkt se filmen. Den gr sig bst om man vet s lite som mjligt.
Andra halvan nr Anna fngslades var vldigt bra gjort. De som utfrde experiment och torterade henne var helt profillsa. Man sg knappt deras ansikten eller rster. Visade inga mnskliga drag ht egentligen. Det var diverse typer i klipp efter varandra som spade skiten ur henne dr all fokus lg p hur mycket mer hon avhumaniserades tills hon slppte taget om sig sjlv. Favoritscenen var strax efter hon slppt taget och inte gav ifrn sig ett ljud d snubben sitter ver henne och matar in slag.
Senast redigerad av Deon Lime 2009-03-15 kl. 23:13.
Sg den ocks i kvll. Alldeles nyss faktiskt. Hmm... vad ska man sga? Definitivt inte skrckfilm per ordets vanliga definition (undertecknad blev positivt verraskad, minst sagt). Snarare en film om folk utan sprrar som hnsynslst och p utstuderat vis plgar mnniskor fr att... ja, de som sett filmen vet. Jag har d aldrig sett ngot liknande, hursomhelst, och skulle gott och vl kunna ge filmen en stark fyra av fem mjliga.
Dock undrar jag en sak:
Hur fan kunde den dr kvinnan som blev skjuten i brjan verleva? Borde inte hon ha dtt av blodfrlust eller s?
Har bara sett 40 minuter. Men en sak tnker jag p hela tiden: varfr i hela helvetet fick hon inte ka in p psykhus? Det r ju sjukt uppenbart att hon inbillar sig precis allting och det r s jvla overkligt att ingen skulle mrka det.
Senast redigerad av Heinze 2009-09-06 kl. 12:33.
Har bara sett 40 minuter. Men en sak tnker jag p hela tiden: varfr i hela helvetet fick hon inte ka in p psykhus? Det r ju sjukt uppenbart att hon inbillar sig precis allting och det r s jvla overkligt att ingen skulle mrka det.
Va? Vem inbillar sig vad? Du borde nog se klart den...
Senast redigerad av Heinze 2009-09-06 kl. 12:33.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!