Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Skulle till Göteborg, men hade halvt försovit mig. Fick springa till centralstationen i Stockholm på tom mage. När jag kom fram hade jag ändå tid att sätta i mig någonting. Eftersom det var hyfsat tidigt hade få ställen öppet och chansade därför på ett ställe med både varm mat och gratis wifi-internet. Kommer inte ihåg vad stället heter, men ligger i hörnet på centralen mot Arlanda Express. Beställde en grekisk paj där sallad, bröd, dricka och kaffe skulle ingå. Till att börja med var brödet slut och jag vägrades något annat bröd. Sen kom salladen in som bestod av några dagar gammal bamba-isbergssallad. Vidrigt. Som avslutning kom en torr och övervärm (micro) in. Smakade bara fett och gammal. Han som serverade den var också ful samt halvt mongolid. Ska tilläggas att jag inte hade tid för kaffe och de kunde inte ge mig en take away-mugg utan att det kostade extra.
Betalade 79 kr för skiten och även om det kan tyckas som en strunt summa gnager sånt i mig långt efteråt. Fyra månader sedan händelsen men blir fortfarande förbannad när jag skriver ner den. Varför jag inte klagade? Hade inte tid, fick sleva i mig det som gick, hälla i mig mineralvattnet innan tåget gick.
Vill ha hämnd på stället så jag kan få ro, vad ska jag göra? Ge förslag.
Själv skulle jag en gång käka på Landvetter flygplats. Tog en pizzaslice för det skulle ingå dryck och salladsbuffé. Pizzaslicen var pytteliten och otroligt seg. Helt klart mikrovärmd och jag fick såga med kniven för att överhuvudtaget ens komma halvvägs genom degen. Den så kallade salladsbuffén bestod av isbergssallad, några tomater, en äcklig salsasås, lite majs och några brödpinnar.
Blev att jag satt och käkade brödpinnar för har man betalt
99 kronor för en fattig liten pizzaslice så vill man ha någon sorts valuta för pengarna.
Vad jag vill ha sagt med det här är att flygplatsmat ofta suger för dom vet att man är hungrig och inte kan gå någon annanstans. När man ska på resa så är man också beredd på att det det kommer kosta lite så man höjer inte heller på ögonbrynen när man ser summan.