2010-05-07, 18:51
Medlem
På ett sunkigt kiosk ställe i Falun..
Citera
2010-05-14, 00:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Åt på ett ställe nära Lubeck (tror jag att det var). Det låg typ brevid motorvägen och satt ihop med en bensinstation. Personalen kunde varken tyska eller engelska vilken var lite förvirrande för en svensk turist. Hur som helst beställde jag något som lät ätbart; "Sauerfleisch". Det jag fick var kokt fläskkött i skivor med dåligt stekt potatis och massor av genomskinlig smaklös gelé. Fattar fortfarande inte vad det skulle föreställa. Portionen var jättestor och maten totalt oätlig.
Citera
2010-05-14, 01:02
Medlem
midnighttrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Åt på ett ställe nära Lubeck (tror jag att det var). Det låg typ brevid motorvägen och satt ihop med en bensinstation. Personalen kunde varken tyska eller engelska vilken var lite förvirrande för en svensk turist. Hur som helst beställde jag något som lät ätbart; "Sauerfleisch". Det jag fick var kokt fläskkött i skivor med dåligt stekt potatis och massor av genomskinlig smaklös gelé. Fattar fortfarande inte vad det skulle föreställa. Portionen var jättestor och maten totalt oätlig.

tyska vägkrogar har jag inte mycket till övers för. oftast bra dyrt och fullt med lastbilschafförer som prompt ska serveras korv gjord på inälvor som får hela krogen att lukta spya.
Citera
2010-05-14, 11:22
Medlem
Blåbärskungens avatar
Stekhuset Ugglan i vasastan. Det här var 15-20år sedan så det kanske är bättre idag men det var iaf usel service(Personalen sket i klagomål), potatis med skinn på, klumpig sås och kaffet hade stått på hela dagen(det var det enda personalen gjorde något åt).
Citera
2010-05-16, 03:33
Medlem
drdracula141s avatar
Det värsta är väl i Krakow när jag vart där skulle beställa en soppa, den vart helt smaklös soppan såg ut som en spya. Resturangen vart klass och stil men maten nej den vart äcklig.
I Sverige är väl den vidrigaste resturangen jag vart på en indisk resturang vid Nordstan i Göteborg.
Deras svenska på menyn vart inte den allra bästa, tjöck graddsås med flertalet stavfel.
När maten väl kom så smakade den absolut inget ting och hade ränneskita dagen efter då jag
sprutlackerade toaletten.
Senast redigerad av drdracula141 2010-05-16 kl. 03:41.
Citera
2010-06-01, 11:30
Medlem
AngelAvGlass avatar
Pizzeria dalbo....

Jag och sambon svin hungriga, drar in dit beställer pizza och tar med hem, fy fan säger jag bara, var det vidrigaste vi varit med om, kunde fan inte äta det, jag är kräsen men sambon äter ALLT annars men till och med han höll på att spy, Vi försökte ge det till hundarna, men dom bara lukta lite på det och gick iväg!!!

Va bara att leta upp falukorv i frysen och koka snabbmakaroner. så mycket för den myskvällen lixom... pizzan? Ja den gick vi och slängde i sophuset, sen bara vääääääääääääädra hela lägenheten
Citera
2010-06-02, 23:23
Medlem
rossleris avatar
kebab house, hötorget (?). Min vän sa
-Kebab med bröd
-vill du ha dricka?
Min kompis -nej ingen dricka
kebabnisse -14 kronor tack
jag - han kokade men han ville inte klaga då kön var stor.
kebabnisse - Pita eller franska?
Min kompis- vad är storleks skillnaden?
kebabnisse - Fraanskaa
Min kompis- men är det stor skillnad
kebabnisse - Fraanskaa
äh ta en franska då.
jag beställde likadant. Kebaben var säkert gammal då den var grå och ihålig. Och den smakade damm.
Citera
2010-06-12, 12:18
Medlem
Royal Arms i Örebro.

Kalla, torra grillspett, potatisgratäng som bara smakade grädde med lång hållbarhet och vitlöksgranulat, ful inredning och, ja, ett.. Gott rykte, iallafall i Örebro, jag förstår det inte.

Jag gick dit igen, och åt lax den här gången. En sån där styckfryst laxportion kryddad med tandori-mix (!) med torr, pressad potatis och salsa verde som bara verkade vara spenat och creme fraiche!

Men på hotellet sa de att det var den bästa restaurangen i Örebro. Man hoppas för Örebros skull att båda receptionisterna jag pratade med var efterblivna.
Citera
2010-06-13, 19:08
Medlem
Worezs avatar
Skulle till Göteborg, men hade halvt försovit mig. Fick springa till centralstationen i Stockholm på tom mage. När jag kom fram hade jag ändå tid att sätta i mig någonting. Eftersom det var hyfsat tidigt hade få ställen öppet och chansade därför på ett ställe med både varm mat och gratis wifi-internet. Kommer inte ihåg vad stället heter, men ligger i hörnet på centralen mot Arlanda Express. Beställde en grekisk paj där sallad, bröd, dricka och kaffe skulle ingå. Till att börja med var brödet slut och jag vägrades något annat bröd. Sen kom salladen in som bestod av några dagar gammal bamba-isbergssallad. Vidrigt. Som avslutning kom en torr och övervärm (micro) in. Smakade bara fett och gammal. Han som serverade den var också ful samt halvt mongolid. Ska tilläggas att jag inte hade tid för kaffe och de kunde inte ge mig en take away-mugg utan att det kostade extra.

Betalade 79 kr för skiten och även om det kan tyckas som en strunt summa gnager sånt i mig långt efteråt. Fyra månader sedan händelsen men blir fortfarande förbannad när jag skriver ner den. Varför jag inte klagade? Hade inte tid, fick sleva i mig det som gick, hälla i mig mineralvattnet innan tåget gick.

Vill ha hämnd på stället så jag kan få ro, vad ska jag göra? Ge förslag.
Citera
2010-06-13, 20:01
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Skulle till Göteborg, men hade halvt försovit mig. Fick springa till centralstationen i Stockholm på tom mage. När jag kom fram hade jag ändå tid att sätta i mig någonting. Eftersom det var hyfsat tidigt hade få ställen öppet och chansade därför på ett ställe med både varm mat och gratis wifi-internet. Kommer inte ihåg vad stället heter, men ligger i hörnet på centralen mot Arlanda Express. Beställde en grekisk paj där sallad, bröd, dricka och kaffe skulle ingå. Till att börja med var brödet slut och jag vägrades något annat bröd. Sen kom salladen in som bestod av några dagar gammal bamba-isbergssallad. Vidrigt. Som avslutning kom en torr och övervärm (micro) in. Smakade bara fett och gammal. Han som serverade den var också ful samt halvt mongolid. Ska tilläggas att jag inte hade tid för kaffe och de kunde inte ge mig en take away-mugg utan att det kostade extra.

Betalade 79 kr för skiten och även om det kan tyckas som en strunt summa gnager sånt i mig långt efteråt. Fyra månader sedan händelsen men blir fortfarande förbannad när jag skriver ner den. Varför jag inte klagade? Hade inte tid, fick sleva i mig det som gick, hälla i mig mineralvattnet innan tåget gick.

Vill ha hämnd på stället så jag kan få ro, vad ska jag göra? Ge förslag.

Själv skulle jag en gång käka på Landvetter flygplats. Tog en pizzaslice för det skulle ingå dryck och salladsbuffé. Pizzaslicen var pytteliten och otroligt seg. Helt klart mikrovärmd och jag fick såga med kniven för att överhuvudtaget ens komma halvvägs genom degen. Den så kallade salladsbuffén bestod av isbergssallad, några tomater, en äcklig salsasås, lite majs och några brödpinnar.
Blev att jag satt och käkade brödpinnar för har man betalt 99 kronor för en fattig liten pizzaslice så vill man ha någon sorts valuta för pengarna.

Vad jag vill ha sagt med det här är att flygplatsmat ofta suger för dom vet att man är hungrig och inte kan gå någon annanstans. När man ska på resa så är man också beredd på att det det kommer kosta lite så man höjer inte heller på ögonbrynen när man ser summan.
Citera
2010-06-13, 20:18
Medlem
räknar bort sunkiga kebabhak och sånt, det jag kommer på sähär på rak arm är
roberts coffe i halmstad (kedja, 8 cafeer, mest i stockholm), väldigt flådigt inredd
-kaffe och äppelpaj
-mm *ger tom kopp*
-*ser frågande ut*
-du kan ta kaffe där borta *nickar bort mot kaffemaskinen*

säljer muffins från ica maxi dyrt
tjejens kompis beställde någon pastarätt, dom plockar ut vad som mer eller mindre ser ut som en findus och slänger i micron och tar dyrt betalt för det
när vi står och beställer kommer en kille in som inte ser ut att jobba där, går in bakom kassan, öppnar och plocka ut en stor näve sedlar, okej, han ska väl springa och växla tänker vi (kassan är långt ifrån överfull), men nej, han sätter sig med en annan ur personalen och snackar under hela tiden vi är där (ca 30 min)
jag skiter fan i om plockar pengar till svarta löner men man kan ju göra det lite diskret när det är fullt med folk
Citera
2010-06-13, 21:25
Medlem
Arthass avatar
För 4-5 år sedan låg det en pytteliten grill i rondellen en bit utanför Stinsen i Sollentuna. Hans grill låg förut utanför själva byggnaden men sen byggde de om och han flyttade 1 km till kanten av ett industriområde. Köpte en hamburgare där en gång. Bröd, ett visset blad sallad en skiva kött och massa senap och ketchup . INGEN Dressing, inga andra grönsaker! Betalade säkert en 50-lapp för det skiten. Korven var okej där dock...

Någons som vet om den finns kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in