2012-05-10, 20:59
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Subway, det äcklgaste stället jag ätit på!

Kan det vara så illa? Förväntningarna är ju inte så högt ställda på ett ställe som säljer mackor.
Citera
2012-05-10, 22:27
Medlem
Izunis avatar
Käkade på Bob's bar och restaurang på möllan i Malmö någon gång i vintras och det var tamejfan det sämsta jag någonsin fått i mig.

Beställde en kycklingfilé, (vad fan tänkte jag med borde fattat att dom var så jävla bakom flötet att dom inte löser der), och in kommer en gummiliknande filé som var sådär lite orange kryddad som salladskycklingen, ja den torra jäveln som kommer i små kuber, brukar vara.

Inget skinn hade den och jag tror att dom bannemig hade tagit den direkt ur frysen sen fräst på den ordentligt i micron under 10 min på 900 w... FÖRRA VECKAN sen hade den antagligen stått och varit varm och ytterligare dränerats tills den sista gnuttan fukt försvunnit varpå den serverades till mig.
Den var så torr att det kändes som att man tuggade på en handfull slånbär eller en skopa alun för den delen. De få tårar jag fällde när jag såg denna misshandlade stackare innehöll mer vätska än vad den kycklingen gjorde.

Nu kostade ju möget strax under hundringen men gode gud vad sura pengar det var
Senast redigerad av Izuni 2012-05-10 kl. 22:32.
Citera
2012-05-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Varför får man känsaln att det är personalen själv som skirver alla positiva omdömen?

Ja typ om nån som kallar sig för "Lasse" skriver ett enormt positivt omdöme att "deta var den besta maten jag äta på lenge , hit kommer jag att koma tillbaka"
Citera
2012-05-15, 09:01
Medlem
Broder tuck eller vad den vidriga knivhuggarbaren på södermalm kallas.

En en uppblåst dum hora som servitör, jävligt otrevlig och nonchalant i kombination med en idiotisk kock och hånfull ägare = nej.
Det skulle vara BBQ-sås till maten, fick in en bernaisesås som någon stänkt lite tabasco i.
Klagade på att detta var allt annat än en kebabsås, efter hånfulla leenden kommer det in en kopp efter lång tid med någon bubblande brun sörja innehållande harricotverts. Detta skulle då tydligen vara kockens andra tolkning av bbq-sås. Var så övertygad om att han smetat bajs eller något annat vidrigt i såsen så jag smakade inte ens.

Hade en konstant känsla av att bli knivmördad där, annars hade jag vägrat betala notan.
Citera
2012-05-15, 16:06
Medlem
Masterkrabbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Varför får man känsaln att det är personalen själv som skirver alla positiva omdömen?

Kollade snabbt igenom, och antingen var det 5'or eller 1'or...klurigt.
Citera
2012-05-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izuni
Käkade på Bob's bar och restaurang på möllan i Malmö någon gång i vintras och det var tamejfan det sämsta jag någonsin fått i mig.

Beställde en kycklingfilé, (vad fan tänkte jag med borde fattat att dom var så jävla bakom flötet att dom inte löser der), och in kommer en gummiliknande filé som var sådär lite orange kryddad som salladskycklingen, ja den torra jäveln som kommer i små kuber, brukar vara.

Inget skinn hade den och jag tror att dom bannemig hade tagit den direkt ur frysen sen fräst på den ordentligt i micron under 10 min på 900 w... FÖRRA VECKAN sen hade den antagligen stått och varit varm och ytterligare dränerats tills den sista gnuttan fukt försvunnit varpå den serverades till mig.
Den var så torr att det kändes som att man tuggade på en handfull slånbär eller en skopa alun för den delen. De få tårar jag fällde när jag såg denna misshandlade stackare innehöll mer vätska än vad den kycklingen gjorde.

Nu kostade ju möget strax under hundringen men gode gud vad sura pengar det var
Jag har ätit en liknande filé hemma. Det var endast denna filé som var så. Garanterat något fel ppå filén, var t.o.m. svårt att skära i den. Så det måste ju inte vara restaurangen som tillagat den helt värdelöst, men antagligen är det det.
Citera
2012-05-15, 17:48
Medlem
jonte-malmos avatar
köpte en kebab på ett ställe och fick betala 70 kronor för den och tänkte väl inte mer på det tills jag fick den då den var stor som en cheseburgare på mcdonalds. och inte var den särskilt god heller. kommer inte ihåg vilken stad det var då vi var på genom resa.
Citera
2012-05-22, 21:20
Medlem
Hellcats avatar
Käkade på Daisy's när jag körde hem från stockholm.. Det känns som de kunde lagt mer energi på maten än det flashiga yttre. Dyrt och blaskigt..
Citera
2012-05-23, 21:56
Medlem
Perrans avatar
Av alla vidriga pizzerior i den här stan så är Chili Pizza vid Globen antagligen den värsta.
Med ingredienser som skriker Lidl på halvgräddade pizzor är ingen höjdare.
Citera
2012-05-23, 22:04
Medlem
avskum1982s avatar
Något väghak utanför norrköping för ca 10 år sedan. Kan fortfarande inte äta nasi goreng utan att få kväljningar. En god favorit förstörd för alltid.
Citera
2012-05-24, 06:45
Medlem
MrJacks avatar
Måste nog utnämna ett av de ställen som har varit en av favoriterna; Bröderna Olsson på Södermalm.

Maten brukar mestadels vara bra (finns vissa maträtter som är lite trista), men de har en personal som får en att känna som att man borde vara glad över att man ska äta där. Bittra och kaxiga.
Senast vi var där (ett sällskap på 6 personer) och hade bokat bord. Två av oss var dock 30 minuter försenade, så vi började ta in förrätter under tiden medan vi väntade in dem för att sen beställa varmrätten. Servitören kom och peakade oss oss typ 4 gånger under förrätten; "Vart är era polare? När kommer dem? Vill ni inte beställa eller? Vi har folk som väntar".
Polarna kom precis när vi var klara med förrätterna och vi beställde in varmrätterna. Då börjar fanskapet till servitör köra med "Ni kan ju glömma att beställa in efterrätter".
Han verkade köra samma stuk till grannbordet.

Tråkigt, men Bröderna Olsson känns som de är lite för kaxiga för sitt eget bästa. Visst, de tycker de kan köra med den stilen, men det måste väl kännas bättre att behandla kunderna bättre och få återkommande gäster?
Citera
2012-05-24, 17:18
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJack
Polarna kom precis när vi var klara med förrätterna och vi beställde in varmrätterna. Då börjar fanskapet till servitör köra med "Ni kan ju glömma att beställa in efterrätter".
Han verkade köra samma stuk till grannbordet.

Tråkigt, men Bröderna Olsson känns som de är lite för kaxiga för sitt eget bästa. Visst, de tycker de kan köra med den stilen, men det måste väl kännas bättre att behandla kunderna bättre och få återkommande gäster?

Förstår inte hur ni köper den attityden? Hade lämnat direkt. Det är hans jobb att ta hand om er, inte vara kaxig och otrevlig. Enda stället i världen jag skulle acceptera det är på Dick's Last Resort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in