2010-04-05, 01:14
Medlem
dfghj123s avatar
Jag måste ändra mig lite, det vidrigaste jag någonsin ätit var en skinkgryta á la Sodexho i lumpen. Köttet smakade unket, och såsen var oljigt, fett vatten med en gnutta ketchup som smakade as. De lyckades inte ens krydda maten. Jag behövde ju självklart inte betala för maten eftersom jag var värnpliktig, men alla som jobbade på regementet tvingades ju betala om de skulle luncha där. Verkligen under all kritik. Av alla måltider man åt där under drygt 11 månader går det lätt att räkna på en hand de gångerna maten faktiskt var god, och då är jag inte särskilt kräsen heller. Jag var överlycklig när man var ute i fält och fick äta grönpåse, för det var rena gourmetmaten i jämförelse.

Har ätit på en annan Sodexho-restaurang i samband med jobb, och det var ta mig fan lika dåligt där. Tur att jag själv inte betalade för maten.

Jag vet att man inte kan förvänta sig underverk av storkök, men någon måtta får det vara. De försöker inte ens. Skolmaten på min gamla skola var helt okej och personalrestaurangen på mitt gamla jobb lyckades leverera varenda gång, så visst kan man laga bra käk på ett storkök.

Tycker synd om folk som har en personalrestaurang som drivs av Sodexho och tvingas betala för att luncha där.
Citera
2010-04-05, 03:18
Medlem
Andersdamaans avatar
När jag gjorde lumpen Lv3 i mitten av 90 talet så hade vi grymt bra käk för det mesta. De värnpliktiga kockarna plus de fast anställda mattanterna gjorde verkligen skäl för skattepengarna! Undantaget var Präriegryta a´la guldburk. Den har jag mardrömmar om fortfarande
Citera
2010-04-05, 14:27
Medlem
dfghj123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
När jag gjorde lumpen Lv3 i mitten av 90 talet så hade vi grymt bra käk för det mesta. De värnpliktiga kockarna plus de fast anställda mattanterna gjorde verkligen skäl för skattepengarna!

Allt sånt har ju dragits in nu för tiden. Trist som fan.

Samtliga matsalar inom FM drivs väl av Sodexho numer? Rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2010-04-05, 14:39
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfghj123
Allt sånt har ju dragits in nu för tiden. Trist som fan.

Samtliga matsalar inom FM drivs väl av Sodexho numer? Rätta mig gärna om jag har fel
Har inte den blekaste. Jag har inte satt foten på ett regemente på 16 år. Smaken av präriegrytan sitter kvar dock. Faan vad läbbig den är!!!
Citera
2010-04-07, 22:44
Medlem
Yorricks avatar
Restaurang Cowboy i Krakow_Polen

Jag beställde in en Cowboybiff. Ut kom en fint garnerad köttbit. Felet var bara att den var helt rå. Inte halstrad, inte beredd på något sätt. Bara ett halvt kilo rått kött framför mig ( N E J inte råttkött.)
Efter det är jag ganska övertygad om att det inte var en polack som uppfann IQtestet.
Citera
2010-04-12, 01:49
Medlem
brownings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Får nominera Helenes Krog efter sista besöket visserligen är stället fullt men ändå

1) Får vänta 5min för att få gå till bordet som var bokat (OK)

2) Får vänta 15 min tills dom frågar oss om vi vill beställa dricka (DÅLIGT) passar på att beställa mat 15 min brukar räcka för att bestämma sig på ett ställe som HK

3) Efter 10min kommer drickat tyvärr lyckades som missuppfatta beställningen och istället för en läst får vi en Öl (DÅLIGT)

4) Maten kommer efter 35-40 min konstaterar snabbt att mängden mat har minskat sen man var där sist de som hade beställt hamburgare fick inte helt genomstekta burgare(DÅLIGT)

5) Dem plockar bort halva bordets tallrikar och kommer inte tillbaka för att hämta resterande personers tallrikar (WTF)

6) Tiden går ingen verkar vara intresserad av att hämta disk eller ge notan så notan hämtas vid baren och självklart så är ölen som vart fel kvar på notan (Dåligt)

Kontentan

Man får vad man betalar för dock finns det billigare ställen än HK som har bättre mat & service

en hamburgare helt genomstekt? det är ju i spektrat mellan rått och tillagat som alla smaker finns.
Citera
2010-04-19, 15:13
Medlem
blackeagle238s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Fastfoodavdelningen på Estlandfärjan. Köpte en hamburgare där och fick en köttliknande tvättsvamp med degigt bröd. Riktigt vidrigt var det, och då var jag ändå bakis och vrålhungrig.
Jag fick riven morot/kål samt världens vidrigaste sås på min
Citera
2010-04-20, 07:05
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackeagle238
Jag fick riven morot/kål samt världens vidrigaste sås på min
Du hade tur då!! Morot och kål är ju hyfsat ätbart

Såsen ja!!! Vaffan är den gjord av?? Personligen så tror jag att huvudingrediensen är tungt vatten ifrån Ignalina, spetsat med en aning rysk ägglös majonäs samt ett kryddmått stalinistiskt fängelse!
Citera
2010-04-26, 14:31
Medlem
Indisk buffé på Timmermansgatan i Stockholm. Fruktansvärt. Blev ditlurad av tre arbetskamrater som uppenbarligen saknade all kunskap om mat och dessutom utrustade med helt utslagna smaklökar.

Ett flertal grytor och karotter, ris, kyckling, grönsaker, olika kött m.m. Runt bordet hungriga lunchätare som snörvlar och droppar snor ner i maten som andra ouppmärksamma matgäster lyckligt ovetande om öser upp på sina tallrikar.

Själva smaken på maten var lite rutten, men exotiska kryddor och okända smaksättare lurar mig att tro att det ska smaka på detta vis.

Ingen smakupplevelse alltså. Fick redan efter en kvart ganska allvarliga gaser i magen av lunchen, och tvingades uppsöka toaletten på arbetsplatsen - något som jag i vanliga fall undviker i det längsta.

Blev dock inte matförgiftad.

Läste någon månad senare i tidningen att hälsovårdsnämnden vid ett oannonserat besök tvingats att med omedelbar verkan stänga lokalen. Man hade bland annat hittat rå köttfärs förvarad direkt på golvet.

Men som någon skämtsamt person sa: "Dom har väldigt rena golv på det stället..."
Citera
2010-05-06, 15:47
Medlem
Boomers. Ö.Förstadsgatan Malmö

Värdelöst ställe. Har ätit där och fick in en hamburgare som va rå i mitten. Sa till servitrisen och fick tillbaka en ny. Skar rakt igenom denna också med samma resultat. Hamburgare som varit djupfryst var än en gång rå. Bad om en ny som jag kunde få ta med hem eftersom flickvännens ätit upp sedan 30min. Fick tillbaka hamburgare och bad om folie. Då jävlar i helvete tog det fart i kocken. Jag påpekade att han inte kunde servara djupfryst scan-.burgare och kalla det för hemmagjort. då sade han att det inte alls var djupfryst utan upptinad. och så fortsatte det. Även om jag inte fcik äta upp så kräver BOOMERS mig på pengarna. Servicen ska vi inte tala om. Servetrisen är surare än citron, hon kan ingeting och verkar bara bry sig om sitt botoxade ansikte och sina low-life stammisar.. nä fy fan va dåligt ställe

ps. efter 23 kostar valfri hamburgartallrik 195kr
Citera
2010-05-06, 21:48
Bannlyst
Odenplan, vid Inferno Online så finns det en stinkande kebab affär, själva ingången dit luktar piss och smuts.
Citera
2010-05-06, 23:26
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shobre
Odenplan, vid Inferno Online så finns det en stinkande kebab affär, själva ingången dit luktar piss och smuts.

Menar du Orontes? Borde inte platsa i den här tråden om allt är som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in