2010-06-14, 16:41
Medlem
Coolcittes avatar
En gång skulle jag käka hamburgare på ett fik i Theresienstadt i Tjeckien. Var lite hungrig och såg att dom hade både pizza och hamburgare. "Kan väl inte vara helt förjävligt", tänkte jag och gick fram och beställde en Cheesburgare. "Chehehesbuuuurgaiir"? frågade tanten i kassan oförstående när jag beställde. Fick peka på deras skylt där det klart och tydligt stod att det serverades "Cheesburger".

Till slut fattade tanten och gick in i köket som man såg in i. Hon tog upp en låda ur en frysbox och ur lådan tog hon upp 5-6 st hamburgare som satt ihop. Hon började bända loss dom för att få ut en hamburgare som hon kunde börja steka. Efter ett tag försvann hon och 10 minuter senare skrek hon "Chehehehsbuuuuurgair" och jag fick ut en hamburgare på en tallrik.

Hamburgaren var gigantisk, inte själva köttet utan allting i. Dom hade pressat i så mycket lök som det gick. Locket hade trillat av och under det låg tomater, kött och 2 kg lök. Jag började peta bort löken (nog för att lök kan vara gott, men när hela hamburgaren består av bara lök så börjar man tröttna).

Jag smakade på köttet och fick kväljningar direkt, för den var så dåligt stekt så att köttet mer var som en "röra" eller en sås än hur kött i en hamburgare ska vara. Åt upp halva för att jag var så jävla hungrig. Mitt i allt kommer "kocken" ut. Jag trodde hela tiden att det var tanten som gjorde allt, men tydligen så hade hon en kompanjon. Det var en medelålders man, svettigare än någon jag sett innan. Han var endast iklädd ett par minimala shorts och ett par sandaler. Över hängmagen så hade han spänt ett förkläde som stramade åt och var helt dränk i svett som rann nerför armhålorna på honom.

Då kände jag att jag hade fått nog och jag bara gick därifrån. Var helt övertygad om att jag skulle bli matförgiftad flera gånger om, men jag klarade mig konstigt nog. Kanske för att jag drack massa vodka för att på något sätt "döda" bakterierna. Cheesburgaren kostade runt 9 svenska kronor, så den var ju inte speciellt dyr i alla fall, men fyfan, bilden av den svettiga mannen med hängmage, bitchtits och ett jävla förkläde kommer för alltid sitta kvar på näthinnan.
Citera
2010-06-20, 20:06
Medlem
Jammies? På parken zoo i Eskilstuna, hamburgare dom va platta torra och äckliga, som om man hade manglat en gammal köttbulle typ.
Vi lämnade tillbaka dom med orden: Vad är det här de smakar skit. Vi fick tillbaka pengarna utan snack antar dom vet.. När vi kolla oss omkring såg man en del halvätna burgare.

Nej fy fan,, klagar inte folk så säljer dom ju skit så klaga på gott folk inge fel i de.
Citera
2010-06-29, 21:58
Medlem
Andersdamaans avatar
Kan ju också passa på att skriva ett varningens ord om maten på "Strömmabåtarna"! I det här fallet Cinderella 2.

Jag och min dam tog oss en dagstur med sagda båt T/R Stockholm-Sigtuna.
Ville man äta så gjorde man beställningen på ditresan för att sedan bli serverad den på hemresan.
Jag beställde biff med råstekt potatis och min dam beställde kalvrullader. Rätt dyrt var det också, men det brukar det ju vara på turistbåtar.

När maten sedan serverades så bestod min portion av den minsta ICA biffens lillebror åtföljd av EN pytteliten skivad färskpotatis, medan min dams mat bestod av en 4 centimeters kalvrulad och inte ruladER som det stod i menyn, plus två små spelkulor till potatisar. Salladen bestod av ett blad frissésallad samt en fjärdedels rädisa per skaft. När vi frågade om man iaf kunde få litet extra potatis så blev det ett nej. Det fanns ingen extramat ombord nämligen.

Hur smakade maten då undrar ni säkert? Min "biff" smakade i princip ingenting medan min dams rulad smakade torrt och överstekt. Turistfälla av värsta klass!
Senast redigerad av Andersdamaan 2010-06-29 kl. 22:00.
Citera
2010-07-03, 18:09
Medlem
hallberg-rassys avatar
Jag kan inte välja så det går bli 2 som delar förstaplatsen:

1. La Gondola i Göteborg. Åt där för ett par år sedan. Maten var det inget fel på, men herregud vilken personal. Gubbsatan som var serveringschef (italienare) var inte speciellt intresserad av beställningar eller önskan om att få notan, han hade fullt upp med att sjunga opera (hellre än bra!) och skälla på sin personal (inom hörhåll för oss gäster). Fy fan.

2. Tror den heter/hette Fyrkanten och låg ovanför Saluhallen i Göteborg. Halvtaskigt lunchhak som dock hade hygglig mat. Men när jag äter där för andra gången så känner jag att maten smakar illa. Riktigt illa. Smakar på alla delar var för sig och upptäcker att det är ketchupen som smakar illa. Den har sått framme i vårsolen i jag vet inte hur många dagar och smakar fördjävligt. Säger till personalen och får ett otrevligt svar om att "det kan jag inte tänka mig att den är dålig". På mitt svar att hon kunde prova själv för att se efter får jag svaret "Jag äter inte ketchup". Vilken tur att jag inte hällt den över hela måltiden, då nästan allt gick att äta ändå.
Citera
2010-07-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censur
har ett fylleminne av att jag köper en kycklingkebab när jag var liten och var i bulgarien, sunny beach av något stånd utomhus, av en snubbe med smutsiga händer, smutsiga knivar och inga tänder , ren tur man inte fick salmonella där.. dessutom var den ej god

Jag käkade också denna skit. Den svettiga zigenaren som gjorde skiten kallade såsen för "fittsaft" något ord han lärt sig av oss turister tydligen När jag kom hem gick jag till sjukan för jag mådde piss och prov svaren visade SALMONELLA!
fyfan bulgariens mat överhuvtaget smakade bajs. ränn skita på varendra ställe tillslut var de svårt att ens hitta något ätbart i det där skit landet.
Senast redigerad av grandman 2010-07-10 kl. 19:24.
Citera
2010-07-11, 20:31
Medlem
rossleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Gatuköket Chalie Chaplin? i Uddevalla var ju ingen höjdare, fick vänta 10 - 15 minuter för att beställa för att slyngeln i luckan var upptagen med att roa fjortisar och sina vänner. Skulle normalt gått därifrån men denna grill var den enda som var öppen.

Beställer köttbullar med mos. -Vi stänger snart, kläcker slyngeln ur sig! Jaha, men du har ju öppet fortfarande? Killen muttrar slänger in några frysta köttbullar i micron slevar upp väldigt lite mos, dumpar på köttbullarna som varit i micron i ca. 1 minut. Hugger in och köttbullarna och moset är iskallt!

Stegar tillbaka mot luckan, killen ser mig komma och drar igen luckan snabbt som sjutton för att "stänga" grillen. Bankar på ruta men ingen respons, trött hungrig och nu förbannad så mosar jag mosbrickan mot fönstret i serveringsluckan, omoget av mig.
Nu tar de minsann notis att jag finns där, ut kommer finniga slyngeln och hans kompis och börjar jiddra att jag ska städa bort moset o.s.v.

Fågar om hur de ska få mig att göra det, de kan ju alltid försöka att tvinga mig! Då börja de hota med polisen, ring ni bara, undra om de rycker utför en mosbrickas skull?

Allt detta ackompanjerades av det "trevliga" klientel (18 - 25 åringar) som satt på parkeringen utanför, eller om det var busshållplatser, i brassestolar och drack sprit och öl, konstigt nöje, eller helt normalt i Uddevalla? De hade parkerat bilarna, mest Volvo 240, brevid så de kunde lyssna på senaste eurodiscodängan.

Gick tillbaka till hotellet, hungrig, förbannad och trött... En helkväll i Uddevalla!
haha.. Signatur material.
Citera
2010-07-11, 21:08
Medlem
Per-Engdahls avatar
Åkte den legendariska Highway 1 mellan SF och LA på amerikanska västkusten mot stilla havet. Efter ungefär halva resan så stannade vi på en platå där det fanns en vägkrog/kiosk. Kommer inte riktigt ihåg vad jag beställde men det var iaf det äckligaste jag någonsin ätit. Slängde det och beställde in något annat men även det var oätbart.

Nu var jag riktigt knäckt men var hungrig så var tvungen att skaffa mig något att äta. Köpte 2 godispåsar men gissa vad? Godiset smakade även det diarré.

fml
Citera
2010-07-11, 21:10
Medlem
Eclipse82s avatar
O´learys i Trollhättan.

Tog en dagens, kycklingspett med pommes och bea till.

Pommes och bea var ok, som det ska smaka.
Kycklingen var salt, smakade inget annat än just salt möjligtvis lite syrlig samt att den var väldigt torr.

Aldrig ätit på O´learys innan, och nu kommer jag aldrig äta där igen.
Citera
2010-07-15, 03:25
Medlem
En krog i Fredrikshamn. Fick en Pizza, med stenhård botten. Det gick inte att skära i den.
Citera
2010-07-15, 10:21
Medlem
Falcãos avatar
Hamnade på en riktig turistfälla i Nice där jag fick betala ett hutlöst pris för någon pastarätt som verkade smaklig på beskrivningen i menyn men som visade sig i princip vara lite spaghetti med någon sås som smakade som ketchup. Den restaurangen var svårslagen i uselhet.

Ska vi hålla oss till Sverige så är nog pizzorna på Campus Fast Food i Malmö det sämsta jag stött på.
Citera
2010-07-15, 14:06
Medlem
kanske inte det sämsta men lite lustigt.

indisk restaurang i bangkok. ville ha något fräscht till maten, beställde en löksallad. tänkte lök, tomat, koriander etc.

in kom en lök de hade skivat upp. inget mer.
Citera
2010-07-16, 18:22
Medlem
hallberg-rassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Jag kan inte välja så det går bli 2 som delar förstaplatsen:

1. La Gondola i Göteborg. Åt där för ett par år sedan. Maten var det inget fel på, men herregud vilken personal. Gubbsatan som var serveringschef (italienare) var inte speciellt intresserad av beställningar eller önskan om att få notan, han hade fullt upp med att sjunga opera (hellre än bra!) och skälla på sin personal (inom hörhåll för oss gäster). Fy fan.
Måste nog återupprätta ryktet för "La Gondola". Blev bjuden på lunch där i veckan. Verkar som att operanissen fått gå och ersatts av en riktigt trevlig mustachprydd man istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in