En gång skulle jag käka hamburgare på ett fik i Theresienstadt i Tjeckien. Var lite hungrig och såg att dom hade både pizza och hamburgare. "Kan väl inte vara helt förjävligt", tänkte jag och gick fram och beställde en Cheesburgare. "Chehehesbuuuurgaiir"? frågade tanten i kassan oförstående när jag beställde. Fick peka på deras skylt där det klart och tydligt stod att det serverades "Cheesburger".
Till slut fattade tanten och gick in i köket som man såg in i. Hon tog upp en låda ur en frysbox och ur lådan tog hon upp 5-6 st hamburgare som satt ihop. Hon började bända loss dom för att få ut en hamburgare som hon kunde börja steka. Efter ett tag försvann hon och 10 minuter senare skrek hon "Chehehehsbuuuuurgair" och jag fick ut en hamburgare på en tallrik.
Hamburgaren var gigantisk, inte själva köttet utan allting i. Dom hade pressat i så mycket lök som det gick. Locket hade trillat av och under det låg tomater, kött och 2 kg lök. Jag började peta bort löken (nog för att lök kan vara gott, men när hela hamburgaren består av bara lök så börjar man tröttna).
Jag smakade på köttet och fick kväljningar direkt, för den var så dåligt stekt så att köttet mer var som en "röra" eller en sås än hur kött i en hamburgare ska vara. Åt upp halva för att jag var så jävla hungrig. Mitt i allt kommer "kocken" ut. Jag trodde hela tiden att det var tanten som gjorde allt, men tydligen så hade hon en kompanjon. Det var en medelålders man, svettigare än någon jag sett innan. Han var endast iklädd ett par minimala shorts och ett par sandaler. Över hängmagen så hade han spänt ett förkläde som stramade åt och var helt dränk i svett som rann nerför armhålorna på honom.
Då kände jag att jag hade fått nog och jag bara gick därifrån. Var helt övertygad om att jag skulle bli matförgiftad flera gånger om, men jag klarade mig konstigt nog. Kanske för att jag drack massa vodka för att på något sätt "döda" bakterierna. Cheesburgaren kostade runt 9 svenska kronor, så den var ju inte speciellt dyr i alla fall, men fyfan, bilden av den svettiga mannen med hängmage, bitchtits och ett jävla förkläde kommer för alltid sitta kvar på näthinnan.
Till slut fattade tanten och gick in i köket som man såg in i. Hon tog upp en låda ur en frysbox och ur lådan tog hon upp 5-6 st hamburgare som satt ihop. Hon började bända loss dom för att få ut en hamburgare som hon kunde börja steka. Efter ett tag försvann hon och 10 minuter senare skrek hon "Chehehehsbuuuuurgair" och jag fick ut en hamburgare på en tallrik.
Hamburgaren var gigantisk, inte själva köttet utan allting i. Dom hade pressat i så mycket lök som det gick. Locket hade trillat av och under det låg tomater, kött och 2 kg lök. Jag började peta bort löken (nog för att lök kan vara gott, men när hela hamburgaren består av bara lök så börjar man tröttna).
Jag smakade på köttet och fick kväljningar direkt, för den var så dåligt stekt så att köttet mer var som en "röra" eller en sås än hur kött i en hamburgare ska vara. Åt upp halva för att jag var så jävla hungrig. Mitt i allt kommer "kocken" ut. Jag trodde hela tiden att det var tanten som gjorde allt, men tydligen så hade hon en kompanjon. Det var en medelålders man, svettigare än någon jag sett innan. Han var endast iklädd ett par minimala shorts och ett par sandaler. Över hängmagen så hade han spänt ett förkläde som stramade åt och var helt dränk i svett som rann nerför armhålorna på honom.
Då kände jag att jag hade fått nog och jag bara gick därifrån. Var helt övertygad om att jag skulle bli matförgiftad flera gånger om, men jag klarade mig konstigt nog. Kanske för att jag drack massa vodka för att på något sätt "döda" bakterierna. Cheesburgaren kostade runt 9 svenska kronor, så den var ju inte speciellt dyr i alla fall, men fyfan, bilden av den svettiga mannen med hängmage, bitchtits och ett jävla förkläde kommer för alltid sitta kvar på näthinnan.
När jag kom hem gick jag till sjukan för jag mådde piss och prov svaren visade SALMONELLA!
Då börja de hota med polisen, ring ni bara, undra om de rycker utför en mosbrickas skull?