2010-03-14, 00:28
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Sibylla i Strömsund. Nästa gång jag åker förbi ska jag fråga den där jävla turken i kassan om han inte fattar vad "INGEN GURKA" betyder.

Gurkan var inte det största problemet, men säger man ingen gurka två gånger, och ändå får den där äckliga jävla surgurkan så blir man extra förbannad.
Var det första gången du åt ute eller?

Har ätit på massor med syltor då jag jobbat som resande snickare i massor med år, och stockholm har överlag sämst mat i hela Sverige. Den ena haket efter det andra serverar fullständigt usel mat. Nån vidrigt kebabställe i heron city tar priset. Fullständigt vidriga strips som doppats i frityrlådan i typ 3 sekunder. Kyckling som smakar som bajs(Kan tänka mig att bajs smakar så här) Starksås som enbart är nån vidrig tomatsås. Läsk som både är avslagen och varm.......väntetid på 200 år trots att inga andra kunder finns. Att inte ägaren åkt dit för bedrägeri är ett under.
Citera
2010-03-16, 12:01
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Så undvik Torup Vägkrog "Pannan"
Gamla Nissastigen 34
Torup tel.0345-21485
Är det den som ligger väggivägg med Bilia vid rondellen?
Har tittat på "matsedeln" där medan jag tankat o undrat vem som skulle stanna o äta där. Nu vet jag.
Citera
2010-03-16, 22:56
Medlem
Olles krog i Akalla, det har var ett bra lunchställe en gång i tiden men har blivit riktigt dålig.
Råstekt potatis är precis vad det låter som, rå potatis som har rullat tre varv på ett stekbord.
"Olles fredagsbuffe" är ett annat namn för det som blev över veckan innan. En hel del maträtter vinner inte direkt på en uppvärmning igen, definetivt ingen efter en tredje uppvärmning...
Citera
2010-03-17, 01:03
Medlem
Våffelnylles avatar
Pizzeria Cleopatra i HBG. Bearnaisesås med smak av unken svampstuvning. Ingen av oss åt mer än kanske halva.
Senast redigerad av Våffelnylle 2010-03-17 kl. 01:09.
Citera
2010-03-18, 22:04
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Är det den som ligger väggivägg med Bilia vid rondellen?
Har tittat på "matsedeln" där medan jag tankat o undrat vem som skulle stanna o äta där. Nu vet jag.

Jaa..kan nog stämma, en automatstation brevid och en rondell precis utanför. Thats the place!
Det tragikomiska är att där var nog 4-6 ätande och väntande pers. därinne när vi kom, men va´fan, de vär väl lokalinnevånare som vant sig vid sk*ten !
Citera
2010-03-21, 00:25
Bannlyst
Liljeholmens gatukökskiosk dem har utanför t-banan.
Vet inte om den e kvar eller om den är flyttad..

Köpte kebab med bröd typ 50kr. skitlite kött, mikrovärmd!! brände fan mig med tungan för det var skitvarmt vid ena stället o kallt i andra, salladen var säkert gammal. Jaa, allt var skit!

Men det var efter en derbymatch runt 23:00-00:00.. men iaf.
Citera
2010-03-22, 15:21
Medlem
Får jag lov att presentera resturang Knopen i Varberg.
Förr i tiden en riktigt trevlig resturang. Tyvärr bytte stället ägare. Det enda som är sig likt är inredningen, menyn samt priserna. Förr kunde jag lätt betala 250 kr för ett köttbit och potatisgratäng. Det gjorde jag tyvärr nu också, dock fick jag inte alls den maten jag tänkt mig. Det stod fläskfile i menyn, jag misstänker undulatfile eller liknande. Möjligt att de har skurit filen med osthyvel. Potatisgratängen var numera utbytt till möjligen ICAs färdiga eller liknande.. Till detta serverades brunfläckig isbergsallad... åhh... vilken ren skit! Så jäkla 80... Dessutom är personalen under all kritik. Sura och total oförmögna till social kompetens. Uscha... Kommer aldrig gå dit mer. Stället har nu blivit lite av ett skämt i Varberg. Ingen normalt funtad människa går längre dit och äter. Stället hålls väl öppet av turister och kanske bönder utan riktig koll på läget.
Citera
2010-04-04, 15:00
Medlem
dfghj123s avatar
Det absolut värsta jag någonsin ätit var en hamburgare på en sunkig vägkrog någonstans mellan Wasa och Åbo. Jag hade många hemska matupplevelser i Finland, men denna tog fan priset.

Varför är skräpmaten i Finland så jävla vidrig? I synnerhet deras hamburgare, varför smakar köttet så konstigt? Det är absolut inte samma ingredienser som i en svensk hamburgare. När man väl stötte på ett McDonalds var det som en gudagåva, och då är inte donken särskilt gott det heller.

Alla som gjort lumpen i Boden vet nog vad jag talar om när jag säger att Pizzeria Take Off är det vidrigaste jag ätit i pizzaväg. Degigt bröd med en vattnig soppa på. Under all kritik.
Citera
2010-04-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sladillac
Får jag lov att presentera resturang Knopen i Varberg.
Förr i tiden en riktigt trevlig resturang. Tyvärr bytte stället ägare. Det enda som är sig likt är inredningen, menyn samt priserna. Förr kunde jag lätt betala 250 kr för ett köttbit och potatisgratäng. Det gjorde jag tyvärr nu också, dock fick jag inte alls den maten jag tänkt mig. Det stod fläskfile i menyn, jag misstänker undulatfile eller liknande. Möjligt att de har skurit filen med osthyvel. Potatisgratängen var numera utbytt till möjligen ICAs färdiga eller liknande.. Till detta serverades brunfläckig isbergsallad... åhh... vilken ren skit! Så jäkla 80... Dessutom är personalen under all kritik. Sura och total oförmögna till social kompetens. Uscha... Kommer aldrig gå dit mer. Stället har nu blivit lite av ett skämt i Varberg. Ingen normalt funtad människa går längre dit och äter. Stället hålls väl öppet av turister och kanske bönder utan riktig koll på läget.

Fan vad tråkigt. Knopen var ju riktigt bra tidigare. När bytte dom ägare?

Jag var där för ca 2 år sedan och då var det gott. Synd på ett så bra ställe...
Citera
2010-04-04, 15:40
Medlem
Andersdamaans avatar
Fastfoodavdelningen på Estlandfärjan. Köpte en hamburgare där och fick en köttliknande tvättsvamp med degigt bröd. Riktigt vidrigt var det, och då var jag ändå bakis och vrålhungrig. Deras smörgåsbord var inte mycket bättre tyvärr. Tom Viking lines käk smakar gourmet jämfört med tallinks:-P
Citera
2010-04-04, 16:58
Medlem
Andersdamaans avatar
Vill också gnälla på Göteborg!! Vaffan e det med hamburgerställena där? Varför steker man hamburgarna tidigare på dagen och serverar dom uppvärmda ett par timmar senare? Har bara sett det fenomenet i Gbg (BK, Mcdonalds undantaget) Och korven sedan.... Har dom bara en sort för kok och grill (vanliga korven. ej choritzo, bratwürst, stockhomare osv)?? Var tvungen att nöja mig med en OK/Q8 wurre för att iaf bli halvnöjd. Om ni gillar dessa former av snabbmat så undvik göteborg! Hittade också ett übersunkigt ställe precis brevid ramundberget. Restauranten låg inhyst i ngn sorts lägenhetshotell så stället var fyllt av luffartyper. Maten var smaklös och fet (dock väldigt billig) Starkölen på fat var folköl. Jajaja man får vad man pröjsar för
Citera
2010-04-04, 22:18
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dredden
Olles krog i Akalla, det har var ett bra lunchställe en gång i tiden men har blivit riktigt dålig.
Råstekt potatis är precis vad det låter som, rå potatis som har rullat tre varv på ett stekbord.
"Olles fredagsbuffe" är ett annat namn för det som blev över veckan innan. En hel del maträtter vinner inte direkt på en uppvärmning igen, definetivt ingen efter en tredje uppvärmning...

Träligt, där har jag käkat rätt många gånger. Men det var några år sen nu i och för sig. Jag vill minnas att det, precis som du säger, var riktigt bra förut. Men det är ju sådär med lunchhak (och restauranger generellt) att de byter ägare hela jäkla tiden och kvaliteten skiftar därefter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in