2009-04-16, 16:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremrealist
Så vitt jag vet så är denna tråd till för att berätta om dina dåliga upplevelser när det gäller service och kvalitet. Inte för att hänga ut olika restauranger.

Du är nog ganska ensam om den uppfattningen verkar det som.
Trådskaparen och 97,3 % av inläggen namnger stället eller orten/platsen de ätit på.
Senast redigerad av epost72 2009-04-16 kl. 17:27.
Citera
2009-04-16, 17:24
Medlem
Hakalabakalas avatar
Ett riktigt uselt och dyrt ställe i Stockholm är den "italienska" resturangen Dolce Vita på Kungsholmen.

Var där och käkade med familjen i sommras och beställde deras Bistecca di vitello (kalvbiff med chilibearnaise och klyftpotatis). Pris: 253,00 kr

Vad får man? En halvt bränt köttstycke på några sönderstekta grönsaker. Men det värsta av allt var bearneaisen. När man pungar ut med riktiga summor för mat förväntar man ju sig hemlagad kvalité. Inte påsbearneasie ifrån Konsum blandat med Arla kökets creme fraiche chili.

VARNING
Citera
2009-04-16, 20:55
Medlem
Extremrealists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du är nog ganska ensam om den uppfattningen verkar det som.
Trådskaparen och 97,3 % av inläggen namnger stället eller orten/platsen de ätit på.

Det har du ta mig fan rätt i. Men jag står fortfarande fast vid att inte hänga ut restaurangen pga egen moral.
Citera
2009-04-16, 20:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremrealist
Det har du ta mig fan rätt i. Men jag står fortfarande fast vid att inte hänga ut restaurangen pga egen moral.

Det är OK man ska hålla på sin moral
Citera
2009-04-16, 22:18
Medlem
Frasses resturangkedja är tamefan lika vidrigt överallt. Äckligaste hamburgarna med kalla pommes och sunkig inredning.
Citera
2009-04-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Hej, jag skulle bara vilja utfärda en stark varning för Buffé, på Kungsmässan (kungsbacka).

Jag hade inte ätit där på flera år, därför föreslog jag att jag och en vän skulle luncha där.
Det tog inte lång tid innan vi förstod varför det hade dröjt flera år sedan senast.
Jag mindes att maten var halvkass, men tänkte att det kanske kunde blivit bättre.
Men icke!

Det är en fullständigt smaklös och på alla sätt oinbjudande budget-smörja.

Kvaliteten beskrivs bäst med ett ord: bambamat!

Äckelbuffén består av bl a: torr panpizza, tacokryddad broskköttfärs, en kall vegetarisk röra, veg minivårrullar, extremt torra pommes, en curry-hönsröra, och kryddiga, seniga kycklingvingar (förmodligen nödslaktade värphöns).
Till detta finns en salladsbuffé, förmodligen skuren av en blind svärdsman.

Vi kunde inte äns hämnas det hutlösa priset (85:-) genom att hitta något dyrt att fylla upp våra tallrikar med (för att sedan lämna såklart)!

Undvik!

Det här stämmer in på Lidia inne i Nordstan i Göteborg. Samma turkkoncept. Måste undvikas.

Sämsta matupplevelsen för min del är nog Palace i Norrköpping för 10+ år sen. Hittade en äcklig jävla nagelbit i maten.
Citera
2009-04-19, 20:53
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupplupp
VM-grillen vid VM-8an i Åre!
Usch och blä för "servicen" och för maten. Dock vart pommesen goda som få

Mina klagomål kring detta ställe gäller främst kyla och blåst i samband med måltiden.
Citera
2009-04-21, 17:08
Medlem
Haengbuksvins avatar
Sämsta och dyraste stället alla kategorier är då fan grillen vid stationen i Rakkestad.

Käkade där under Gatebil festivalen i Rudskogen och tjae..

150g hamburgare med VIDRIG ketchup, kinakål, någon sorglig ursäkt till dressing och bröd som smakade degigt samt typ 4 pommes till. Det och 2 drickor tror jag landade på 150-200 norska. Jag kommer inte ihåg exakt.

Mycket trevlig personal, att titta på iaf , men resten.........
Citera
2009-04-21, 19:27
Medlem
xaks avatar
Ett ställe i berlin jag käkade på, kommer inte ihåg vad det heter men bra var det inte.

såg ganska coolt ut där inne med "VIVA LA REVELOUTION", Ché guevara och punkstuk på inredningen.

Vi var ett gäng som var där och åt, kasnke 20 pers, alla fick sin mat innan jag och en till kompis som beställde pizza. När alla andra var färdiga så fick vi varsin pizzadeg med nån sörja på som skulle föreställa skinka/ost som rann av pizzan bara man tog på den, gott smakade det inte heller.

man fick nån sorts cola som smakade precis som någon hällt i hälften vatten, helt sjukt äckligt

en annan beställde en "tomat-sallad".. hon fick 2 hela tomater och ett salladsblad
Citera
2009-04-21, 22:35
Medlem
Hofmanns avatar
Sirap, på surbrunnsgatan i sthlm.

Hade hört många prisa deras brunch-meny, så tjejen och jag var där och käkade i söndags. Valde en brunch-tallrik, som bestod av äggröra, bacon, prinskorv, rostat bröd och panncakes.

1. Baconet var förstört. Det är en sak att knapersteka bacon, men det här hade stått i ugnen allt för länge. Segt och torrt.
2. Gör man äggröra bör man veta var saltet står. Totalt smaklöst.
3. Hur många har misslyckats med att rosta bröd?! Mitt bröd var ljummet och segt.
4. Pannkakorna var totalt smaklösa. Det enda som gav dem någon smak alls var överflödet av sirap.
5. Portionerna matchar inte alls priserna. Ju fler saker som läggs på tallriken, desto mindre får man = tydlig affärsidé.

För detta fick jag betala 145 kr. Då ingick iofs ett glas mjölk, vilket var det enda jag var nöjd med.
Citera
2009-04-21, 22:47
Medlem
Methones avatar
Nåt skitställe i stockholm. Kebab för 19 spänn. De hällde olja över kebaben efter.....
Citera
2009-04-21, 23:33
Medlem
Erikons avatar
Ikea i västerås, köpte en kola och en korv, kolan smakade lakris, ingen kolsyra utan bara ett starkt konsentrat av lakris, och korven var fan som smör. en tugga och korvmassan gled ut ur skinet och låg på marken som en snigel. dock kostade det inte så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in