Stannade på
Värdshuset Röde Orm i Björklinge, Uppsala för att inmundiga en god bit mat efter en lång resa.
Det ser trevligt ut utifrån, så vi gick in.
Det första vi får se när vi kommer in, är två svettiga kockar inne i köket som ser jättedeprimerade ut. Ingen av dem använde någon form av hygienskydd, men okej, vi var hungriga.
Servitrisen som tog emot oss uppvägde det mesta. Där kan man snacka om service-anda och trevlighet - hon var en sån person som jag skulle anställa på studs om hon sökte jobb hos mig. Kanontjej.
Vi beställde vår mat. Kastade en blick på salladsbuffén, och kräktes nästan av äckel. Flugparty pågick, så vi skippade den.
Satte oss i rummet rakt fram för att vänta på maten, men det gick fan inte att sitta där; det fanns lika många flugor där som i salladsbuffén och de spelade musik på högsta volym. Dålig musik var det också
Vi flyttade oss till en annan avdelning och fick vår mat. De andras mat var okej - jag fick sega uppvärmda potatisar. Inte gott.
Vi fick hela tiden vifta bort flugor och efter att en fluga och en geting landat i vår mat tappade vi aptiten fullständigt. Blä!
Efter en stund hörde vi bråk från disken - kökschefen/ägaren var visst förbannad på den söta servitrisen och vrålade ut det inför alla gästerna. Normalt? Nä!
Sällskapet bredvid oss hade små barn med sig som fick stora skrämda ögon och alla vuxna i restaurangen började skruva på sig och utbytte förfärade blickar med varandra.
De bredvid oss, med barnen, muttrade något om skandal och förvann snabbt.
Karln fortsatte vråla och skrika inför alla gästerna. Länge. Efter en kvart- tjugo minuter hade han arbetat upp sig till verkligt ursinne och började slå på inredningen och gick tätt inpå servitrisen samtidigt som han skrek åt henne.
Då fick jag nog. Fan, man hotar inte tjejer på det viset, så jag flög upp och rusade fram till disken och började gräla på honom. Undrade hur i helvete han tänkte som inte tänkte en endaste tanke på sina gäster och att man fan inte ska behöva tåla hans djävla vrålande när man är kund.
Och vad gör svinet?
Jo, han drygar sig, viftar nervärderande med handen och smiter iväg in i köket utom synhåll.
Djävla Pucko, Fegskit och Dåre.
Jag hade mina barn med mig och jag kunde inte gärna hoppa över disken och följa honom ut i köket, så jag fick skaka av vrede ett antal mil på väg därifrån.
ÄT ALDRIG; ALDRIG; ALDRIG PÅ VÄRDSHUSET RÖDE ORM I BJÖRKLINGE!
Vinka bara till statyn bredvid kyrkan och res vidare.
Vilka erfarenheter har ni av helvetesrestauranger?
Vad är er värsta upplevelse på ett offentligt matställe?