Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-02, 14:48
Medlem
Fajita Fajada i Malmö, så sjukt vidrigt ställe.
Citera
2009-08-02, 19:56
Medlem
nero1s avatar
Vår krog och bar , vårväderstorget på hisingen. Deras pizza utbud är väl hyffsat, men dra åt helvete vilket klientel som hänger där..
Satt på deras uteplats, omringad av T-spritsalkisar. Det krävdes full koncentration för att äta där eftersom luffarna mer en ofta skall tigga cigg, samtidigt som grannbordets vårtsvin försöker lägga in en stöt på dej. Jag gav upp när ett av vårtsvinen kaskadspydde rakt ut över serveringens staket.

Annars är Oslo's kulinariska utbud.. föga kulinariskt. Vissa kvartershak är så sunkiga att man inte fattar att man är på ett hak. "Köttedeg med brö" på Carl-Bernersplats- nej tack!!
Citera
2009-08-09, 18:23
Medlem
felixthecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Vår krog och bar , vårväderstorget på hisingen. Deras pizza utbud är väl hyffsat, men dra åt helvete vilket klientel som hänger där..
Satt på deras uteplats, omringad av T-spritsalkisar. Det krävdes full koncentration för att äta där eftersom luffarna mer en ofta skall tigga cigg, samtidigt som grannbordets vårtsvin försöker lägga in en stöt på dej. Jag gav upp när ett av vårtsvinen kaskadspydde rakt ut över serveringens staket.

Annars är Oslo's kulinariska utbud.. föga kulinariskt. Vissa kvartershak är så sunkiga att man inte fattar att man är på ett hak. "Köttedeg med brö" på Carl-Bernersplats- nej tack!!

käkade på råkultur som har blivit hyllat av dn mat på stan, som billigaste och bästa sushin i stockholm..
fy fan va vidrigt det smakade, en kossa i köket pepprade på med majonääs på varenda sushi bit.

aldrig mer råkultur
Citera
2009-08-10, 15:12
Medlem
En restaurang i Hong Kong.
Jag blev bjuden av en kines.
När vi hade ätit färdigt ett
sorts smörgåsbord flinade
han och tog mig med ut på
gården där det stod massor
av burar med hundar och
katter i samt även ormar.
Citera
2009-08-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Stannade på Värdshuset Röde Orm i Björklinge, Uppsala för att inmundiga en god bit mat efter en lång resa.
Det ser trevligt ut utifrån, så vi gick in.

Det första vi får se när vi kommer in, är två svettiga kockar inne i köket som ser jättedeprimerade ut. Ingen av dem använde någon form av hygienskydd, men okej, vi var hungriga.

Servitrisen som tog emot oss uppvägde det mesta. Där kan man snacka om service-anda och trevlighet - hon var en sån person som jag skulle anställa på studs om hon sökte jobb hos mig. Kanontjej.

Vi beställde vår mat. Kastade en blick på salladsbuffén, och kräktes nästan av äckel. Flugparty pågick, så vi skippade den.

Satte oss i rummet rakt fram för att vänta på maten, men det gick fan inte att sitta där; det fanns lika många flugor där som i salladsbuffén och de spelade musik på högsta volym. Dålig musik var det också

Vi flyttade oss till en annan avdelning och fick vår mat. De andras mat var okej - jag fick sega uppvärmda potatisar. Inte gott.
Vi fick hela tiden vifta bort flugor och efter att en fluga och en geting landat i vår mat tappade vi aptiten fullständigt. Blä!

Efter en stund hörde vi bråk från disken - kökschefen/ägaren var visst förbannad på den söta servitrisen och vrålade ut det inför alla gästerna. Normalt? Nä!
Sällskapet bredvid oss hade små barn med sig som fick stora skrämda ögon och alla vuxna i restaurangen började skruva på sig och utbytte förfärade blickar med varandra.

De bredvid oss, med barnen, muttrade något om skandal och förvann snabbt.

Karln fortsatte vråla och skrika inför alla gästerna. Länge. Efter en kvart- tjugo minuter hade han arbetat upp sig till verkligt ursinne och började slå på inredningen och gick tätt inpå servitrisen samtidigt som han skrek åt henne.

Då fick jag nog. Fan, man hotar inte tjejer på det viset, så jag flög upp och rusade fram till disken och började gräla på honom. Undrade hur i helvete han tänkte som inte tänkte en endaste tanke på sina gäster och att man fan inte ska behöva tåla hans djävla vrålande när man är kund.

Och vad gör svinet?
Jo, han drygar sig, viftar nervärderande med handen och smiter iväg in i köket utom synhåll.

Djävla Pucko, Fegskit och Dåre.

Jag hade mina barn med mig och jag kunde inte gärna hoppa över disken och följa honom ut i köket, så jag fick skaka av vrede ett antal mil på väg därifrån.

ÄT ALDRIG; ALDRIG; ALDRIG PÅ VÄRDSHUSET RÖDE ORM I BJÖRKLINGE!
Vinka bara till statyn bredvid kyrkan och res vidare.

Vilka erfarenheter har ni av helvetesrestauranger?
Vad är er värsta upplevelse på ett offentligt matställe?

Kan glädja dig,skiten är stängt nu
Citera
2009-08-11, 09:48
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
Det är även förbjudet att mörda och våldta.

Nä, du. Det stinker "urban legend" om detta.

Jag känner folk som bott i Hong Kong i många år och aldrig varit med om nåt liknande. På fastlands-Kina är det väl fortfarande tillåtet men en kines skulle aldrig bjuda en västerlänning på något han vet skulle äckla sin gäst.
Citera
2009-08-14, 18:19
Medlem
Varulvs avatar
McDonald's i Motala och Lidköping är ju inga direkta höjdare. Maten är väl som den ska vara men personalen är inte servicepersoner och drive-insen är katastrofala.
Citera
2009-08-14, 21:37
Medlem
Fiedelis avatar
I Falun, nära lugnet(?), det stora idrottsområdet ivarjefall, bsökte vårat innebandylag inför finalen påJollycup en närliggande korvmoj/pizzeria...
... Jag fick för mig att gå emot alla i laget som köpte pizza och valde därför istället stora mosmenyn, 10st köttbullar med tillhörande mos, lingonsylt och bostongurka.

Ser, till kompisarnas stora nöje, hur killen ibakom disken sliter upp en påse frysta eldoradoköttbullar, sätter in dem i micron och börjar sedan proppa ut potatismos ed för mycket pulver tillsammans med för lite vatten. bostongurkan som kanske skulle varit det ända smakliga på papperstallriken glömmer han.
Som då 14-årig och hungrig innebandyspelare sket jag i hur det smaka och bara lassade i mig, men nu så här i efterhand så undrar jag varför i helvete jag beställde köttbullar...
Citera
2009-08-14, 21:48
Medlem
en resturang på kreta där maten var stenhård och verkade gammal
Citera
2009-08-14, 22:03
Medlem
Sämsta stället jag har ätit på, var i ungdomen. Fest hemma hos en kompis, han bjöd på mikrovärmd korv
Men sämsta restaurangen jag ätit på måste nog vara Mc Donalds. Om man kör drive-in, så missar dom alltid någonting, och man måste åka tillbaka
Citera
2009-08-15, 00:56
Medlem
ayadews avatar
Burger King på Avenyn i göteborg. Var där för ett antal år sedan, och golvet var så jävla vidrigt och kladdigt av mat/avföring att man fastnade med skorna i skiten, lite som kvicksand. Ju längre man stog kvar desto svårare var det att lyfta foten.
Imponerande motbjudande
Citera
2009-08-15, 03:15
Bannlyst
Alla restauranger i Polen..
Totalt inkompetenta servitriser, och kan inte ett enda ord jävla engelska.
Det är för svårt för dom att blanda ihop en rom&cola..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in