2013-01-27, 07:06
Medlem
Azraels avatar
Jag har blivit matförgiftad två ggr;

På en palestinsk restaurang i början på 90-talet. Spydde tills jag inte hade annat än galla kvar i magen och det fortsatte i ett dygn. Rent teoretiskt skulle det kunna ha varit vinterkräksjuka men jag väljer att lägga hela skulden på sandstamparna som serverade maten. Efter det vägrade jag att äta annat än svensk husmanskost i säkert ett år.

Käkade en rökt makrill i Partille för ca 15 år sedan. Fick snabbt hög feber, flammiga utslag och en sprängande huvudvärk. Senare i livet har jag lärt mig att det är klassiska exempel på en matförgiftning av fisk/skaldjur.
Citera
2013-01-27, 22:28
Medlem
Många bra svar som man tyvärr har fått uppleva själv. Det absolut sämsta stället jag har ätit på är Max i Sundsvall. Sämre service finns inte i hela riket. Det spelar ingen roll hur många som jobbar i köket eller hur få/många kunder det är, det tar alltid en jävla tid. Och jag menar verkligen en JÄVLA tid. Det märks att personalen verkligen har noll koll då det alltid är typ två st som går och hänger och någon som tar rast mitt i förberedandet av en order utan att informera kollegor osv. Är du allergisk mot något och ber om att få burgaren utan det så skulle jag kolla en extra gång innan jag sätter tänderna i den (det gör nog de flesta ändå) då jag har sett med egna ögon hur personalen glömt eller helt enkelt skitit i att exkludera vid önskemål.

Ska tillägga att så här har det varit i flera år.
Citera
2013-01-28, 03:08
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av french.toast
Ja men var det inte samma restaurang som lagade roomservice maten då?

Det var min fundring med - det är ju inte ovanligt.
Citera
2013-01-28, 07:10
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av french.toast
Ja men var det inte samma restaurang som lagade roomservice maten då?

Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Det var min fundring med - det är ju inte ovanligt.

Han tänkte nog inte på det
Citera
2013-01-28, 08:29
Medlem
kritisk-organisms avatar
På ett tåg från Prag fick jag en konstig gulasch med pasta klumpar.
Citera
2013-01-28, 08:44
Medlem
Preatures avatar
Pizzeria Barco i göteborg bland båtarna i fiskebäcks hamn. Fyfan hade precis varit ute med en kompis båt o trodde jag skulle få en riktigt god pizza men fyfan va illa detta ställe är. Inte färska ingridienser alldeles för tunt bröd och ingridienserna höll på att rammla av pizzan om man inte höll helt helt rakt. Åt två slicar sen gick jag iväg aldrig mer!
Citera
2013-01-28, 09:35
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kritisk-organism

Det är inte ovanligt i centraleuropa att gulaschen innehåller pasta..
Citera
2013-01-28, 09:47
Medlem
En resturang i Parga, Grekland. Var precis bredvid hotellet var dock tomt och det borde vi tagit som ett varningstecken, men det var tidigt så inte många ute för att käka ändå. Ägaren dröp av svett och stirrade under hela måltiden med en jävligt obehaglig blick, sa nej till ouzo (var tidigt som fan efter en hård natt) men det gav han blanka fan i och gav oss ändå = kommer på notan. Vi betalade för maten - ouzon som vi inte bett om och drog.

Vi var 5st som käka, 3 blev magsjuka...faktiskt besviken på maten överlag i Grekland, då föredrar jag den svenska husmanskosten alla dagar.
Citera
2013-01-28, 13:14
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kritisk-organism

Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det är inte ovanligt i centraleuropa att gulaschen innehåller pasta..

Kallas det inte späzle eller nåt. Lite som våran klimp i köttsoppan.

För att göra det tydligare, var det kanske når sånt: http://www.flickr.com/photos/diekatrin/6659955595/

Eller ihopblandat, då blir det precis som klimpen i soppan.
Citera
2013-01-28, 18:29
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Kallas det inte späzle eller nåt. Lite som våran klimp i köttsoppan.

För att göra det tydligare, var det kanske når sånt: http://www.flickr.com/photos/diekatrin/6659955595/

Eller ihopblandat, då blir det precis som klimpen i soppan.

Exakt!
Citera
2013-01-28, 23:39
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Exakt!

Ibland blir jag förvånad över vad jag snappat upp. Men även en blind höna hittar ibland...
Citera
2013-01-30, 12:39
Medlem
Måste bara fråga vart man kan hitta en jävla gyros-kebab i Örebro? Den skall vara god också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in