2021-05-17, 22:58
Medlem
Baisers avatar
Absolut sämsta maten jag ätit i Sverige var på Dragon gate utanför Älvkarleby, när det fortfarande ägdes av Kineser. Maten var helt vidrig, fick i mig två tugor innan jag gav upp.
Citera
2021-05-17, 23:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Ätit mycket dåligt mat den mesta utomlands , men just vägkrogar är något som tyvärr gått ner sig totalt iom McDonalds intåg i landet. Ingen vågar äta annat och det är smidigt osv så det blir jävligt svårt för vägkrogarna speciellt när man knappt behöver tanka som förr.

Rasta nykööingsbro, köttbullar o en hamburgare båda kändes en vecka gammal och blev rännskita 3 timmar senare...

Fortsätter man söderut en liten bit till så har du bättre mat stavsjö gör riktigt bra mat trots att det är en vägkrog

Menar du den vid CircleK så är den ok.. Salladsbord ingår vilket är tacksamt.. Kaffet är däremot vidrigt.
Citera
2021-05-18, 15:57
Medlem
Docklands avatar
McDonalds vid Slussen i Stockholm. Tror den lagt ned, men oj så det stället blev sunkigt med åren.

Inte för att donken är någon höjdare vanligtvis heller, men minns just den vid slussen, då det var den första McDonalds jag besökte i Stockholm 1990 eller möjligtvis 1991.
Restaurangen var superfräsch och kul, trevlig personal.

Så min re-visit för något år sedan var minst sagt kontrastrik.

Fyfan
Citera
2021-05-18, 23:49
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Menar du den vid CircleK så är den ok.. Salladsbord ingår vilket är tacksamt.. Kaffet är däremot vidrigt.

Ja precis bra för att vara en vägkrog, fjollig inredning m.m men käket smakar iaf tillagat.

In4e druckit kaffe där men vad fan är problemet med detta sunkiga kaffe ala achmeds pizzeria på lunchställen ?

Hur svårt ska det vara att göra ett gott enkelt bryggkaffe.
Citera
2021-06-27, 09:12
Medlem
Sämsta stället jag ätit på var en burger King i Schweiz, längs motorvägen. Dyrt som fan och riktigt usel service, och snorkig arrogant personal fr Östeuropa någonstans, kunde varken engelska eller franska.
Citera
2021-06-30, 22:05
Medlem
Det finns mycket skitställen. McD, Sibylla, Max etc så vet man ju vad man får även om det kan vara lite tveksamt ibland.

Däremot finns det fyra ställen som etsat sig fast i minnet.

Hotell Witts restaurang i Kalmar. Blev lovad hemlagad pyttipanna. Den var både bränd och så salt så det gick inte att äta mer än halva portionen.

Roadstar i Varberg. Ett helt öde ställe bakom McD längs E6an. Borde fattat det när parkeringen var full med skräp och lokalen tom. Men ja, dum som man är gick jag in. Fanns en stor tavla med vad de erbjöd som á la carte. Av alla 20 rätter kunde araben langa fram tre rätter plus pizza. Det blev inte nådigt, 150 spänn för en schnitzel och dricka. Helt smaklösa pommes och deras ”egna Bea” var på burk så klart. Samt ett halvt isbergshuvud som sallad på tallriken. Inte nog med det så satt hela klanen och gapade högt och tydligt så matron uteblev. Ställde halva portionen och gick.

Någon vägkrog mellan Norrköping och Linköping. Gissningsvis svanen innan den lades ner. Kan dock varit någon annan.
Översaltad mat och grisigt i hela restaurangen.

Grill123 eller vad det heter i Halmstad. Fy fan så vidrig indisk mat med benbitar i maten. Usch!

Något ställe som låg på Eurostop i Halmstad för 20 år sedan kanske. Minns det än idag. Den låg i gången från entrén där Statoil låg då. Minns bara att det var vidrigare än fan.

Undra om jag gnällt färdigt nu?
Citera
2021-07-01, 05:21
Medlem
HasseBanans avatar
Sibylla måste iallafall vara bland de sämsta hamburgerhaken. Man får inte mycket mat för pengarna. Och osaltade pommes. "Future fries" - vad fan är det liksom? Både stället och maten känns som att det mest är till för barn.
Citera
2021-07-27, 22:43
Medlem
uppdaterar med ett riktigt kasst ställe jag åt på i förra veckan. I Kalmar fanns förut ett Domus hus med restaurang och allt. Restaurangen såldes sedan och numera heter den Kokett. Såg reklam utanför byggnaden att de hade dagens lunch fram till klockan 15. Klockan var väl omkring 14.10 då vid kom dit.

Kollade lite vad de hade och jag och en bekant bestämde oss för att äta panerad rödspätta med potatis och ärtor. Beställde det och de sade att potatisen var kall så dem kunde värma i ugnen eller mikron. visst okej lite knasigt gå med på det men i alla fall.

Fick in maten efter en stund och potatisen var inte god. Fisken var inte god. Ärtorna sådär.. Sedan när vi satt och åt sätter de i gång någon jobbig musik så man slängde nästan i sig maten.

De hade uteservering men vi satt inomhus. Vi såg att det var spindelväv på flera av markiserna. Utanför skränade flera fiskmåsar som störde de andra som åt.

Till kaffe och te fick man gratis kaka, typ bondkaka. Till och med den var smaklös och för mjölig.
Nope nästa Kalmar tripp blir det inte den restaurangen i alla fall.

Till fördelarna (Om man kan se det så) så kunde man betala kontant där. Plus att det inte var så mycket folk där så det var gott om sittplatser.
Citera
2021-08-06, 18:42
Medlem
Amore Västerås. Ligger miitemot filmstaden. För 10 år sedan minns jag kebabpizzan som en riktig fin bakfyllemat. 10 poäng!

Men vad är det för jävla skit kebabknullarna håller på med nu? Beställde en capriciossa. Smakade ingenting. 100kr fattigare. Hoppas skiten går i konkurs men det lär den väl inte göra då den ligger i Västerås och den generella västeråsarne anser väl varje blatteknullarpizza vara en kulinarisk upplevelse - så länge det är 1kg Eldorado topping på.

Fyfan! Död åt Tengil!
Senast redigerad av skommet 2021-08-06 kl. 18:47.
Citera
2021-08-06, 19:01
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Tre Älgar som finns på rastplatsen vid grästorp. Det fanns en dagens rätt som bestod av sönderstekt lax, pulvermos och en vidrig sås av okänd sort. Tog två tuggor sen lämnade jag min tallrik och gick.

Håller med ang. Tre älgar i Grästorp.
Vidrig mat och vidrigt dåligt städade toaletter.

Beställde stuvad potatis med falukorv. Hur kan man misslyckas?
Potatissörjan smakade mjöl blandat med burkpotatis. Falukorven var varken blommig eller glad. Både bränd och hård.
Bad om ny mat men det fick jag inte utan pröjsa ordinarie pris på nytt.
Citera
2021-08-07, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GRlS
Helt häpnadsväckande att se så dåliga betyg på en resturang, trodde de inte ens gick att hitta helt ärligt. Hur långt kan Mall of Scandinavia låta de gå innan de gör sig av med skojarna?

Har dom fler restauranger eller bara denna på MoS?

Ligger denna Amazing Asian Wok kvar idag och är lika usel?
Citera
2021-08-07, 16:11
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Ligger denna Amazing Asian Wok kvar idag och är lika usel?
Japp! Botulismnästet med den otroligt otrevliga personalen ligger fortfarande kvar, otroligt nog! Dom måste fan leva på engångskunder för några stammisar lär dom inte ha, förutom möjligtvis några sadomasochister som gillar att straffa sig själva medelst kräksmak och magsjuka!
1 spyende kinesisk hund blir betyget!

Edit: Google-recensionerna är inte nådiga! Rolig läsning dock:
https://www.google.com/search?q=amaz...2a26a2a30464,1,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in