2012-11-08, 14:13
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groteskk
Åt på Adam Naumburgs gatukök för ett tag sedan, Detta var en smakupplevelse jag sent kommer glömma.

Jag beställde in en måltid som låg under namnet Blåfläske på menyn, Blåfläske bestod av mögligt bacon och senap samt en hel del salt.
Fick även en otroligt liten portion som jag var tvungen att betala 210 riksdaler för.

Ät ALDRIG Blåfläske jag har varit sjuk i nästan 2 veckor nu, Jag har ringt till Adam Naumburgs gatukök och klagat men jag får svaret att jag får skylla mig själv och att han redan köpt non-stop för pengarna.

Som sagt avstå Blåfläske!

"restaurangen" är belägen i centrala Stockholm.

Låter förjävligt äckligt.. ska absolut akta mig för blåfläske men tycker namnet låter snuskigt nog för att inte välja det..

En fråga bara, varför betalade du?
Och varför åt du upp? Är det möglig bacon så går man och klagar direkt.
Citera
2012-11-08, 14:15
Medlem
Bassplays avatar
Sämsta jag ätit är nog i Söderköping, vet inte vad stället heter, men det är i alla fall en liten grill nära där man köper glass på sommarn.. dom hade hamburgare och sådär..

På bilden för just hamburgare visas en hemlagad burgare med kött som ser ut att vara black angus eller nåt..

Vad man får är såna där sketna burgare som ica har i 8 pack och pommes säkert från samma butik..
Hade aldrig köpt den om inte bilden var så missledande..
Citera
2012-11-09, 14:32
Medlem
Jensen’s Bøfhus, den precis vid City Terminalen blev mitt sällskap utsatt för. Urdåliga och opersonliga servitörer, enormt stressig stämning och för att vara ett sk. Steakhouse så serverade de biffar som man skulle kunna tro var stekta utav veganer.

Tror dock det inte skulle vart så märkvärdigt om de inte gav sken för att vara något annat än snabbmatsrestaurang. Jävla danskar...
Citera
2012-11-09, 14:37
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickansten
Jensen’s Bøfhus, den precis vid City Terminalen blev mitt sällskap utsatt för. Urdåliga och opersonliga servitörer, enormt stressig stämning och för att vara ett sk. Steakhouse så serverade de biffar som man skulle kunna tro var stekta utav veganer.

Tror dock det inte skulle vart så märkvärdigt om de inte gav sken för att vara något annat än snabbmatsrestaurang. Jävla danskar...

Hahaha… Stekta av veganer. Bra uttryck, ska börja använda det. Men att kalla Jensen det sämsta stället du ätit på är väl ändå en överdrift? Visserligen är deras biffar oerhört dåliga, och hela konceptet luktar billig snabbmat fast prissatt som riktigt restaurang. Fast såserna är ok. Hur som helst… Sämsta någonsin?! Då kan du inte ha varit på många restauranger, det finns ju bedrövliga ställen bara du går över gatan och äter på någon av turistfällornas plankstekar.
Citera
2012-11-09, 15:09
Medlem
Maleficiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickansten

Hiskeligt dyrt också för den delen, jag har vart på Jensen's en gång under hela mitt liv och notan slutade på det dyraste jag någonsin sett, jag är ätit på andra ställen som serverat betydligt bättre mat för en billigare peng.

Jag förstår verkligen inte hur en kedja som Jensen's har överlevt så länge.
Senast redigerad av Maleficium 2012-11-09 kl. 15:11.
Citera
2012-11-16, 16:26
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Haha.. nästan alla hak i Västervik serverar värdelös mat. Men Morella har iallafall goda pizzor.

Morella och Torino är de enda ställerna jag besöker
Citera
2012-11-16, 16:29
Medlem
Adelaides avatar
Värt att nämna Pizzeria Viking i Västervik.

Förvånar mig att ingen nämnt den. Den absolut värsta pizzan jag ätit i hela mitt liv. Stället var innan en godisbutik, och innan dess så var det pizzerian där igen.
Anledningen till det är att deras pizzor inte är så goda så de gjorde om stället till en godisbutik. Men när även den "floppade" så tog de tillbaka pizzerian igen, som om den skulle funka bättre nu.
Citera
2012-11-18, 23:13
Medlem
mr13377s avatar
Det sämsta jag ätit utanför Göteborg är när man typ åker till fjällen och stannar till vid någon grill/pizzeria vid vägkanten eller i något väldigt litet samhälle. Herregud dessa ställen existerar ju bara för att blåsa folk på pengar som aldrig varit där innan, eller tycker de lokala ortsborna verkligen om dom ställena? Hur går dom annars runt när det inte är "säsong"?

Ofta får man något som har varit djupfryst alldeles för länge och köpts på ICA. Man beställer en hamburgertallrik och får en halvstekt ICA köttbit som innehåller ca 50% kött och halvtinat hamburgerbröd som är torrt som en öken. Pommesen är också självklart tinade. Har man tur slipper man grönsaks mix fryspåsen dom också köpt på ICA och värmt i mikron. Just det ja det andra var antagligen också värmt i mikron.

Det är dock inte världens grej då det ofta inte kostar mer än typ 70kr och man blir trots allt mätt.

Det allra värsta har jag varit med om i Göteborg där vissa restauranger försöker verka seriösa och tar betalt som om dom vore en seriös restaurang(alltså 200+ för en normal rätt) men i själva verket är det mikrade ica saker dom haft i frysen. Kommer inte på något namn just nu dock. Hatar också ställen som Vasa grillen där dom har jätte fina bilder på menyn där det ser ut som att man ska få en fin tallrik med hamburgare och pommes + sallad, tomat och en dipsås. Men i verkligheten får man en hamburgare i en servett + lite pommes på en minimal papptallrik. Har blivit lurad att käka där 3 gånger på vägen hem från skolan men nu har jag lärt mig.
Citera
2012-11-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lauren
Tzatziki i Uppsala

Ett hån mot det Grekiska köket, så äckligt på alla plan samt småkids som serverade och var otrevliga.
Tror att maten var micrad, har hört ryktas om det.

Håller verkligen med, inte det värsta jag ätit, men i sämst mat per krona tar stället täten. Fattar inte hur det kan vara så mycket folk där.
Citera
2012-11-19, 00:37
Medlem
webslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Det allra värsta har jag varit med om i Göteborg där vissa restauranger försöker verka seriösa och tar betalt som om dom vore en seriös restaurang(alltså 200+ för en normal rätt) men i själva verket är det mikrade ica saker dom haft i frysen. Kommer inte på något namn just nu dock.

Café Villan:
http://www.restaurangkartan.se/0178507/Cafe_Villan
http://www.cafekartan.se/017066/Cafe_Villan
Citera
2012-11-19, 11:07
Medlem
dödsknivens avatar
Småorter, klassiska passerställen, där deras målgrupp är just vi som aldrig skulle återvända även om de hade hyffsat käk måste ju vara med på de flesta av topp-tio-listan av sämsta restaurangers placeringar. Typ, sveg, hofors, mellerud etc etc. Nåt thai/kinaställe i mellerud får jag nog placera högst på min egna lista, fyfaan... Sen det där stället på kortedala torg förtjänar nog även den ett omnämnande
Citera
2012-11-19, 11:21
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Sämsta jag ätit är nog i Söderköping, vet inte vad stället heter, men det är i alla fall en liten grill nära där man köper glass på sommarn.. dom hade hamburgare och sådär..

På bilden för just hamburgare visas en hemlagad burgare med kött som ser ut att vara black angus eller nåt..

Vad man får är såna där sketna burgare som ica har i 8 pack och pommes säkert från samma butik..
Hade aldrig köpt den om inte bilden var så missledande..

Fy fan vad jag hatar sånt, samma sak med t.ex Sibylla eller valfri grillvagn som står på valfritt torg i valfri stad. Smakar exakt som det man gör hemma, bara att gå till Coop och köpa det billigaste hamburgerbrödet och dom billigaste burgarna, lägg till tomat, ett salladsblad och saltgurka så har du gjort en sibylla/grillvagns-burgare helt själv. Och det ska dom ha 45-50:- för.

Och sen att Sibylla gör reklam på raidon för deras kebabtallrik; "så som det ska smaka".
Ha, tillåt mig garvböla. Smakar ungefär som att gå till Coop och köpa deras billigaste kebabskav och värma på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in