Det sämsta jag ätit utanför Göteborg är när man typ åker till fjällen och stannar till vid någon grill/pizzeria vid vägkanten eller i något väldigt litet samhälle. Herregud dessa ställen existerar ju bara för att blåsa folk på pengar som aldrig varit där innan, eller tycker de lokala ortsborna verkligen om dom ställena? Hur går dom annars runt när det inte är "säsong"?
Ofta får man något som har varit djupfryst alldeles för länge och köpts på ICA. Man beställer en hamburgertallrik och får en halvstekt ICA köttbit som innehåller ca 50% kött och halvtinat hamburgerbröd som är torrt som en öken. Pommesen är också självklart tinade. Har man tur slipper man grönsaks mix fryspåsen dom också köpt på ICA och värmt i mikron. Just det ja det andra var antagligen också värmt i mikron.
Det är dock inte världens grej då det ofta inte kostar mer än typ 70kr och man blir trots allt mätt.
Det allra värsta har jag varit med om i Göteborg där vissa restauranger försöker verka seriösa och tar betalt som om dom vore en seriös restaurang(alltså 200+ för en normal rätt) men i själva verket är det mikrade ica saker dom haft i frysen. Kommer inte på något namn just nu dock. Hatar också ställen som Vasa grillen där dom har jätte fina bilder på menyn där det ser ut som att man ska få en fin tallrik med hamburgare och pommes + sallad, tomat och en dipsås. Men i verkligheten får man en hamburgare i en servett + lite pommes på en minimal papptallrik.

Har blivit lurad att käka där 3 gånger på vägen hem från skolan men nu har jag lärt mig.